Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken

Gestart door Henk woensdag 17 mei 2006, 21:58:56

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
ik heb die van "plastic" en die wielen lopen mij contineu uit de rails hij koste ook maar 79 euro dus ik weet wel dat ik niet moet zeuren maar toch jammer van die kleine dingetjes
Dit wil ook niet zeggen dat alles van piko fout of slecht is over deze taurus ben ik gewoon niet echt tevreden
vriendelijke groet robert
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Citaat van: remcy op zaterdag 16 juni 2007, 12:27:30
ik heb die van "plastic" en die wielen lopen mij contineu uit de rails hij koste ook maar 79 euro dus ik weet wel dat ik niet moet zeuren maar toch jammer van die kleine dingetjes
Is het een orgineel 3 rail model of een omgebouwde ??
Anders moet je miss de assen van je loc vervangen :!:.

Marcel
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Hey,

Wij hebben dan dus een redelijk aantal van die Taurusjes.
Detailering is wat minder dan de roco's/marklins, maar de rijeigenschappen zijn goed.
Stil, en geen ontsporingen waar dan ook. En doet niet onder voor de duurdere andere merken locs.

Let wel, 2 rail versie.
Als hij er uitloopt bij jou, denkik dat er 2rail wielen onderzitten.

Mvgr,
Hans
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Daar zou ik al heel erg mee geholpen zijn
Heb de loc van mijn vrouw gekregen dus daar wil je toch zuinig op zijn !!!
Ga nu testen of het met andere wielen beter gaat (sinds de computer op zolder staat gaat dit een stuk beter ).
Hier op de doos staat 57212 elektolok 182"taurus "   db-ag, ep v 
loc nr 182 001 - 8
die moet toch goed zijn. Ze heeft hem nieuw gekocht !!!

maar nu ik er andere wielen op heb gezet rijdt hij een stuk beter .
Dus hierbij openlijk op het forum sorry het was niet zo bedoeld over de taurus denk dat het inderdaad aan de wielen lag hij houdt nu ook niet meer in !

Bedankt voor de tip hans en marcel nu kan ook ik gaan genieten van mijn taurus .   en nogmaals sorry  :oops:
groet robert
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Robert, geweldig toch dat ie nu wel goed rijdt. Als je nix had gezegd had je er mee blijven tobben of niet beter geweten. Dusse sorry niet nodig hoor, daar is ons formumpie nu juist voor. Om elkaar gezellig te helpen  :wink:

Maarre hoe kwam je zo snel aan nieuwe wielen?
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Hey Remcy,

Fijn dat hij nu wel goed rijdt.

Veel plezier ermee.

Mvgr,
Hans

PS. ben ook wel benieuwd waar je die andere wielen zosnel vandaan hebt :D
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
had ooit al een een andere taurus van mijn oom gekregen zonder motor (dus als dummy)
wist dus niet of er verschil tussen zat maar dacht als jullie dat zo zeggen probeer ik het gewoon !!
dus na een beetje prutsen en met hulp van mijn oom ( met de uitleg ) is het gelukt
gelukkig zit mijn oom ook veel achter internet  :oops:
Ik ben heel blij (en mijn vrouw ook ) voor de reakties en ben blij dat ik inderdaad nu wel blij ben met mijn taurus
En als er niks was gezegd had ik hem waarschijnlijk nooit laten rijden
heel erg bedankt groet robert
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
en was niet zo heel snel hoor had al gelezen over de wielen om half elf ofzo
en toen ik daarmee klaar was heb ik pas gepost

(geef toe beetje misleidend bericht van mij )
excuus  :oops:
wel heel erg bedankt hans en marcel
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Citaat van: remcy op maandag 18 juni 2007, 00:58:02wel heel erg bedankt hans en marcel
Niets te danken hoor,
We doen ons best en helpen zo elkaar ;).

