Hoi Marco en Sprinter,
Bedankt voor jullie reactie tot dus ver.
De TAMS decoder is een LD-W-1, het enige wat hieraan ontbreekt is de lastgeregelde snelheid mogelijkheid, voor de rest een prima decoder.
Heb nu inmiddels 5 loc's omgebouwd en bij alle werken alle zaken. Voorwaarde is wel dat je hem voorzichtig inbouwd en dat je een goede en vlakke test baan hebt waar de loc op door kan blijven rijden, dit i.v.m. het inregelen.
In heb het (relatief) eenvoudige advies van Sprinter ter harte genomen en dacht; trek de oude spullen er uit en de nieuwe decoder er in, maar helaas is dat toch niet helemaal zo als het hoort.
De hoogvermogenmotor heeft namelijk een aansluitdraad meer !!!
de oudere (normale) motoren hadden een veldwikkeling waar slechts twee draden uitkwamen en die naar het richtingrelais gingen. Bij de BR80 komen er uit de electronicaprint twee draden die op de oude lijken (een groene en een blauwe) maar er komt ook een EXTRA witte uit de print die ook naar de wikkeling gaat.
De verlichting is denk ik eenvoudig, geel, oranje en grijs. vooruit, achteruit verlichting en massa.
Rood komt van de sleper en de bruine is de motormassa, die komt van een koperen massa plaat van het motorschild, die met een boutje vast zit aan het frame.
De zware met de smoorspoel is ook herkenbaar.
Het gaat dus alleen om de EXTRA witte draad !
Waar is die voor en waar,hoe sluit ik die aan op de decoder.
Graag nogmaals jullie (en dat van andere experts) advies in dit misterie !
Vast bedankt voor de moeite.
Mazzel,
Paul