Met Ad eens, de meeste lk heb is 1 as aangedreven.
Enkele met as of tandwiel tussen as 1 en 3.
Ik heb de flying Scotsman ook in mijn bezit.
En heb een aantal vragen naar degenen die deze ook hebben.
Is bij jullie de speling tussen as 1 en 3 ook zo weinig?
as 2 (tussen as) lijkt genoeg speling te hebben.
Want;
Na deze lok op mijn baan te hebben gezet, en ja ik heb er nog 1 stukje in van r1 360, zeg maar 3x r1, stukje recht en weer 3xr1.
De lok ontspoorde hier op door de voorste wielstel van de rails te drukken.
Ik heb dit opgelost door iets meer veerdruk op de koperen veer van de voorste wielstel te zetten en nu blijft deze daar mooi op zijn baan.
Maar tijdens korte bochtjes (de slingerstukjes) en bij wissels zie ik de lok zich iets op tillen.
Net niet genoeg zijdelingse speling op de grote wielstel/aandrijfassen zoals het lijkt.
Dit viel mij gelijk op voor een marklin lok bij het uitpakken, dat de zijlinkse speling van de aandrijfassen echt heel krap is bemeten.
Normaal zit hier best wat speling op bij marklin.
Hebben meer mensen hier last van of heb ik toevallig een maandag morgen lok.
Want in het boekje staat dat dit voor kon komen bij m rails, (maar moet op c en k rails gewoon goed werken)
I.v.m. de nieuwe constructie opbouw van de lok, en ik lees > dan 360mm radius. (niet groter en gelijk aan dus)
Normaal wordt er door marlin duidelijk genoemd dat een lok minimaal r2 nodig heeft bij uitzondering, dat lees ik hier niet duidelijk.
Ook nergens bij de winkels.
Dus het kan zijn dat ik te scherpe stukken rails in mijn baan heb zitten, of dat ik een maandag morgen lok heb waarbij er net niet genoeg af is gedraaid van de wielstel of messing bus voor de zijdelingse speling van de assen.
1mm meer zijlinkse speling en het probleem zou weg zijn.
Nu gaat het 8 van de 10 keer goed, je ziet hem wringen en zich iets op tillen op wissels (24611, 24612) maar blijft het spoor 8 van de 10 keer volgen.

Verder een hele mooie lok, waarbij de details en speelwereld best goed gelukt is.
Zeer blij mee.
Hoe realistischer hoe beter.
Paste niet helemaal bij mijn thema in epoche 1 en 2, maar moest hem hebben

Ook al was het voor in de vitrine.
En zoals ik lees is deze terug gebracht in originele kleurthema, dus past dan toch enigzins weer