Hallo allemaal,
opnieuw bedankt voor jullie reacties
Citaat van: 3railkoen op dinsdag 07 juni 2011, 13:33:38
mooie bocht john !.. doe eens een filmpje met verkanting erin ? gr koen
Hoi Koen,
dit gaan we zeker ook een keer proberen.
De afgelopen dagen wegens mijn werk weer in het buitenland gezeten dus heeft het maken van bochten weer even stilgestaan. Ik ben nu bezig om 2 rails 24236 te maken zodat we kunnen zien of een Y-wissel ook gaat lukken. In het verleden is al gebleken dat mijn huidige mal te klein is om deze rails op dezelfde manier te behamdelen dus dit moet nu in twee keer gebeuren zodat dit nu per rails 2 dagen kost. Als het allemaal goed gaat dan zijn ze zondag klaar en kan dit bekeken worden.
Vandaag heb ik mij ook bezig gehouden met een ander projectje, een variatie op de "Hosenträger"uit
post #3270.
Om dit te realiseren heb ik 2 stukjes C-rail van 31mm nodig en het leek mij een uitdaging om ook dit te proberen. Het heeft veel weg van de railstukken uit de bouw van de Hosenträger maar wegens de korte maat kostte dit toch wat meer werk. Hier een kort verslagje:
Eerst de soldeerlipjes verwijderd en de railstaven geïsoleerd waarna de rails ingezaagd kon worden:
Daarna de bedding verwijderd:
Vervolgens aan één uiteinde de railstaven losgemaakt en beide beddingen tegen elkaar aan geschoven. Na wat pas, slijp en snijwerk de railstaven op maat gemaakt en de middenleider aan elkaar gesoldeerd. Hier een foto "van onderen":
Een tweede gemaakt en zo zien deze er dan uit:
En dit was dan de uiteindelijk bedoeling:
Opnieuw een geslaagd C-rail project wat mee kan helpen in de zoektocht naar het ultieme plan
Groetjes, John