Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Berglandschap bouwen

Gestart door woopietrein donderdag 18 mei 2006, 10:12:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Berglandschap bouwen
woopietrein
gast

Berglandschap bouwen
Hallo MedeForumLezers

Ik heb een Modeltrein baan, waarin ik een berglandschap wil maken.
Momenteel is het baanontwerp definief.
Nu is het zo dat ik er voor een derde gedeelte een ZwarteWoud gedeelte wil maken, en ja daar hoort ook een stuk tunnel bij.
De baan op dat gedeelte is gemaakt op een tafel van MDF, en het is de bedoeling dat een bocht, en een deel van een recht tunneltrace in de berg komt te liggen.
Echter, in geval van calamiteiten moet je erbij kunnen, nu heb ik zelf wel een paar mogelijkheden bedacht, maar wellicht is er hier een medeMarklin rijder die mij nog van wat meer info kan voorzien.
De berg zelf wordt gemaakt van lagen lichtblauw isolatie materiaal wat bekend is uit de bouw.
Ik laat me graag inlichten hoe jullie daar over denken, en ik dank een ieder die mij daar wat info over kan of wil geven.
Met vriendelijke groet,
Berglandschap bouwen
Hallo

je moet er in iedergeval voor zorgen dat je van onder of van achteren
bij je treinen kunt in de tunnel.
of natuurlijk een service luik in de bovenkant van de berg maar dat is de moeilijkste oplossing om netjes te krijgen.

Groeten Martin
Berglandschap bouwen
woopietrein
gast

Berglandschap bouwen
Martin bedankt voor je bijdrage, ik hoop er nog wat te ontvangen van andere bezoekers, en dan kan ik kijken wat ik er ter plekke er mee kan doen.
Berglandschap bouwen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Berglandschap bouwen
Weet niet hoe groot je berg moet worden, mijn berg is redelijk compact. Omdat het ook op een looproete naar achter ligt, heb ik besloten m'n berg los op m'n baan te zetten. :) Ik ben er welliswaar nog steeds mee bezig (en schiet oko niet echt op,.. te druk op school) maar je kunt wel paar foto's bekijken op m'n www. Het wijst zich vanzelf waar je dan naar toe moet. misschien breng ik je nog op ideƫen.

Groeten,
Herman
Berglandschap bouwen
Lid sinds: 2006

offline
Berglandschap bouwen
Als die berg groot genoeg is kan je hem hol maken en een gat in de tafel zagen zodat je er van onderen bij kunt.
Berglandschap bouwen
Hey woppietrein,

Kijk eens op deze site onder foto's april 2006.
daar zie je precies hoe je een berg kan maken !

//www.erik-krommenhoek.nl/index.html

Alphons
Berglandschap bouwen
woopietrein
gast

Berglandschap bouwen
Wederom bedankt voor de tips, ik ga er mee aan de slag, ik zal proberen er foto's van te plaatsen, nogmaals dank allemaal.