Groetjes,
Marcel
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Citaat van: remcy op zaterdag 16 juni 2007, 03:14:44
een fleischmann : plan v ben ik erg tevreden over alleen de ingebouwde schakelbare verlichting flikkert dat is jammer
Off topic, misschien weet je treinenleverancier hier wel een oplossing voor? Als het goed is die van mij gerepareerd. Ik kan hem dinsdag ophalen en dan flikkert hij niet meer  :D

Groeten,
Herman
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Of zelf proberen ;) Zelfs ik kan het :oops:
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Ik had geen zin om een model wat ik net op de baan had open te moeten maken  en er in te moeten klooien. Een fabrikant moet maar zorgen dat het goed werkt, vandaar dat ik hem heb weggebracht viel bovendien binnen garantietermijn. Vandaar ook dat ik er zelf niets aan wildde doen.  :D

Groeten,
Herman
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Begrijpelijk Herman, in dat geval had ik het ook gedaan. Mocht het echter te duur zijn, consider trying it yourself ;)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
zal ik eens aan denken bedankt heren
maar ik heb hem van iemand die hem zelf heeft gemaakt ( de schakelbare binnen verlichting) en dus geen garantie !
maar de buiten verlichting flikkert ook dus misschien moet ik er toch even naar kijken  (of naar laten kijken ben erg druk nu in de vakantie's in de horeca) daarom schiedt mijn baan ook voor geen meter op alles ligt er ( op hout na)
maar toch nogmaals bedankt voor de tip
en rook misschien vraag ik je nog wel even hulp als het zover is  :D :oops:
groeten robert
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Citaat van: remcy op maandag 02 juli 2007, 04:11:28
en rook misschien vraag ik je nog wel even hulp als het zover is  :D :oops:

Prima Robert, je weet me te vinden. Bij mij ook maar garantie tot aan de deur hoor ;) Ben zelf een beginner maar flikkerende verlichting heb ik al wel een keer of wat weten te voorkomen cq. op te lossen.

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
als het dan maar tot mijn deur is  :mrgreen:
dan is het goed
groet robert
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Ik heb zo langzamerhand meer locs en treinstellen van andere merken dan van Marklin en het bevalt mij prima. Ik reed jarenlang op M-rail en ga nu op K rijden.

Qua prijs-kwaliteitverhouding vind ik Marklin bedroevend de laatste jaren. Waarom kunnen andere merken wel versies uitbrengen met en zonder locsound en Marklin niet? De 1211 en 1215 zijn daar een voorbeeld van. Ook de aandrijving van Marklin vind ik tegenwoordig achterlopen bij andere merken. Gelukkig heeft Marklin ook goed spul uitgeleverd, zo vind ik de 1144, de mP's en de 1855 hele fijne machines om mee te rijden.

Van gelijkstroomfabrikanten heb ik:

Roco: 600, 1000, 1100 (2x), 2200 (2x). BR 232
Electrotren: 1300
DKM: 2400 (met roco aandrijving)
Mehano: Class 66
Fleischmann: Mat'64, SGM
Lima: Mat'46 (nog in ombouwfase)

en er staat nog genoeg niet Marklin op het programma:
LSM: TEE
Fleischmann: Lint
Piko: Mat'54
Artitec: DE-1

Lang leve de overige fabrikanten!

Jeroen
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Citaat van: NSmarklin op woensdag 11 juli 2007, 14:52:36Waarom kunnen andere merken wel versies uitbrengen met en zonder locsound en Marklin niet? De 1211 en 1215 zijn daar een voorbeeld van.
Hallo,

Helemaal mee eens, nu hebben ze zoveel locomotieven uitgebracht en bijna nergens zit een mooi geluid van bijv NS een E-loc / dieselloc, van orginele claxons en motorgeluid. Ook kan ik best begrijpen, dat andere mensen graag de mogelijkheid zien om te kiezen tussen een loc met allemaal sound, of de gewone simpele dingen en zonder sound :!:.
Als ik dan kijk naar Roco, en daarvan de ( 2e versie ) RN 232 digitaal sound of van Mehano, de class 66 digitaal + sound, is dat toch veel mooier als echte liefhebber voor een leuke prijs, dan dat je ? 319,- moet gaan betalen voor een loc, de 1215, waar echt gewoon niets op zit, behalve iets dat moet doorgaan als een "claxon" ....... :cry: :!:. Voor de rest heb je daar dus ook de keuze om te kiezen. ( zeker bij 2-rail ) :!:.Wat wil ik, met of zonder decoder en met of zonder sound :!:.
Het enige dan is dat de loc van Marklin van metaal is en de 1215 minder kabaal maakt dan de 1211 ;).

