Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Betaalbare Märklin Railreiniger

Gestart door Eddie E69 vrijdag 08 september 2006, 21:12:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Betaalbare Märklin Railreiniger
Hallo Märklinisten,
ik heb op de site van www.Conrad.nl een aantal leuke onderhouds attributen gevonden.

Een Marklin Reingingswagon Epoche III (Märklinnr. onbekend)
Art.nr.219838-89
? 29.95

Een zeer fijn blaaspistool (voor degene met een compressor)
Art.nr.221808-89
? 12.95

Een oliepen (volgens mij niet navulbaar)
Art.nr217679-89
? 8.75

Maar als rechtgeaarde spoorders wisten jullie dat natuurlijk al!
Ha!,Ha!
Groetjes, Ed :D
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
Peter,

Lux heeft hele mooie railreinigingswagon.
Kijk even op de site van totaltrain en via zoeken lux in typen.
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
Onderwerp: Betaalbare Märklin Railreiniger

Citaat van: Riny op zaterdag 09 september 2006, 23:31:47
Lux heeft hele mooie railreinigingswagon.

We zochten dus iets betaalbaars  :?  :wink:

Groeten,
Herman
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
Kwaliteit speelt ook een rol, en ja, dat kost centjes.  :x

Ik heb ze zelf ook nog niet maar ben er wel als een gek voor aan het sparen.
Dus voorlopig doe ik het met de stofzuiger en een railgummetje. :(
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
hoi Peter,

Kun je er eens een foto van maken?

Dan is het voor mij iets duidelijker....
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
http://modeltreinbaan.nl/wp-content/uploads//Treinbaan-243.jpg


Bron:www.modeltreinbaan.nl

Gewoon een railgum van Roco of Fleischmann gebruiken. Gewoon Low Tech.

Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
Hoi sprinter,
zo'n railgummetje lijkt me als je bovenleiding hebt niet handig. :?
Ik denk dat ik toch voor de Märklin reinigingswagen ga die te koop is bij Conrad.
Volgens mij een goed compromie tussen goedkoop en duur. 8)

Groetjes, Ed
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
Veel gemakkelijk en goedkoper is de Track Cleaner van Noch. Deze klik je op een twee assige wagen. Je krijgt er vijf voor 6 euro. Nummer is 60157.
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
Aanbieding van Conrad (uit de catalogus)

2x de marklin railreinigingswagen (ma. nr.46042)
1x micovezeldoeken (conrad nr 2441 7711)

Van  ?67.85
Voor ?59.95
Re: Joepie
Riny
gast

Re: Joepie
Joepie,  :D

Nog een paar dagen en mijn Lux stofzuiger voor de baan is binnen.

Eindelijk van mijn grote stofzuiger  en kwastje af Pffffffffftt. :shock:
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
mazzelz eg, ik moet het nog handmatig doen!
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
wij hebben een roco clean wagon, werkt super, maar is erg zwaar om te rijden met een loc.


Groet,

Arkadas
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
Ik, zei de gek  :shock: (gelukkkig alleen treinengek 8)) , heb dus zo'n Lux stofzuiger, bevalt me echt heel goed, zuigt ook! goed  8), maar was wel duur, iets van ? 180.-- meen ik mij te herrineren.
Ga zeker ook nog een keer de Lux slijp/schuur wagon aanschaffen, doch ook die is peper......... :shock:, maar komen gaat die er toch :D
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
Heb op de beurs in houten voor 155 euro en 149 euro nu zowel de slijper als de zuiger gekocht (weet ff niet meer welke bij welke prijs hoort).

Zien er goed doordacht uit! Maandag gaan we testen.

Op advies van de verkoper geen digitale uitvoeting gekocht, hij gaf aan dat het goedkoper was om ze zelf digitaal te maken, als dat nodig mocht zijn.

Ben erg benieuwd naar de schoonmaak resultaten en voorla de schrik van wat de stofzuiger zal zuigen :)

Groet,

Arkadas

Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
Citaat van: v200marklin op vrijdag 27 oktober 2006, 21:39:01
Ik, zei de gek  :shock: (gelukkkig alleen treinengek 8)) , heb dus zo'n Lux stofzuiger, bevalt me echt heel goed, zuigt ook! goed  8), maar was wel duur, iets van ? 180.-- meen ik mij te herrineren.
Heey,

Ja ik heb ook zo een ding. Geweldig zo een lux stofzuigerwagon. Zelf heb ik de variant genomen met de sterkste motor en ik ben heel tevreden over het wagentje.
Het geweldige van het karretje is dat hij wel op plaatsen kan komen waar ik niet of heel moeilijk op mijn baan bij kan. Is ideaal als je met verschillende verdiepingen zoals met schaduwstations enzo werkt.
Helaas is mijn slijpwagen overleden :cry: :cry:.

