Dag Marc,
Ik hoop niet dat je het me kwalijk neemt, maar mag ik je waarschuwen voor een van de valkuilen van modelbouw?
Aan levende lijve ondervonden, namelijk het hebben van te grote ogen
, daar heeft iedereen last van, alleen klinkt het niet zo leuk, dus zeggen we tegenwoordig:
"Less is more".
Waarom zeg ik dit: in je wensenlijst zie ik
VIER (!!) stations en dan nog goederenstations
Op dit oppervlakte is dat simpelweg gewoon niet te realiseren, zeker niet wanneer je in je achterhoofd de perronlengtes van 1.5 tot 2.5 meter aanhoudt. Dan kom je op een oppervlak vol rails, zonder ruimte voor scenery of gebouwen en dan waarschijnlijk heb je pas een klein stukje van je wensenlijst....
Dit is allemaal wat vervelend om te zeggen, en ik hoop dat je me niks kwalijk neemt
Daarom wil ik aangeven om verder te denken met 2 stations die je goed nabouwd en evt wat fictieve stations in je schaduwstation. Voor de kopstations kan je op het forum wel wat voorbeelden zien, misschien dat een van de desbetreffende bouwers een plannetje wil doorsturen. Dan zou ik sowieso 1 stopplaats laten vervallen en proberen je overslag te combineren met de stations. Gezien je materiaal aan personentreinen vraag ik me af wat je in gedachten hebt bij 'overslag voor trein/boot'.
Wil je daar echt een industriegebied? Want dat is een vak apart en neemt veel ruimte in.
Maarrem, laat is wat van je plannetjes zien die je hebt getekend? Dan kunnen we een idee krijgen wat je wilt of ze misschien passend maken.
Groetjes Simon