Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Geel grijze 1200 airbrush naar turquoise kleurstelling

Gestart door Wheels vrijdag 18 augustus 2023, 22:14:24

Geel grijze 1200 airbrush naar turquoise kleurstelling
Hoi,

Deze week een airbrush project afgerond om de kap van 2x grijs gele 1200 (1× lima en 1x fleischmann) op verzoek van 2 spoorvrienden te airbrushen in een turquoise kleurstelling.
Gr Matje
Re: Geel grijze 1200 airbrush naar turquoise kleurstelling

BLIJ dat ik analoog RIJ

Interessant om tegelijkertijd dezelfde locs van 2 verschillende merken onder handen te nemen; kan je goed de verschillende details zien!
Is die blauwe bies ook gespoten? En de rondjes rond de koplampen?
Hoi Hans,

Na verwijderen verlagen van de fleischmann kap (de verlagen op de lima kap niet verwijderd) enkele grondlagen de beide kappen blauw gespoten, de kleur van de bies.

Na aanbrengen blanke laklagen Tamiya curved tape aangebracht en rondom de koplampen beschermkapjes geplaatst.
Vervolgens de turquoise laklagen gespoten.

Gr Matje

BLIJ dat ik analoog RIJ

Slim om dat met van die dopjes te doen, nooit gezien, zijn die er special voor? En hoe voorkom je dat daar toch spuitnevel onder komt?
Hoi Hans,

De kapjes zelf 3D getekend en geprint, diverse testen gedaan m.b.t. dikte rand, dikte pin (moet niet te strak in het vat vallen) en diameter etc etc. en het groene exemplaar als uiteindelijk model gebruikt.

Dopje / kapje goed op zijn plaats houden en aan de achterkant met een drupje lijmpistool fixeren, ff wachten m.b.t. uitharden. Na 1 minuutje zit het kapje wel vast.
Na het airbrushen het pinnetje aan de binnenkant kap losknippen.
Ik moest enkele kleine puntjes bijwerken met blauwe verf vanwege iet wat doorlekken turquoise verf. Sowieso zo min mogelijk onder een hoek spuiten bij de kapjes om spuitnevel te voorkomen.
Het grijze kapje op de foto gaf meer lekkage dan de groene versie (dunnere wanden)

gr Matje

BLIJ dat ik analoog RIJ

Kijk, dat zijn leuke tips met ook nog duidelijke foto's erbij :thumbup:  :thumbup:  :thumbup: !

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.