Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Sta er mooi op tijdens evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Shop

Vraag over dit sein

Gestart door Kevin_S vrijdag 05 december 2008, 22:23:15

Vraag over dit sein

Duits rijder

Vraag over dit sein
Beste mensen
ik heb een vraag over sein 74371 van Marklin Systems
ik heb al meerdere seinen op mijn baantje staan alleen heb ik nu een vraagje
Er zit een stekker op voor de schakelaar en een rode stekker. klein ding. ik zie bij de meeste banen als het sein op rood staat dat de loc stopt en groen dat de loc rijdt.en dat wil ik ook met mijnj seinen. ik heb een zakje met Plastic dingetjes gekregen alleen weet ik echt niet waar dat voor is. volgens mij is dat voor datgene wat ik bedoel. weet iemand dit?

Ik rij met C rails marklin delta H0
hier een fotootje van de sein die ik heb gekocht!
Ik hoop dat als hetgene wat ik vraag hoe je die sein moet aansluiten zodat de loc stopt als de sein rood is en rijdt als de sein groen is kan uitleggen hoe ik het moet aansluiten

Bedankt
een fijn Sinterklaasavond
Grtz
marklingek
Re: Vraag over dit sein
Die plastic dingetjes zouden wel eens voor de middengeleiderisolatie kunnen zijn.

Mvg,
Peter
marklinfan
gast

ja die kleine rode dingen dus.
ik weet niet of je nog van de m rails stempel maar die zijn ter vervanging van de papiertjes die je er vroeger dussen deed
De rode dingen dus zijn voor C-rail.
Als je m-rail hebt gebruik je de papiertjes.

Mvg,
Peter
digi-jacques
gast

De rode stekker is inderdaad voorde middengeleider. deze zorgt ervoor dat er stroom op de middengeleider komt te staan als je het sein op groen zet. en natuurlijk andersom als het sein op onveilig staat.

dit houdt wel in dat je het gedeelte waar je de trein wilt laten stoppen, zult moeten isoleren.

ook dit gebeurt door de middenrail verbindingen te voorzien van de rode (meegeleverde) rail isolatie klemmetjes. (hou ze op het frame als je ze er op doet, gaat iets makkelijker)

vervolgens steek je de rode stekker van je sein, op de middenrail aansluiting van het geisoleerde stuk.

klaar :lol:

jacques

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.