Ben nu alleen wel benieuwd hoe je het gaat aanpakken met ontwerpen. De railprogramma's kennen niet zulke mooie slanke bogen. ik neem aan dat je baanbouw er niet eentje gaat worden van trial & error.
Roger,
hier zit nu het grote probleem. Ik wil het inderdaad in één keer goed doe maar kom tot nu toe niet tot een goed plan. De bedoeling is dat ik nu "in de praktijk" rails ga uitleggen op op die manier tot een plan probeer te komen.
geweldig....... schitterend om te zien ......
. Loon naar werken. Moet toch een fantastisch mooi gevooel geven na al dat werk wat je er aan gehad hebt ... Als je het ziet erug mooi !!!!!
Chester,
dit geeft inderdaad een fantastisch gevoel

Deze overgangsrails tussen rachte rails en bocht 24912 maken het optisch identiek aan gebruik van flexrails.
Je kunt met Wintrack heel makkelijk flauwere bogen gebruiken in je ontwerp; pak de flauwste bocht en kies dan boven in de balk bij "einfugen" paralellgleis. Je kan dan steeds een bocht maken die flauwer wordt zodat je je eigen bocht volgens je mal hebt en vervolgens deze bocht toevoegen aan de railstukken. Je kunt ook bij einfugen de flexrail met de hand invoeren en naar de rail leiden waartoe hij moet aansluiten, maar dan heb je niet precies je rail volgens je mal.
Jake,
met vaste gebogen railstukken kun je in Wintrack de optie "Extras/create track/curve" gebruiken en dit ziet er dan zo uit:

Erg mooi, ook lekker dicht naast elkaar 
Knap dat je dit voor elkaar hebt gekregen
Martijn,
de hart op hart afstand is standaard nl 64.3mm. Dit is dus het minst moeilijk

Zojuist de tweede 24236 uit de mal gehaald en opnieuw geprobeerd hier een Y-wissel van te maken. Helaas, ergens klopt het weer niet

Ook wordt de opening tussen de buitenste railstaven bij gebruik van alleen rails 24236 wat aan de grote kant

Toen geprobeerd om met behulp van 4 gebogen railstukken 24188 een Y-wissel te maken met dit als resultaat:

Niet helemaal perfect maar het gaat wel. Met railstukken 24172 zal het wel perfect te krijgen zijn maar de Y-wissel wordt zo wel behoorlijk lang.
Ik laat dit nu even rusten en ga eerst eens een 50-tal rails 24188 "buigen" en kijken of ik tot een goed plan kan komen.
Allemaal weer bedankt voor jullie reacties.
Groetjes en allemaal een fijn weekend, John