Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021

Gestart door BW Rheine maandag 28 december 2020, 18:04:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Vandaag aangekondigd, grapje of slechte timing?

Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Ga eigenlijk uit van (en hoop) slechte timing.
Want zat eigenlijk al te wachten welke fabrikant deze Vectron als eerst zou gaan uitbrengen, nadat ik deze week de eerste grootspoor foto's zag.
Ik ga deze - of van een andere fabrikant - in ieder geval bestellen.
Vind 'em heel gaaf  :D en zou een mooie aanvulling zijn op de verzameling Vectrons.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Geen 1 april grap ?
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
vermits Roco al veel Vectrons heeft uitgebracht, zullen zij deze wel uitbrengen niet ?

jawel hoor :)

roco 79974 in AC en 71974 in DC sound

en 71973 in DC digitaal denk ik zonder sound

levering 2de kwartaal 2021 vermoedelijk juni zeker ?

Erwin
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
 @citaat

Volgens mij zelfs Q2 2022 als er geen tikfout op de Roco website staat.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Wat ik zo raar vind bij Roco dat het op de foto zo dof plasticachtig er uit ziet oftewel matte kleurstelling.
De originele NS Vectrons en NS186 zijn in  "hoogglans blauw en geel"
Is dit bij de echte Roco modellen ook zo? Dan is het geen geslaagd model.
Piko en Märklin hebben dit beter onder de knie.

Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Citaat van: ErwinLamens op vrijdag 02 april 2021, 15:32:52

en 71973 in DC digitaal denk ik zonder sound


Analoog met brugstekker, als altijd.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
hoi,

Citaat van: Baanloos op vrijdag 02 april 2021, 18:28:34
Wat ik zo raar vind bij Roco dat het op de foto zo dof plasticachtig er uit ziet oftewel matte kleurstelling.

Denk dat het nog een photoshop-versie is. Dat kan je binnen geen tijd regelen. Dan heb je hem in ieder geval aangekondigd en kan dus in het voorruit besteld worden. Dan kan je eens rustig kijken naar de productie.

Groet Ronald.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Is een photoshop, lok word pas 2e kwartaal 2022 uitgeleverd.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
ik probeer een foto te nemen van mijn 3 Roco vectrons en deze hier te plaatsen komende weekend

Erwin
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Doen Erwin!!
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
pb gestuurd, want foto's zelfs in png te groot voor dit forum
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Zet je foto's hier dan heb je dat gedonder niet: https://abload.de/
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Ik heb de echte loc gezien en ziet er mooi uit.
Hopelijk maken ze de loc ook zo bij roco .
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
foto's bij daglicht gemaakt, zonder lampverlichting plafond en/of LED verlichting depot  :)








Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Gaaf toch?
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Ze rijden van alles, behalve nightjets 🤣🤣🤣
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Komt roco nog met herfst nieuwigheden
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Lid sinds: 2018

Woehoe !! (Like Homer.)

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Nope.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Worden Weihnachtsneuheiten.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
27 augustus j.l. van Roco.cc Facebook:

Liebe Modelleisenbahnfreunde,
die COVID-19 Pandemie stellt uns erneut vor einige Herausforderungen. Sowohl die erschwerte Warenbeschaffung als auch die weltweiten Transportschwierigkeiten bereiten uns unvorhersehbare Lieferverzögerungen.
Da Ankündigungstermine deshalb nur schwer festgelegt werden können, werden wir dieses Jahr schweren Herzens auf die Veröffentlichung von Winterneuheiten verzichten und uns auf die Auslieferung von bereits angekündigten Projekten konzentrieren.
Ein Modell für die Freunde der modernen Bahn wird in den kommenden Tagen angekündigt.
Unser Neuheitenkatalog für 2022 wird aber wie gewohnt Anfang des neuen Jahres erscheinen.
Wir bitten um Verständnis und bleibt alle gesund.


Gr, Ben.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Wat ik me dan afvraag:
Wezenlijke verschillen van produceren en logistiek bij " de grote 3" respectievelijk Mätrix, Piko en Roco?
Märklin produceert in Duitsland en Hongarije, Piko laat veel in China produceren, bij Roco/Fleischmann weet ik dat even niet......
UIt het facebookbericht begrijp ik dat ze bv. moeilijkheden hebben met de onderdelen, de andere 2 in mindere mate(?)
Van Mätrix weet ik dat bepaalde modellen ook aanzienlijk later in de schappen lagen.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Roco produceert veel in Vietnam.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Q1 is ook eind maart hè 😅.

