Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Intellibox 2 versus Roco kraan 46901

Gestart door Magna donderdag 17 november 2022, 23:23:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Intellibox 2 versus Roco kraan 46901
Hallo

Ik heb een Intellibox 2 waarmee ik mijn treinen aanstuur en dat gaat prima met diverse decoders en protocollen. Alleen wat een probleemgeval lijkt is de ongevallenkraan 46901 van Roco. Deze heb ik vroeger bediend met een control 80 en dan was het functie wisselen middels de toets off. Echter op de IB zit deze toets niet en ik kan met geen mogelijkheid functies wisselen. Met de control 80 toets off kon je de volgende functie kiezen wat te zien is aan het knipperende LEDje op het dak. De IB staat voor deze decoder ingesteld op Motorola. Als ik wat rommel met de functie toetsen F0 t/m F4 verandert de knipperfrequentie soms en kan ik een andere functie bedienen maar slechts 1 kant op, b.v. alleen linksom draaien. In de handleidingen heb ik geen duidelijke aanwijzingen kunnen vinden en ook vriend Google laat mij in de steek. Vandaar de vraag of iemand hier een oplossing voor weet.

bvd Gerard
Re: Intellibox 2 versus Roco kraan 46901

Bedoel je F0 aan en F0 uit, dat zit toch ook op de IB2. IB2 bediening is afgekeken en gelijk aan de marklin doosjes. 6021/ control 80 en 80F.

F0 uit is de OFF toets/

Werkt 1 op 1 hetzelfde.

Groetjes.
Re: Intellibox 2 versus Roco kraan 46901
Helaas werkt dat niet, ik ging hier ook vanuit maar blijkbaar is er toch een verschil. Ook als er een functie toevallig werkt kan ik deze niet de andere kant op laten gaan d.m.v. omschakelen van de richting zoals ook bij locomotieven. De decoder zelf is nog goed want met een control 80 werkt alles naar behoren. Mijn zoektocht op internet heeft tot nu toe als enigste advies een nieuwe decoder opgeleverd. Geen idee wat die zou moeten kosten en twijfel nog wat ik zal gaan doen. Voorlopig maar als statisch model in het lokdepot neer gezet.

gr Gerard
Re: Intellibox 2 versus Roco kraan 46901
Hier.....

Citaat van: tonny op zondag 07 juli 2013, 22:53:41De Roco kraan werkt dus wel met de eccos. Na lang puzzelen en proberen heb ik het probleem gevonden. Ik heb de aansluiting van de eccos op de rails omgedraaid en het werkt. De kraan staat nu op adres 1  en alles werkt F0 is de keuzen, F1 draaien, F2 giek, F3 haak, F4 verlichting is extra functie. Rijregelaar is de snelheid, hijsen of zakken en links of rechts.
De kraan reageert wel traag op de regelaar maar werkt verder wel goed.
 

....... wordt gesproken over het verwisselen van de aansluitdraden naar het spoor, helpt dit Gerard?
Re: Intellibox 2 versus Roco kraan 46901
Ben

Ook dit verhaal had ik gelezen en direct uitgeprobeerd maar helaas. Zou mooi zijn geweest want dan wissel ik ze gelijk op de decoder om. Er blijken overigens ook meerdere versies decoder te zijn wat het zoeken ook niet makkelijker maakt. Ik heb echt overal al gezocht en het enige bruikbare is een artikel waarin verwezen wordt naar een vervangende decoder waarmee de functies gelijk met F1,2,3 en 4 werken. Maar ik geef nog niet op en blijf zoeken en proberen.  :)
Maar bedankt voor de suggestie.

gr Gerard