Dag Musictrain,
Op zich geef ik je gelijk dat je met een in wasbenzine gedrenkt doekje ook de rails kunt reinigen.
Maar?
- Ik heb m'n C-rails voorzien van ballast. Het doekje zou overal achter blijven haken en pluisjes achter laten.
- Een relatief groot deel van de rails van m'n baantje is alleen voor een slangenmens bereikbaar.
Kortom? Ik was blij dat bij een treinhobbyshop in de buurt de Noch 60157 reinigingsclips gewoon op voorraad zijn. Voor mij zijn ze in ieder geval een blijvertje.
(Alsnog bedankt voor de goede tip, Davy
)
En verkeer je in de gelukkig omstandigheid dat je op elke willekeurige plek op je modelbaan heel goed bij je rails kunt? Dan heb ik nog een goede tip:
Ik heb een flesje Silvo kruidenmolentje, waarin eerst peperkorrels hebben gezeten, met een schroevendraaier ontdaan van het molentje. Je houdt dan een vierkant flesje over. Dat flesje doe je in een oude sok o.i.d. Vervolgens trek je die oude sok strak om het flesje. Ff deppen met wasbenzine en daarna stevig over de rails glijden/wrijven. (Gaat tig keer beter dan met een doekje alleen).
Met vriendelijke groet,
Tom