Ben benieuwd, ik wacht wel op andere nummers in de 1800 serie.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Link naar de productpagina van de 70161 - Electric locomotive 1631, NS:
https://www.roco.cc/en/product/250542-0-0_1000_0-1-0-0-0-002002-0/products.html
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Als NL rijder ben ik blij dat Roco met deze loc uitkomt, dat houd in dat ik mijn Marklin versie te koop ga zetten, ik ben nogal van het geluid  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Ik dus precies niet en daar houdt Roco geen rekening mee....3 railer móét sound kopen  :-(
Erg jammer weer....
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
 @citaat Mee eens maar da's toch bij Marklin niet anders? Zoek daar eens een lok zonder sound in het normale segment. Sterker nog: 2rail zusje Trix levert ook alleen maar soundloks. Bij Roco hebben 2railers tenminste nog een keuze....... ;)

Gr, Ben.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Hoorde gisteren dat de uitlevering van de PLAN V gepland staat voor de weken 42 en 43 in 2022. Afhankelijk van het type. Toch een vol jaar later..
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Citaat van: ACTS.zuid op zaterdag 30 oktober 2021, 08:26:03
@citaat Mee eens maar da's toch bij Marklin niet anders?

Klopt, maar het is volgens mij al zeker 15 jaar terug dat ik iets van Märklin heb gekocht  :D

Áls ik een nieuwe Roco wil moet ik een 2 railer zoeken die mét Sound wil. Ik koop de 3 rail versie, hij de analoge, sound van de één in de andere en ik een gewone decoder er in...
Redelijk omslachtig, maar een manier.
Maar dan met een volgende want de 1631 rijdt al bij mij rond  ;)
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 29 oktober 2021, 18:07:32
Als NL rijder ben ik blij dat Roco met deze loc uitkomt, dat houd in dat ik mijn Marklin versie te koop ga zetten, ik ben nogal van het geluid  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Eerst maar is afwachten.

Als dat namelijk hetzelfde geluid is wat in de vernieuwde mini 1600 zit / komt wordt je daar niet blij van iig.
Maar, we wachten het af.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Ik heb meerdere elocs met geluid, als het geluid aanstaat vraagt mijn vrouw altijd of ik nou alweer aan het stofzuigen ben, en of ik dat dan ook eens in de rest van het huis wil doen  O:-D O:-D

Nadeel van een stille miele, klinkt net als 2 elocs hahaha
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Roco 78316   I am the backbone

De lok is eindelijk verkrijgbaar. Ik had die in maart gereserveerd voor € 271. Ik kreeg vandaag bericht dat als ik € 339 overmaak de lok van mij is.  8o 8o 8o 8o
Dat gaat niet gebeuren, er zijn grenzen. Rond de 30% prijsverhoging. Ik hoor de smoezen al: corona, bootje dat dwars in een kanaaltje lag, dure chips.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Vervolg.

Gisteravond nog een mail gestuurd naar MSL, in mijn beste Duits, met de vraag hoe het mogelijk is dat ik zoveel meer moet betalen.
Het antwoord was positief: Sie erhalten den Roco Artikel 78316 zum VB-Preis von 271,41€.

Ik helemaal blij dat mijn Duits zo goed is en de mooie lok alsnog in de vitrine komt te staan.  :)
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Ik wou net zeggen, afspraak is afspraak.

Wel foto's he als hij er is :thumbup:
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Fototoestel staat al klaar.  :)
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Het is een mooie lok met een hele loze kreet, als ik alleen al naar al dat vrachtverkeer op de weg kijk.
Dan lijkt het wel of de DB met het goederenvervoer iets gemist heeft.........
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Citaat van: Schienenbus2012 op maandag 20 december 2021, 18:32:44

Roco 78316   I am the backbone


Kees,

De 2railer zonder sound koop je voor €90 minder. Met een AC bodemplaatje van €4 en een pukosleper heb je met wat zelfwerkzaamheid een 3railer. Daar moet dan nog wel een Esu decodertje in van €26 maar er valt wat te besparen mits sound je niet boeit.

Overigens: het bedrijf achter MSL is Casisoft MindWare en da's weer een onderneming van Modelleisenbahn Holding GmbH waar Roco ook toe behoort. Je betaalt daar altijd de hoofdprijs voor Roco / Fleischmann spullen. Ga op zoek naar een winkel met korting, 10% is het minste wat overal gegeven wordt.

Gr, Ben.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Bedankt voor het inzicht, dat maakt veel duidelijk.

Ik ben geen techneut durf niet met een schroevendraaier in de buurt van een loc te komen. Geluid boeit me niet, is meestal herrie die nergens op lijkt.

