Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

26591 bruine krokodil 14309

Gestart door modeltreinverzamelaar zondag 12 mei 2013, 15:07:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
26591 bruine krokodil 14309
Beste forumleden,

In deze set zit ook een bruine krokodil met nummer 14309; deze is licht geweathered en heeft nog een echte Softdrive Sinus motor. Gezien de problemen met de bruine lok uit de set heb ik deze lok eens op de rail gezet. Ja en dan kom je er niet onderuit dat er eigenlijk niets boven die SSmotor gaat. Ook heeft de lok geen sleperprobleem omdat er een oud type (wel klikmodel) onderzit. Zie foto's.
Het enige wat "stoort" is het geluid van de sleper, de lok hoor je nauwelijks. Wederom een juweeltje door M uitgebracht. Ik heb wat foto's gemaakt; ook van een aantal wagons die in de set zitten omdat die ook een lichte weathering hebben meegekregen.

Groet Nico
Re: 26591 bruine krokodil 14309
en hier dan nog wat foto's.
Re: 26591 bruine krokodil 14309
nog wat foto's van de wagons
Re: 26591 bruine krokodil 14309
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: 26591 bruine krokodil 14309
Er gaat wel wat boven de SoftdriveSinus
en dat is de C-sinus !
Heb je wel eens een 39560 zien rijden ?
Nou dan ! ;)
Re: 26591 bruine krokodil 14309
en nog wat foto's
Re: 26591 bruine krokodil 14309
Citaat van: modeltreinverzamelaar op zondag 12 mei 2013, 15:07:10
Het enige wat "stoort" is het geluid van de sleper, de lok hoor je nauwelijks. Groet Nico

Op C-rail? Op een houten ondergrond?
Op C-rail zonder dempende laag eronder functioneert dit type Mutti M. rail als een volwaardige klankkast. Ook heb ik vastgesteld dat in bochten het slepergeluid vaak nog extra versterkt wordt...
Het hangt ook af van het type sleper en de manier waarop deze bevestigd is.

Is de sleper wel goed afgesteld? Want een goede afstelling wil wel eens een beetje helpen...

Sleperproblemen? Wil je die vermijden ga dan over op 2-rail, en ervaar dan de 2-rail problemen...


Willy