Citaat van: NSmarklin op woensdag 11 juli 2007, 14:52:36Roco: 600
Binnen kort 1tje in mijn bezit :)
Citaat van: NSmarklin op woensdag 11 juli 2007, 14:52:36Roco: BR 232
Ik heb dan de RN 232 met sound.
Citaat van: NSmarklin op woensdag 11 juli 2007, 14:52:36Mehano: Class 66
Ik heb er 9 van, allemaal digitaal + sound :!:

Citaat van: NSmarklin op woensdag 11 juli 2007, 14:52:36Fleischmann: Lint
Zit er nog over te dubben, maar ze komen ook met een sound versie 8).

Citaat van: NSmarklin op woensdag 11 juli 2007, 14:52:36Lang leve de overige fabrikanten!
Ook mee eens,

Alleen moet je wel goed kijken als meerdere merken 1 model uitbrengen ( zoals bijv. Mehano & Fleischmann met de Lint:!: ), welke dan wel de betere is. Maar dat ligt ook maar net aan hoeveel je te besteden hebt !! Als je het met minder "moet" doen, snap ik ook wel dat je dan kiest voor een model dat iets ( / soms flink :? ) afwijkt van het orginele beeld.

Maar, de weg die ze nu inslaan, met het uitbrengen van speciale sets en locomotieven, zoals o.a. de draagwagen met Trailer ( ook al klopt die niet helemaal ... ), de RailPro 6504, de NS 1835, vind ik dan wel weer een groot pluspunt 8).

Groetjes,
Marcel
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
welke lint klopt er nu uiteindelijk wel dan ????
heb de mehano
mijn vader werkt bij syntus en ik ben (met mijn nieuwe loc gekocht in winterswijk ) over het station naar de gerangeerde lint gelopen en daar met een redelijk ervaren (groot model  heeft verschillende vrachtwagens bussen enz op radio grafisch gemaakt) ccollega van mijn pa en mijn pa zelf langs de punten vd trein gelopen
ze zeggen van mehano de kleur is slecht nou hou hem maaar naast een 1:1 dan zeg je niks meer want dde kleur lijkt wel exact
het geluid (voordeel van een pa bij syntus ) starten enz enz hij ddoet alles bijna precies na
op bijna alle lint's zit een achterhoek sticker waarom op die van fleischmann
niet ?? en de mahano wel
ok er zit geen interieur in en het jacobs dinges (kom er zo niet op ) mist
ieddereen heeft het ook over die ramen maar ja
er zijn zoveel mensen die zo haandig zijn en er gewoon nieuwe inzetten
en dan nog de prijs die is ook heel erg redelijk
ik denk niet dat de mehano onderschat moet worden onder de fleischmann!!!!

mijn rij eigenschappen zijn ook super , iemand heeft iets gedaan aan de motor en die maakt nu zonder sound ook niet echt lawaai meer
kortom ik heb best het geld voor een fleischmann maar toch vind ik de mahano zeer goed en ben ik blij dat hij bij mij op de baan staat en rijdt zou hem niet willen ruilen voor een fleiaschmann

en welke er beter is ??????? ik weet het niet heb oveer beide al zoveel gehoord
groet robert
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Robert, 2 zeer opvallende "fouten" bij het Mehano-model zijn de ramen en de deuren.
Sommige ramen zijn te groot, en de deuren lopen helemaal door naar beneden. Dit is door Fl* correct uitgevoerd.
Over de rijkwaliteiten van beide modellen kan ik niks zeggen, die ken ik niet.
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Zelf vind ik de ontbrekende interieurs toch wel het minpuntje :( Op die manier is binnenverlichting eigenlijk niet haalbaar. Dit terwijl de verlichting van de Fleischmann juist zo mooi is, zelfs met lichtbakjes tegen de ramen.