Misschien kun je een me een keer helpen bij een volgende loc, dan zal ik goed opletten hoe je dat doet en moet ik het daarna zelf kunnen.
Het is altijd mooi als de meester in techniek je een duwtje de goede richting in kan geven.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Heel gaaf, heb je ook nog een foto van de rest van je Vectrons? en zijn ze allemaal van Roco?
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Citaat van: Hans V200.0 op dinsdag 21 december 2021, 20:46:14
Het is een mooie lok met een hele loze kreet, als ik alleen al naar al dat vrachtverkeer op de weg kijk.
Dan lijkt het wel of de DB met het goederenvervoer iets gemist heeft.........
Daar is gewoon de politiek schuldig aan op een gegeven moment moest alles maar met de vrachtwagen, heb veel gelezen maar nergens echt kunnen vinden dat via de weg overall goedkoper is. Ook word vrachtverkeer gesponsord doordat ze een lagere wegenbelasting betalen in verhouding terwijl de weg echt door vrachtverkeer kapot word gereden.
Goed voorbeeld is dat ze in Deventer het industriespoor gebruikten om de prijs van vrachtverkeer over de weg naar beneden te drukken.
Als men vroeger was gaan nadenken had er een betere verspreiding kunnen wezen.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Mark
Klein detail. Sponsoring is geld ergens voor ontvangen. Niet iets minder ergens voor betalen  ;)
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Citaat van: Sanderz28 op zondag 26 december 2021, 11:03:33
Heel gaaf, heb je ook nog een foto van de rest van je Vectrons? en zijn ze allemaal van Roco?
Hoi Sander,

Die zitten allemaal in 1 grote doos. Kan wel een keer een totaal foto maken.
Die ik nu heb, zijn allemaal Roco's. Zo heb ik alle Märklin varianten laten staan, zoals die SBB Cargo Holland Piercer, en heb gewoon net zolang gewacht totdat Roco er mee uitkwam. Ik ben nogal kieskeurig ( lees zeikert ) als het gaat om kwaliteit, en ik vond de Märklin er totaal niet uitzien.
En gelukkig voor mij, heeft Märklin de Vectron een update gegeven en komt er nu een "nieuwe" variant uit. Ik heb dit jaar dus 1 model besteld, de Das Is Grün variant van DB Cargo welke ook in Nederland rijdt. Ik ben ECHT serieus reuze benieuwd naar dit model.

Nogmaals, ik totaal NIETS tegen Märklin, en als andere heel blij zijn met hun Vectron is dat heel mooi hoor :). Alleen de laatste paar jaren hebben zij voor mij de plank goed misgeslagen en heb op ene aantal wagens na, bijna geen locomotieven meer besteld.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Hallo Marcel,
Ik neem aan dat je de 39197 bedoelt? Wat is dan de verbetering tov van de Holand Piercer? Of wat maakt volgens jouw de Holland Piercer een wat minder goed model?
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Nieuwe Marklin Vectrons zijn zowel optisch als technisch opgewaardeerd. Zie de spec's van de nieuwe 39197 versus de oude 36160 op www.maerklin.de

Gr, Ben.
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Hallo Piet,

Om 1 simpel voorbeeld te noemen, kijk even naar bijgevoegde foto.
De NL Holland loc heeft precies dezelfde bovenkant, namelijk allemaal verschillende pantografen / stroomafnemers. Een Zwitser, een Duitser, een Hollander en een Italiaan ( willekeurige volgorde overigens ). De Marklin heeft 1 standaard erop zitten. De kop van de loc ziet er naar mijns inziens een beetje "goedkoop" en "net niet af". Oké oké. Het waren wel hobby locs, maar voor dat geld heb je bijna een Roco met sound, aangezien wij 3railers alleen maar met sound rijden blijkbaar 🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♂️.

De nieuwere locs stralen dat niet uit en zijn ook gestalt in het 39... segment. Als je kijkt dan naar bijgevoegde foto 2, ziet die er al veeeeeele malen beter uit.

Nogmaals, het is noooit mijn bedoeling geweest om een model "af te zeiken", maar ik vond echt dat zij de plank hadden misgeslagen bij deze loc.

* Foto overigens van Marklin uit de Marklin app gehaald en de rest van de info weggehaald *
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
@Marcel, duidelijk verhaal. Ik irriteer mij vooral aan de lange koppelingen, geen gezicht. Sound boeit mij niet, hoef die herrie niet op mn baan :D

Maar the Backbone is gaaf :thumbup:
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Citaat van: Mister1736 op maandag 27 december 2021, 09:06:08
...  kijk even naar bijgevoegde foto.
De NL Holland loc heeft precies dezelfde bovenkant, namelijk allemaal verschillende pantografen / stroomafnemers. Een Zwitser, een Duitser, een Hollander en een Italiaan ...

Dat was mij niet eens opgevallen maar dat is wel een mooi detail om te hebben. Overigens zo wie zo een prachtige stoere loc die Roco 78316 net zoals die "Rail Force One".
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Roco Nieuwigheden/ Neuheiten 2021
De prijsdiscussie over voorbestelde neuheiten is afgesplitst naar dit draadje.