Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Nieuwe esu decoder geplaats geen actie

Gestart door opawim dinsdag 22 april 2025, 19:40:50

Nieuwe esu decoder geplaats geen actie
Ik heb een Marklin 37405 en daar een nieuwe LokPilot 5 DCC/MM/SX/M4 59619 geplaats. Maar nu doet de verlichting / Geluid het wel. Ook bij verandering van richting verandert de verlichting ook. Heb de motor apart getest maar hij rijdt niet. Wie heeft nog een idee wat het kan zijn. Graag hoor of lees ik .PS ik bedien alles met een Ecos .
Re: Nieuwe esu decoder geplaats geen actie

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Ik denk dat je je moet verdiepen in de instellingen van de decoder t.a.v. systeem en stappen.

Groet, Anne W

graag een glaasje wijn

juiste protocol  - stappen gekozen ? Is eigenlijk ook geen decoder voor tante M wat dan had je een MKL model nodig 59649
Heb je toevallig niet nog een locomotief waar een 21MTC (NEM660) decoder in zit? Dan prik je hem even daar in om te kijken of hij het daar wel doet.

Misschien de borstels vergeten?  Wel oranje/grijs gebruikt voor de motoraansluiting (ESU kleuren zijn anders)?
Sorry Erik ,aan de decoder zitten geen draadjes.
Sorry, ik ging uit van de oude E40, blijkbaar is deze anders van opbouw.  De wiki pagina had je al gevonden neem ik aan : Wiki

De 21MTC stekker is gestandaardiseerd, dus dat zou eigenlijk niet fout mogen gaan.  Zit de decoder netjes op de connector gestoken (met de connector naar boven)?

Klein Jünkerath

Staan de CV's voor dit type motor goed ingesteld? (Zie de handleiding bij je Lopi5, Hoofdstuk 11, afbeelding 24 - tenminste in mijn handleiding van mei 2021).
Groet, Paul

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Hou de kap er af en probeer eens om te decoder wat te bewegen als er een rijinstructie op de rails staat, in het verleden zijn er wat "verschillen van inzicht" tussen Märklin en Esu geweest over de 21 MTC connectors, ik had twee loks waar dat probleem zich voordeed.

Groet, Anne W

als er maar een "v" voor op staat

Een Esu decoder past niet lekker op de Märklin 21 mtc connector.
Of dat nu nog zo is, weet ik niet zeker maar het gaat om honderdste millimeters verschil.
Met het blote oog haast niet waarneembaar,  alleen als je de decoder erop drukt.....
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Als de motor het nog wel met de oude decoder doet, moet je in de nieuwe decoder zoeken. Heb je de decoder al automatisch laten inregelen?