Op deze pagina is te zien dat je het interieur van de Fleischmann nog een stukkie verder kunt pimpen. Vind die toegevoegde handgrepen bijvoorbeeld heel erg mooi :D

Vriendelijke groeten,

Rolf

Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Rolf, bedankt voor deze link.
Als over een poosje bij mij ook de Lint binnenloopt, kan ik hem meteen even onder handen nemen.
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Hoi Boy,s

Ik zelf heb de lint van Mehano.
Dat er ramen en deuren niet kloppen vind ik niet zo erg.
De rij eigenschappen zijn gewoon goed ook over wissels enz.
Het geluid wat er in zit is ook zeer goed tenoemen.

Dat zijn mijn bevindingen over dit trein stel.

vr gr hans
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Citaat van: Gerard op donderdag 12 juli 2007, 15:16:40
Als over een poosje bij mij ook de Lint binnenloopt, kan ik hem meteen even onder handen nemen.

Oh ja, da's waar ook...jij hebt 'em besteld heh :D Volgens mij is het echt een juweeltje, zoals gezegd prachtig verlicht. En begrijp ik het nu goed dat ook de Fleischmann met sound is uitgerust :?:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Rolf,

Ze waren er mee bezig om in de Fleischmann versies ook soud in te bouwen, voor zowel 2 als 3 rail :!: :D.
Voor de rest is het ook wat ik zei: je moet zelf bepalen of je genoegen neemt met een model die niet ( helemaal ) klopt en ook de andere details, zoals Rolf mooi zei over de binnen verlichting en ook het balkjer dat verlicht is. En persoonlijk vind ik dat heel belangrijk, dat als ze zoiets uitbrengen, dat ze dat wel zo waarheids getrouw doen en dat hebben ze bij Fleischmann zeker gedaan :!:.
Mehano heeft de DUITSE versie van de Lint uitgebracht, en die klopt in een aantal dingen niet met de Nederalndse variant, waaronder de dingen die Gerard reeds noemde :!:.

Marcel
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
CiteerEn begrijp ik het nu goed dat ook de Fleischmann met sound is uitgerust
Rolf, dat klopt. De 3-rail digital is standaard van geluid voorzien.
Ik ben alleen benieuwd wanneer hij uitgeleverd gaat worden.
Ik heb de 2-rail versie al gezien en zelfs in mijn handen gehad, maar hij ziet er super uit.
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Soms weegt budget ook mee, niet ieder spaarvarken is even dik. Tevens zijn de meeste wensenlijsten lang en moeten er soms keuzes gemaakt worden.

Ondanks alle kritiek is het hierboven ook al een paar keer gezegd, aan de Mehano heb je gewoon een hele leuk trein. De gepimpte versie van Chris, die uitgebreid op zijn website beschreven en te bekijken is, is daar een goed voorbeeld van.

Er komt altijd één model als beste uit een test, dat is altijd al zo geweest en zal zo blijven, dat wil niet altijd zeggen dat de andere slecht is. Alleen bij de afvaller worden alle minpunten extra vergroot.

Alles bij elkaar kom je dan op je eigen keuze uit en daar ben je dan hartstikke blij mee  :D
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Brigitte, ik ben het helemaal met je eens.
Ik vergeet in mijn enthousiasme inderdaad wel eens dat het budget een heel grote rol speelt in de keuze voor een bepaald model en/of uitvoering (lees: merk).
:oops: Shame on me  :!:
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Citaat van: Gerard op donderdag 12 juli 2007, 20:09:14
Ik vergeet in mijn enthousiasme inderdaad wel eens dat het budget een heel grote rol speelt in de keuze voor een bepaald model en/of uitvoering (lees: merk).

Yep daarom heb ik liever HAG dan een M*  :lol:

Mvg, Johan
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
nou ik ben nu ook wel overtuigd door fleischmann
zou het mooi zijn om er hier ook 1 van te laten rijden ???
denk dat ik hem maar eens via mijn pa zijn werk bestel daar zijn ze ook in afwachting van de fleischmann lint ,de mehano lint konden we al bestellen met een fikse korting dus hoop dat mijn pa nu ook weer iets hoort met een fikse korting
(hoop ik alleen dat ik ook een cs mag anders heb ik een probleem  :D :roll: :wink:kan ik die class'66 niet meer kwijt)

kan dit wel samen ??? (ik koppel ze dan niet )
kan het interieur van de fleischmann niet in de mahano ????en de binnen verlichting enzo ???
groet robert
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Ieder zijn meug beste mensen
De één is tevreden met een Piko-ICE en de ander vindt dat weer bagger.
Gelukkig heeft iedereen zijn/haar eigen maatstaven.

