Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Werken met Keraflott

Gestart door flyerman donderdag 16 november 2023, 21:01:18

Werken met Keraflott

Werken met Keraflott
Ik ga beginnen met het gieten van wat lastige mallen en ga dat doen met Keraflott. De verhouding die je moet gebruiken volgens de verpakking is 1 (water) op 3 (Keraflott). Dat geeft een verwerkingstijd van 10 minuten. Dat is wel kort naar mijn idee.

Ik heb er geen ervaring mee, maar zou je het dunner kunnen maken waardoor je iets meer tijd hebt? Of is dat af te raden. Of gewoon proberen, dat kan ook natuurlijk.

Merci.
Re: Werken met Keraflott

Ben zelf afgelopen weekend ook begonnen met keraflott. De winkel waar ik het kocht raadde mij aan om het yoghurt dikte te doen. Ik vind zelf dat ik daarna nog voldoende tijd heb om de vormen te gieten. Het zal natuurlijk wel vanaf hangen hoeveel keraflott je in een keer aanmaakt.
Zomaar een vraag : waarom werk je niet met Sculptamold in de plaats ? Niks van geklieder en zeer goed bewerkbaar. Vraag het maar aan onze Evan Daes.

Sculptamold is minder geschikt voor mallen.

Overigens komt Evan met een nieuw beter product dan Sculptamold: Mifoshape

Zelf gebruik ik altijd de modelgips van Knauff en meng dat altijd tot iets dunner dan yoghurt, beetje als karnemelk ofsow.

Keraflott of Keraquick (zelfde) is veel fijner dan gips. Volgens mij noemt men het ook wel porseleingips. De details uit de mallen worden veel beter overgenomen dan met gips. Laat staan met Sculptamold. Uitgehard is het veel strakker en harder dan gips. Inkrassen is geen optie. In combi met mijn Sporle mallen ben ik er blij mee.

Groet, Arie
Precies wat Arie zegt, ik ga de Keraflott gebruiken omdat ik mallen heb met heel veel kleine details en waar de modelbouw gips geen 100 procent bevredigend resultaat geeft.
Nog niet vermeld maar ook een zeer goed en gemakkelijk produkt is hydrofibre verdeeld door ER-decor.