Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

's Avonds spotten bij Bergentheim.

Gestart door Fermon woensdag 29 juli 2009, 23:38:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
's Avonds spotten bij Bergentheim.
Zo tussen 20.20 en 20.35 uur heb ik bij mijn woonplaats Bergentheim het volgende gespot:



Plan V 954 als sneltrein naar Emmen.





ACTS 1251 en 6705 met trein 50020 richting Maasvlakte West.



En tot slot DBSRN 6414 richting Coevorden.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden  :)
Re:'s Avonds spotten bij Bergentheim.
Waarom zit er een zwarte blok op die ACTS(diesel)
Re:'s Avonds spotten bij Bergentheim.
Daaronder zit wat ongewenste beschildering.
Re:'s Avonds spotten bij Bergentheim.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:'s Avonds spotten bij Bergentheim.
Met wat voor camera maak je foto's ? Ik heb wat tips:
- Zorg dat je 45 graden op het spoor staat, hoeft niet altijd, maar geeft een betere look.
- Zorg ervoor dat je niet van ondere fotografeerd maar gelijke hoogte met de trein of iets erboven.
- Zorg dat je met het licht mee fotografeerd.
- Zorg dat je geen foto's maakt met hele slechte weersomstandigheden.

Dan even wat tips over jou foto's. Verhoog je sluitertijd naar 200 en maak de iso 400 ofzo. Dan zullen je foto's scherper en met meer kleur zijn.

Kijk anders ook eens op Rolanrail.net [klik].

Robbert.
Re:'s Avonds spotten bij Bergentheim.
Citaat van: Robbert op donderdag 30 juli 2009, 09:29:43
Met wat voor camera maak je foto's ?

Ik maak mijn foto's en filmpjes met een Canon Powershot A530: http://www.photoaxe.com/wp-content/uploads/2007/05/canon-powershot-a530-all.jpg

Citaat van: Robbert op donderdag 30 juli 2009, 09:29:43
Dan even wat tips over jou foto's. Verhoog je sluitertijd naar 200 en maak de iso 400 ofzo. Dan zullen je foto's scherper en met meer kleur zijn.

Ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet wijzigen op mijn camera. Ik heb gekeken maar ik kom er niet uit.
Re:'s Avonds spotten bij Bergentheim.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:'s Avonds spotten bij Bergentheim.
Citaat van: Fermon op donderdag 30 juli 2009, 11:13:29
Citaat van: Robbert op donderdag 30 juli 2009, 09:29:43
Dan even wat tips over jou foto's. Verhoog je sluitertijd naar 200 en maak de iso 400 ofzo. Dan zullen je foto's scherper en met meer kleur zijn.
Ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet wijzigen op mijn camera. Ik heb gekeken maar ik kom er niet uit.

Met zo'n powershot is dat denk ik niet mogelijk misschien heb je een Manual stand, maar dan werkt het vast niet zo makkelijk als met een spiegelreflexcamera.

Robbert.
Re:'s Avonds spotten bij Bergentheim.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re:'s Avonds spotten bij Bergentheim.
Citaat van: Robbert op donderdag 30 juli 2009, 09:29:43
Dan even wat tips over jou foto's. Verhoog je sluitertijd naar 200 en maak de iso 400 ofzo. Dan zullen je foto's scherper en met meer kleur zijn.
Hoe hoger de ISO waarde, hoe korreliger de fotos! Dit heb ik ooit zelf een lang weekend weg mogen ondervinden, resultaat: veel fotos die op hoge resolutie niet mooi meer zijn...
Re:'s Avonds spotten bij Bergentheim.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:'s Avonds spotten bij Bergentheim.
Citaat van: Laurent op donderdag 30 juli 2009, 13:05:23
Citaat van: Robbert op donderdag 30 juli 2009, 09:29:43
Dan even wat tips over jou foto's. Verhoog je sluitertijd naar 200 en maak de iso 400 ofzo. Dan zullen je foto's scherper en met meer kleur zijn.
Hoe hoger de ISO waarde, hoe korreliger de fotos! Dit heb ik ooit zelf een lang weekend weg mogen ondervinden, resultaat: veel fotos die op hoge resolutie niet mooi meer zijn...

Klopt helemaal, maar ik verklein me foto's meestal naar 790 x 600 met Boardermaker en dan valt het niet meer op. Wel als je um als screensaver neemt..!

Robbert.