Hoi Jaap,
Heel soms heb ik er ook last van bij hoofdzakelijk oudere MFX decoders, in een iets andere setup Ecos2 + Power3 booster. Ik denk dat t probleem ligt bij de detectie van de rij-mode (analoog<>digitaal). De decoders krijgen al genoeg spanning om te starten, maar begrijpen de data niet die op de rail staat, en concluderen dus dat ze analoog worden aangestuurd. Dus beginnen ze te rijden/geluid te maken.
Veel van die decoders kunnen zonder problemen tussen digitale en analoge gedeeltes van een baan rijden, met behoudt van de laatste snelheid, richting & functie. Pas als ze actief in de send-cyclus van de Ecos worden opgenomen, stoppen ze dus weer.
Oplossing; tja dat zijn er meerdere. Sommige heb ik omgebouwd met decoders waar de analoge detectie uit kan worden gezet. Andere probeer ik op stukken te plaatsen waar ze geen kwaad kunnen, en weer andere op stukken die eerst stroomloos staan en pas 'aan' gaan als er een rij actie wordt opgegeven (i.e. voor een sein). En soms helpt een extra booster/aansluiting, dan is het digitale signaal 'eerder' herkent als bv door de hoeveelheid lichten in wagons met condensatoren zijn uitgerust, en de booster/centrale even wat meer vermogen moet leveren om die te vullen.
Jan-Peter