Marcel
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
Ai slijpwagen overleden....iets waar je ons voor moet waarschuwen om vooral niet te doen met de slijpwagen of toeval..

Arkadas
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
Hallo,

Nou de dakjes van het wagonnetje zitten los ( bij deze d8 ik 1tje maar hou me te goede ) en je raad al waar ik het wagentje vast pakte :cry: .
Bij het losse gedeelte dus en zo viel het wagonnetje ter aarde en het wielstel waar de stroom afnemer ziet is zo gebroken dat deze niet meer valt te fixen.
Dus ja hij is overleden.
Zag trouwens op het internet dat er een gekoppelde versie van de stofzuiger en de het andere wagonnetje bestaan. ( Alleen deze zijn wel prijzig zo rond de ? 300 - 330. )
Dat is misschien voor mij wel handig om er extra bij te hebben... Ligt namelijk zo een berg stof op mijn baan en heb geen zin om iedere keer te kruipen ;).

Marcel
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
De combinatie stofzuiger en slijpwagen wordt door 1 decoder aangestuurd, dus moeten deze altijd gelijktijdig worden ingezet. Waarschijnlijk kunnen ze wel afzonderlijk worden ingeschakeld. Ik zou daarom toch voor twee aparte wagens kiezen (wel iets duurder).
Ga deze binnenkort aanschaffen.

Rene
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
Citaat van: RenevKl op maandag 30 oktober 2006, 20:05:46
De combinatie stofzuiger en slijpwagen wordt door 1 decoder aangestuurd, dus moeten deze altijd gelijktijdig worden ingezet.
Hallo,

Ik kan het mis hebben natuurlijk ( of hij heeft het zelf gedaan kan ook ) maar in de set zitten ze dus ook echt aan elkaar vast en volgens mij niet los van elkaar te koppelen.
En ja als 2 dingen door 1 decoder worden aangestuurd gaan beide het tegelijk doen zeker die 2 want die zitten aan elkaar vast. En dan lijkt het mij ook dat ze allebei te gelijk weer uitgaan en niet dat je ze apart kan uitschakelen?
Maar ik heb der toen niet veel aandacht aan besteed toen ik ehm zag dus kan best dat ik er naast zit hoor...

Marcel
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
hoi

ik heb 2 minuten geleden zo'n railreiniger gekocht!
Als ik hem ontvangen het en geprobeerd heb zal ik wel vertellen hoe zoiets bevalt
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
Ben even gaan speuren en volgens mij zijn ze beide afzondelijk aan te sturen.

http://lux-modellbau.de/html_de/gleis_dh.htm

"Das Doppelpack umfaßt  den Gleisstaubsauger mit Faulhaber-Motor den Schienen- und Oberleitungsschleifwagen

Beide Fahrzeuge sind durch eine steckbare Leitung so miteinander verbunden, daß über einen Fahrzeugdecoder im Staubsaugerwagen die jeweilige Reinigungstechnik aktiviert werden kann.
Durch die leitende Verbindung lassen sich somit beide Fahrzeuge gesondert ansteuern, wobei die Saugleistung des Saugwagens regelbar ist."

Rene

Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
Dag Davy,

Ik heb ff gezocht naar de Noch 60157 railreinigers. Ik zag op Google wel een paar foto's, maar geen Nederlandse dealer.
Weet jij misschien waar ze in Nederland verkrijgbaar zijn?

Graag je reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
Waarom niet gewoon een doekje wasbenziene? Is goed koop en werkt super!
Re: Betaalbare Märklin Railreiniger
Dag Musictrain,

Op zich geef ik je gelijk dat je met een in wasbenzine gedrenkt doekje ook de rails kunt reinigen.
Maar?
- Ik heb m'n C-rails voorzien van ballast. Het doekje zou overal achter blijven haken en pluisjes achter laten.
- Een relatief groot deel van de rails van m'n baantje is alleen voor een slangenmens bereikbaar.

Kortom? Ik was blij dat bij een treinhobbyshop in de buurt de Noch 60157 reinigingsclips gewoon op voorraad zijn. Voor mij zijn ze in ieder geval een blijvertje.
(Alsnog bedankt voor de goede tip, Davy ;-))

En verkeer je in de gelukkig omstandigheid dat je op elke willekeurige plek op je modelbaan heel goed bij je rails kunt? Dan heb ik nog een goede tip:
Ik heb een flesje Silvo kruidenmolentje, waarin eerst peperkorrels hebben gezeten, met een schroevendraaier ontdaan van het molentje. Je houdt dan een vierkant flesje over. Dat flesje doe je in een oude sok o.i.d. Vervolgens trek je die oude sok strak om het flesje. Ff deppen met wasbenzine en daarna stevig over de rails glijden/wrijven. (Gaat tig keer beter dan met een doekje alleen).

Met vriendelijke groet,

Tom