Ik gruw van "plastic aandrijvingen" en onderdelen die bij het minst of geringste afbreken.
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Citaat van: remcy op vrijdag 13 juli 2007, 03:57:44
kan dit wel samen ??? (ik koppel ze dan niet )
kan het interieur van de fleischmann niet in de mahano ????en de binnen verlichting enzo ???
groet robert


Hoi Robert,

Nee dat gaat niet samen. Je kunt in de Mehano Lint geen interieur kwijt, omdat de motor in de weg ligt. Daarom zijn die ramen ook zo donker gemaakt. Fl;eischmann heeft ervoor gekozen om een N-spoor motortje in het stel in te bouwen, die is dusdanig klein dat hij onder de vloer weggewerkt is en kan er dus interieur in dat stel.

Persoonlijk zou ik nooit met twee dezelfde treinen van twee verschillende merken op een treinbaan rond gaan rijden, maar dat is maar net hoe kritisch je daarin bent.

Jeroen
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Citaat van: NSmarklin op donderdag 02 augustus 2007, 14:38:32
Persoonlijk zou ik nooit met twee dezelfde treinen van twee verschillende merken op een treinbaan rond gaan rijden, maar dat is maar net hoe kritisch je daarin bent.
Ja,

Ik ben het hier helemaal mee eens :!:. Zeker als de verschillen zo duidelijk te zien zien zijn, zou ik niet gaan mixen met 2 verschillende merken :!:.

Groetjes,
Marcel
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
duidelijk dank heren voor de goede uitlleg
dan ga ik gewoon voor de mehano class'66 van ers en de irm van rivarrossi (die komt sowieso die is besteld) en dan voor de ecos of CS want met die 2 loc's is de MS vol !!!  :D
nogmaals bedankt
groet robert
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
hoi hoi
heb gister vrijdag en hondekop gekocht van piko wisselstroom bij de marklinstore utrecht en de rij eigenschappen zijn heel mooi en ben heel tevree mee rij zelf nog annaloog maar in 2008 ga ik over op digitaal
weet wel wat het wordt mobilestation van marklin
groetjes Dennis 
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Citaat van: jonkhout op zaterdag 29 september 2007, 01:05:19heb gister vrijdag en hondekop gekocht van piko wisselstroom bij de marklinstore utrecht
Hoi Dennis,

Piko in een Marklinstore :shock:. Of bedoel je de shop in Utrecht :?:.
Ik dacht dat ze in een store alleen maar Marklin mochtten verkopen of heb ik het nu mis ?

Marcel
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Citaat van: Mister1736 op zondag 30 september 2007, 13:44:44
Citaat van: jonkhout op zaterdag 29 september 2007, 01:05:19heb gister vrijdag en hondekop gekocht van piko wisselstroom bij de marklinstore utrecht
Hoi Dennis,

Piko in een Marklinstore :shock:. Of bedoel je de shop in Utrecht :?:.
Ik dacht dat ze in een store alleen maar Marklin mochtten verkopen of heb ik het nu mis ?

Marcel
hoi marcel
ja dat klopt. het zit zo kwam eerst bij kuijpers binnen wandelen en hij vroeg ook aan mij van loop je nog naar de overkant ik zij ja en toen is de de hondekop speciaal voor mij naar de overkant gebracht vandaar zo zit het dus
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Citaat van: Mister1736 op zondag 30 september 2007, 13:44:44
Ik dacht dat ze in een store alleen maar Marklin mochtten verkopen of heb ik het nu mis ?

Volgens mij stond er bij de Groot in Amstelveen in de Märklinshop(was nog maar net geopend) een vitrine met een paar prachtige Roco modellen, o.a. een schitterende blokkendoos.
Maar misschien mag Roco wel of stond het er net naast?
AlbertJan.
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
hoi albertjan
er zit verschil tussen shop en store van marklin de shop verkoopt nog andere merken .en de store alleen marklin
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Juist,

Een Marklinshop ( zoals MTE, Harlaar, de Groot, De Tombe ) mag andere merken dan Marklin / Trix verkopen, zoals Roco, Fleischamnn enz. Een Marklinstore dus niet ;) !

