Hier is alles terug te vinden:
https://www.dampflokomotivarchiv.de/index.php?nav=1415271&lang=1BR 01 ==>> BR 001
BR 01 1001 - 1104 ==>> Kolen gestookt 011 xxx, olie gestookt 012 xxx
BR 03 ==>> BR 003, BR 03 .10 werd in 1966 terzijde gesteld daarom geen vervolgnummering.
BR 10 ==>> Von den zwei Lokomotiven der Baureihe 10 wurde eine noch formell umgezeichnet(010 001-6). Doch schon fünf Tage nach diesem administrativen Akt besiegelte ein Schieberstangenbruch das Ende dieser Lokomotive. Sie wurde am gleichen Tag - den 05.01.1968 - z-gestellt. Sie blieb als Museumstück erhalten, ohne je ihre Computernummer getragen zu haben.
BR 41 ==>> kolen gestookt BR 041, olie gestookt BR 042
BR 44 ==>> kolen gestookt BR 044, olie gestookt BR 043
BR 50 001 - 50 999 ==>> BR 050 001 - 050 999
BR 50 1001 - 50 1999 ==>> BR 051 001 - 051 999
BR 50 2001 - 50 2999 ==>> BR 052 001 - 052 999
BR 50 3001 - 50 3999 ==>> BR 053 001 - 053 999
De BR 53 heeft alleen op papier bestaan en is nooit gebouwd.
Overigens heeft de BR 54(bayr. G 3/4) ook bestaan maar de laatste is in 1965 terzijde gesteld.
BR 66 ==>> 15.09.1967 z-Stellung. 01.01.1968 Umzeichnung in 066 002-7 alleen als administratieve handeling.
Citaat van: ruud krikke op maandag 07 juli 2025, 22:10:04Hoi vrienden
Wat vinden jullie van de nieuwe marklin 37814.
Ik heb zelf nog een BR50 3084, maar die is aan vernieuwing toe.
Ik vind het jammer dat ie BR 51 heet, wat die bestaat eigenlijk helemaal niet.
Klopt, de BR 51 heeft nooit bestaan. Wel de BR 051, zie hierboven.
In jouw geval(BR 50 3084) zou deze omgenummerd moeten worden als 053 084, zie ook het verhaal hierboven.
De Märklin 37814 (051 341-6) was voor 1968 de 050 1341