Beste 3rail-forumleden... Graag leveren we een bijdrage aan deze interessante discussie om één en ander te verduidelijken over Conrad.
Zoals jullie weten is Conrad van oorsprong een Duits bedrijf, dat inmiddels in praktisch alle Europese landen een lokale vestiging / website heeft. Dit om het bestellen voor iedereen makkelijk te maken: alle informatie staat in de eigen taal. Alle zendingen worden vanuit één centraal magazijn in Zuid-Duitsland verstuurd. Zie deze video voor een blik achter de schermen:
In dit Duitse magazijn worden alle producten van een bestelling verzameld en gaat een pakketje voor een Nederlandse klant per vrachtwagen naar het distributiecentrum van PostNL in Zwolle. Of naar het distributiepunt van UPS, als de klant voor express-service (levering volgende werkdag) gekozen heeft. Van daaruit brengt PostNL of UPS het naar de klant.
Elke lokale Conrad-website hanteert zijn eigen prijzen, die gebaseerd zijn op de inkoopprijs die ons hoofdkantoor rekent en de lokale marktomstandigheden. Net zoals elke winkel, kunnen prijzen dus wisselen per vestiging. Om het voorbeeld van de supermarkt aan te halen: een Jumbo in stad X kan een andere prijs vragen voor een pak hagelslag dan een Jumbo in stad Y (beiden in Nederland). Zo kunnen er dus ook prijsverschillen zijn tussen
Conrad.nl en
Conrad.de. Alles is afhankelijk van de lokale markt. Zo zijn er ook producten die in Nederland goedkoper zijn dan in Duitsland.
Tot slot nog een tip... Bij aanmelding op onze nieuwsbrief ontvangt men een code voor ?5 korting. En krijgt men regelmatig onze e-mailnieuwsbrief met de nieuwste aanbieidingen in de mailbox. Plus op deze webpagina staan alle lopende kortingsacties vermeld:
http://www.conrad.nl/ce/nl/content/kortingscode/kortingscodeMochten er vragen zijn over Conrad of onze processen, dan beantwoorden we die graag.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Conrad webcare