Nieuws:

Er zijn 300 wagons verkocht!! Laat de actie doorgaan en bestel in de Stichting 3rail Shop nu onze 20 jaar Stichting 3rail wagon! Lees de aankondiging en praat mee!!

Isoleren Z-rails

Gestart door ermindewinkel dinsdag 14 april 2009, 10:51:04

Isoleren Z-rails
ermindewinkel
gast

Isoleren Z-rails
LS,
Ben begonnen met het digitaliseren van een baan in Z. Om automatisch te kunnen rijden heb ik nogal wat blokken nodig, en de bijbehorende isolaties. Heb verschillende zaken uitgeprobeerd, inclusief de originele oplossing: verbinder verwijderen en vervangen door een plastic stukje.
De beste oplossing die ik vond was van een gewone rail de railstaaf doorslijpen met een Dremel diamantschijf. Hiermee onstaat een opening van ca 1 mm. De treintjes rijden er keurig overheen. Echter, de railstaven willen weleens een ietstje verschuiven, waardoor er sluiting ontstaat.
Wat si de beste manier om deze opning op te vullen? Siliconen, 2 componenten hars of iets anders?

hoor graag,
mvg Ermin de Winkel
Re:Isoleren Z-rails
Spoorman
gast

Twee componenten lijm werkt prima. Eventueel de spoorstaaf schuin doorslijpen voor het beste resultaat.

Gr, Ben.
KHB en M
gast

He hoi.

ik las dat je bezig bent je Z-spoor te digitaliseren. Dat wou ik zelf ook doen. Mag ik vragen welk systeem je gebruikt?

ET
PaulvH
gast

Beste Ermin,

Naast een prima oplossing van het gebruik van contactlijn tegen het verschuiven van de rails kun je ook een 2 in 1 oplossing doen.

Bij de bouw van modules maak ik op diverse punten extra stroom aansluitingen.
Deze aansluitingen doe ik doormiddel van een staafje metaal. De rails die ik op deze wijze vast soldeer kan door het metalen staafje geen kant op.
Aan het uiteinde van dit metalen staafje soldeer ik de bedrading

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.