Bedankt, dat was informatief. Ik had de rechte 'G62' van 61,88 mm overzien, dat scheelt al.
Märklin M- en K-rails kennen inderdaad veel passtukjes, ook hele korte. Met C-rails zijn er iets minder en de kortste is al 64,3 mm, maar al combinerend is er toch nog aardig veel mogelijk. De reden dat ik bij voorkeur bestaande rails gebruik, is waarschijnlijk omdat ik een vloerbaan heb met Märklin C-rails. In het begin wijzigde ik mijn baan geregeld, en elke rails die ik zou aanpassen zou ik na zo'n wijziging mogelijk niet meer kunnen gebruiken. Ik heb het dan ook bij één aangepaste rails gelaten.
Dat passtukjes van 8 en 16 mm voor Piko-A nodeloos zijn, ontgaat me na het lezen van de folder nog steeds. Weliswaar heb ik het één en ander opgestoken over de mogelijkheden die Piko-A biedt om te vermijden dat ze überhaupt nodig zijn, maar dan moet je je wel beperken tot de voorbeelden van Piko. Meegebogen wissels liggen in al die voorbeelden in een bocht van 90° en dat wil ik lang niet altijd. En zelfs als ik dat wel doe, heb ik soms passtukjes nodig. Hieronder staat een voorbeeld van een combinatie van vier wissels waarvoor een rechte van 8 mm nodig is. Ik ken Piko-A niet, maar om dat gewoon maar te negeren en de rails te verbinden lijkt me toch wat veel gevraagd.
Ik denk dat ik maar gewoon de twee bochten 55214 en 55219 weglaat en er één stuk flexrail leg. Volgens WinTrack is het 531 mm. Omdat de buitenste railstaaf natuurlijk langer moet zijn dan de binnenste, heb je iets extra nodig, maar met 940 mm is de Piko-A flexrail lang genoeg.