Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

'Hupje' van de BR 45 (Ma 37450)

Gestart door p.ghijsen woensdag 29 november 2006, 14:20:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
'Hupje' van de BR 45 (Ma 37450)
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
'Hupje' van de BR 45 (Ma 37450)
Weet iemand hoe ik een 'hupje' in het rijgedrag van mijn Ma 37450 (de BR 45) kan verwijderen?

Na een omwenteling van de wielen gaat de locbehuizing licht omhoog. Alsof de loc een beetje mank loopt. Ik heb het aandrijfwerk aan de buitenkant bekeken, maar dat komt nergens tegenaan. Wel hoor ik een vaag schuurgeluid, maar heb nog niet de plek kunnen achterhalen waar het geluid vandaan komt.

Heeft iemand al eerder een dergelijk effect gehad? Overigens is het een prachtige loc met een mooi geluid.

Alvast bedankt voor de reactie(s), groet Paul
Re: 'Hupje' van de BR 45 (Ma 37450)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: 'Hupje' van de BR 45 (Ma 37450)
P. Ghijsen,

Leg de loc eens op zijn rug in een stukje foam en sluit er eens 2 draadjes vanuit trafo op aan op sleper en behuizing. Kijk eens of wielen niet scheef draaien, misschien dat er eentje scheef op zijn asje zit.
Re: 'Hupje' van de BR 45 (Ma 37450)
Mis je geen antislipbandje. Dan maken veel loks ook een hupje.
Re: 'Hupje' van de BR 45 (Ma 37450)
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re: 'Hupje' van de BR 45 (Ma 37450)
Dag Buzz en Davy,


De opmerking van Davy leidde tot de oplossing. Niet dat ik een hele 'haftreifen' mis, maar wel een klein stukje ervan en dat zorgt voor het ongelijke verloop van de loc. Dus ik ben een tevreden man  :D ... en kost  het vervangen ervan me geen handen vol geld...

Groet, Paul
Re: 'Hupje' van de BR 45 (Ma 37450)
Een gebroken antislipbandje. Had ik laatst ook bij een stoomlok.