Nieuws:

Kom je ook op zaterdag 17 oktober naar de De stichting 3rail Gastendag 2026 bij de MSG in Den Bosch?

Lima naar marklin

Gestart door jbiggie1 vrijdag 04 september 2026, 15:15:33

Lima naar marklin

Lima naar marklin
Dag allen, ik heb een partijtje lima wagens van een kennis gekregen. Ik wil ze op een marklin baan toevoegen maar dan moeten er andere assen in heb ik begrepen. Weten jullie waar die (buiten Tema) te krijgen zijn?
Re: Lima naar marklin

ik zou eerst eens proberen om er zo mee te rijden, als ze niet ontsporen kun je er zo mee blijven rijden (tenzij je terugmelding nodig hebt);

mvg,
Michel

graag een glaasje wijn

moeten is veel gezegd.Je kan ze vervangen als ze niet goed rijden of als je volledige terugmelding nodig hebt.Op ebay staan er veel te koop en op beurzen ook of je probeert te wisselen met een DC rijder

Assen moeten vooral op juiste asafstand worden gezet, als de wagens ontsporen op wissels. Als ze niet ontsporen, niets aan doen! Voor Marklin rails moet de asafstand 14,0 mm zijn, meeste gelijkstroom staat op 14,3 of iets meer. Aan de kant van de isolatie kan je het wiel heel eenvoudig iets 0,3 mm verschuiven.
Forum Moderator

Alleen als je massa detectie gebruikt op de baan, in geval van digitale besturing en een computer programma en de wagens meldingen moeten geven, moet je wel de wielen wisselen

oke, dank allemaal, gaat misschien dus meevallen alles ik jullie zo hoor.