Hallo iedereen!
Vandaag is de TEE Edelweis van meneer Edelman aangekomen op Modelbaan Kloefeld. Het blijkt dat de hele trein (3 delig treinstel + extra tussenrijtuig) in OVP zit die beide in nieuwstaat zijn! Ongelofelijk.
De treinen zien er splinter nieuw uit. Geen krasjes, deukjes, putjes of vervaagde opschriften. Alles strak in de lak. Het bekende 'kromtrekken' van de rijtuigen is ook niet aan de hand, alles netjes recht en strak. De elektrische koppelingen zijn ook in goede staat, netzoals de vernuftige mechanische koppeling tussen de rijtuigen.
De motorwagen is helaas prut. Hier zal écht veel moeite in moeten worden gestoken om dit weer te laten rijden. Ondanks dat het motorrijtuig optisch perfect is, is het motorisch bagger. Veel onderdelen ontbreken.
Ik zal veel onderzoek moeten plegen en veel onderdelen moeten zoeken/zelf maken (wellicht?). Voor het einde van het jaar zal deze TEE Ram 'Edelweis' in ieder geval niet dienstvaardig zijn. Daar zullen nog heel wat maanden overheen gaan!
Wie kan mij de exploded view tekeningen verstrekken van Marklin. Dat zal het één en ander veel makkelijker maken om te achterhalen! Zie mijn profiel voor mijn e-mail adres (Hotmail gebruik ik het vaakst).
Bij deze richt ik ook een restauratiefonds op voor het opknappen van deze Marklin TEE Ram 'Edelweis'.

Wilt u iets doneren, dan kunt u contact opnemen met mij

.
Een paar indrukken:

2 prachtige OVP's

De verlichting doet het nog van het stuurtstandrijtuig!

De 2 zitrijtuigen zijn er ook goed aan toe!

Het motorrijtuig. Wat een puinhoop! Een kleine blik op het aantal onderdelen vertelt al dat die ernstig incompleet is.

De 3 goede rijtuigen zullen de komende maanden op de boekenkast opgesteld worden.