Marcel
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
nou ik heb de class'66 gekocht van harry stripkes hier van het forum
dank jullie wel voor het advies en ik heb het opgevolgd  :D :D
(nu mijn IRM nog wanneer komt dat ding nu eindelijk en dan is de  MS vol )
groet robert
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Tja, wanneer modellen uitkomen is altijd de grote vraag. Gewoon geduld hebben en internet een beetje bijhouden.

Ik zit ook al een jaar op de DE-1 van Artitec te wachten en de LSM TEE gaat nu ook al dik in de vertraging. Lint van Fleischmann voor wisselstroom zou overigens ook afgelopen augustus geleverd worden......

Maar goed, wat ik al schreef, geduld hebben!

Jeroen
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Citaat van: NSmarklin op maandag 01 oktober 2007, 15:50:30
Lint van Fleischmann voor wisselstroom zou overigens ook afgelopen augustus geleverd worden......

Geduld wordt beloond  :wink: Lees net op de website van Modeltreinexpress dat de Fleischmann Lint in wisselstroom leverbaar is.
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
ikzelf ben eerder voorstander van mehano en roco dan ik van marklin ben.
als hevig marklin fan moet ik toch zeggen dat ze op gebied van belgische modellen een beetje de wensen overlaten. al hetgene dat ze de laatste tijd gebouwd hebben en in mijn tijdperk past (4-5) heb ik van marklin. (hoop en al een model of 5) ikzelf rij en koop graag mehano, ik heb een serie 77 en serie 51, en net de thalys en reeks 41 met dummy stel besteld. ik vind ze goed rijden en heb er eigenlijk nooit last mee. wel merk ik dat mehano precies enkele dagen moet inrijden... alsof de sleper zich moet zetten naar de baan, als de eerste dagen voorbij zijn dan heb ik er nooit nog last mee. Van roco heb ik een serie 24 en 52. men lievelingsmodellen. de 52 heeft idd ook al eens last van vuil aan de sleper de 24 heeft geen problemen, rijdt perfect! roco vind ik altijd netjes verzorgd spul.
heb me ook eens een brawa loc gekocht, het was geen goedkoop stuk, en dat rijdt van geen meter... iemand daar ervaring mee?
Re: Ervaringen met wisselstroom modellen van andere merken
Ook mijn collectie "andere merken" begint zo langzamerhand het aantal Märklin loks te evenaren. De eerste Roco lok die ik heb aangeschaft was een ÖBB 1044. Dat was een aandenken aan een vakantie in Oostenrijk en was door de handelaar in Villach omgebouwd voor 3-rail. De rijeigenschappen van deze lok zijn matig evenals de stroomafname. Later heb ik van Roco de DB 232, 101, 143, 145, 185, 189, 111 en ÖBB 1116 aangeschaft. Deze waren van fabriekswege al geschikt voor 3-rail. Deze loks rijden zonder uitzondering perfekt (digitaal). Van de 111 heb ik ook twee Märklin exemplaren en daarvan zijn de rijeigenschappen toch een stuk slechter. Van Brawa heb ik een DB 643 treinstel. Rijdt ook goed, alleen is de decoder niet lastgeregeld. Van Fleischmann heb ik een DB 141, rijdt al jaren perfekt. Van Piko heb ik het DB 612 treinstel. Die rijdt echt super (had ik eerlijk gezegd niet verwacht). Ook v.w.b. de langere termijn doen de "andere merken" zeker niet onder voor Märklin. Mijn treinen rijden vrijwel dagelijks voor langere tijd, waarbij de loks zware treinen (2,5 m) over behoorlijk steile hellingen moeten slepen. Technisch geven de loks nooit problemen. Wel moet je 1 à 2 maal per jaar de stroomafnameveren die aan de binnenkant van de wielen zitten even schoonmaken. Kortom, ik ben blij met de overige merken.

Met vriendelijke groet,

Aldert