Ik heb al enige tijd een Ecos1 maar ik krijg het maar niet voor elkaar om dat ding te laten updaten. Iemand heeft het mij wel tot in detail uitgelegd maar mijn PC blijft weigeren de Ecos1 te "herkennen".
Dit is wat ik heb gedaan:
- Op mijn computer heb ik via IPconfig mijn IP-adres, Subnetmasker en Standaardgateway opgevraagd.
- Vervolgens heb ik deze informatie opgenomen in de instellingen van de Ecos (in het menu van het apparaat zelf) door onder "IP-adres", "Gateway" en "Netmask" precies hetzelfde in te geven als ik op de PC kreeg via IP-config, behalve bij IP-adres, waar ik een 1 bij het laatste cijfer heb opgeteld omdat de Ecos hetzelfde IP heeft als je PC maar dan +1 in het laatste getal. Dus:
IP-adres: XX.XXX.XX.43 (het IP van mijn computer is XX.XXX.XX.42)
Gateway: XX.XXX.XX.1
Netmask: 255.255.255.0
- Daarna haalde ik de internetkabel uit mijn PC en sloot ik de Ecos erop aan met de bijgeleverde gele kabel (crossed UTP cable).
- Vervolgens typte ik mijn browser (het witte balkje van Internet Explorer waarin de URL van websites wordt ingegeven) het IP-adres van de Ecos (deze heb ik uiteraard aangezet) maar er gebeurde niets en de browser gaf het bericht dat de pagina niet kon worden weergegeven. Terwijl mij is verteld dat ik in plaats daarvan een menu zou moeten krijgen waarmee ik in de Ecos kan kijken.
Kan iemand hier vertellen wat ik moet doen om dat ding te laten updaten? En bij voorkeur op een manier die ik kan begrijpen want dit technische gedoe is voor mij pure abracadabra.