Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

water

Gestart door catzeiler vrijdag 02 maart 2007, 23:14:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
water
catzeiler
gast

water
Water, het blijft een lastig te imiteren substantie. Het gebruik van kathedraalglas is uiteraard allang bekend. Wat ik vandaag heb geprobeerd en tot een zeer bevredigend resultaat leidde is het volgende. Via google heb ik de websites van zandleveranciers gevonden. Deze leveranciers, trots als ze zijn op hun producten, hadden  foto s van zand op hun site staan. De meest geschikte foto geprint en onder het kathedraalglas gelegd. Laat ik het zo zeggen, het resultaat was dermate bevredigend dat de zeehonden van de wadden hier voor de deur lagen.
Re: water
Aad
gast

Re: water
nou, ik ben benieuwd naar de foto die je gaat plaatsen hiervan  :D

Dus Pieterburen is leeg gelopen alle zeehonden liggen op jouw baan nu??
Re: water
Gerard
gast

Re: water
CiteerVia google heb ik de websites van zandleveranciers gevonden. Deze leveranciers, trots als ze zijn op hun producten, hadden  foto s van zand op hun site staan.
Heb je voor ons een link van die zandhandelaren? En dan met name van degene die jij gebruikt hebt? Er zullen wel meer mensen geïntresseerd zijn in jouw aanpak en oplossing.

(En vertel alsjeblieft niets aan die zeehonden :wink:. Ik denk niet dat er veel forumleden ook nog een zeehondenopvangcentrum op of bij hun baan willen hebben :mrgreen:.)
Re: water
Lid sinds: 2006

offline
Re: water
En vertel me dan ineens wat is kathedraalglas, is dat het glas waar de kardinalen hun wijn uit drinken?  :?
Re: water
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: water
Johnny,

kathedraalglas»: gegoten «glas» met een onregelmatige (bobbel)structuur dat wordt verkregen uit met de hand gieten van gesmolten «glas» op een verhitte stalen tafel.

Wordt voornamelijk voor glas-in-loodramen gebruikt.

Mvgr. Charlie
Re: water
JanPieter
gast

Re: water
Hoe duur is dat kathedraalglas?
Ik neem aan dat je ze niet speciaal uit een kathedraal moet halen  :mrgreen: :lol:
Re: water
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: water
JanPieter,

Ik vind het redelijk duur glas.
Zag op deze link dat een stuk van 30x30cm al 8 Euro kost

Mvgr.  Charlie
Re: water
JanPieter
gast

Re: water
8,90 zelfs :shock: in denkkk dat ik wel een andere manier weet....
Maar wel leuk!
Re: water
Tom
gast

Re: water
Dag Marklincollega's,

Ik kan dit draadje niet helemaal volgen. Het gaat over kathedraalglas met foto's van zand eronder. Wordt hiermee een strand geimiteerd of toch water?

Graag opheldering.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: water
Gerard
gast

Re: water
Tom, hiermee wordt water geïmmiteerd.
Re: water
catzeiler
gast

Re: water
Een zeehondenopvangcentrum lijkt me wel een leuk subthema op de baan, ongetwijfeld heeft Preiser zeehonden in de collectie. Ik zie het wel voor me, een Landrover van Wiking, enkele zeehonden, ik denk dat ik dat wel kan realiseren. De zeehonden moeten van het strand getransporteerd worden, dus in kratten, hierbij kan het kraanwagentje goede diensten bewijzen. Overigens de prijs van kathedraalglas is niet gering, maar zet dat eens af tegen het waterfolie.
Re: water
Gerard
gast

Re: water
Maar heb je nu al een link voor ons van die zandverkopers?
Re: water
Henk K
gast

Re: water


Oftewel,... ik zou graag foto's willen zien van deze oplossing.