Heren,
dank voor de opmerkingen en de link naar de wiki.

Frezen zou inderdaad een optie zijn en ook de plaatsing van de luidspreker in de kap heb ik overwogen. Maar ik zou ook een kleinere ESU luidspreker (50326 of 50321) kunnen nemen.
Eens even bij de winkel langs binnenkort om te kijken wat er handig in/onder de kap past.
Bij een andere BR 86 521 (een voormalig analoge) heb ik een speakertje (50331) van een maatje kleiner dan de meegeleverde verticaal naast de decoder kunnen plaatsen, weliswaar zonder geluidskast, maar het maakt toch genoeg herrie.
Dat zal hier net niet gaan, denk ik, daarvoor is de hoogte van basisplaatje met decoder te groot.
Ik heb nog twee BR86's (M37862) waarin af fabriek al geluid zat ingebouwd, die zal ik ook nog eens open schroeven hoe het daar is opgelost (maar dat zijn waarschijnlijk weer neuentwicklungen, dus zal de binnenkant wel afwijken van de oudere versie).
Als ik een oplossing heb, zal ik wel een fotootje plaatsen.
Ik heb al eens een 50326 speaker in een Fl BR 39 gemonteerd die tussen de drijfwielen op de bodemplaat ligt; als je het niet weet, zie je het niet en als je het wel weet moet je nog heel goed kijken. Geeft goed geluid.
Ik ga er lekker mee aan de slag. Nogmaals bedankt tot zover.
Groet, Paul