Goedendag,
Ik heb sinds een tijdje problemen met mijn Artitec DE2 (AC/LoSo5). Als hij een tijdje niet gereden heeft en ik zet het stel weer op de rails is er niets aan de hand. Alle functies werken en hij rijd voor en achter uit. Echter na twee keer van richting wisselen rijd hij niet meer. Alle functies werken nog wel, zowel licht als geluid. Ik krijg de loc dan ook op geen enkele manier meer aan het rijden. Laat ik hem weer een aantal dagen/weken staan dan doet hij het weer tot er weer van richting gewisseld is. Dan stopt het weer.
Heb ondertussen ook al de firmware van de decoder geupdate en ook de software van de lokprogrammer en alle andere apparatuur.
Na aantal keer de DE2 dus maar aan de lokprogrammer gekoppeld. Exact hetzelfde resultaat. Ik heb de decoder ook al gereset (Cv 8 op

Geen resultaat. Als ik probeer het adres van CV1 te lezen krijg ik foutmelding. Can't read CV1 locatie. Nadat ik de nieuwe firmware op de decoder gezet heb is de decoder geheel leeg. Lijkt me logisch. Daarna de LoSo projectfile ingeladen. Gaat ook zonder probemen. Alle settings zitten er weer in. Maar rijden ho maar. Alle functies werken nog steeds. Nu wil ik via het aanpassen van CV1 het adres aanpassen. Dit werkt niet middels het aanpassen van enkel CV1. Nu pas ik het adres aan in de lokprogrammer en schrijf alles (het hele project dus) weg naar de decoder, daar waar het aanpassen van een enkele CV dus niet werkt. Dit werkt zonder problemen. Adres aangepast. Aangepaste adres werkt. Functies zijn aan te sturen. Echter motor werkt dus nog niet.
Soms kan ik de decoder wel uitlezen als geheel (read decoder) soms ook niet. Enkele CV's lezen werkt niet. Ook het schrijven naar bv CV8 werkt weer niet.
Ik kan hier geen logica in vinden. Iemand enig idee. Ik vermoed dat de decoder het probleem is. Maar als iemand dat zou kunnen/willen ondertseunen (of juist niet) graag. Of wellicht zoek ik in de compleet verkeerde richting. Voordat ik onnodig weer ruim 125 euro ga uitgeven voor een nieuwe LoSo5 decoder.
Alvast bedankt.
Tom.