Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Eerste stappen banenplan

Gestart door Dontor zondag 20 juni 2021, 20:54:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Eerste stappen banenplan
En zo leer ik ook weer meer voor het ontwerpen van een baan. Thx.
Re: Eerste stappen banenplan
Lid sinds: 2019

offline
Re: Eerste stappen banenplan
Zo, tijd voor een update dan maar.
Gisterenavond heb ik de pendelbaan eens uitgelegd om te bekijken wat dat geeft.
Op de ruimte die ik heb komt het zeker en vast tot zijn recht.





Momenteel is de 3d-printer volop de stootblokken aan het printen. Want, zoals te zien is de afgrond aan de rechterzijde nog een risico  :D
Re: Eerste stappen banenplan
Ziet er al goed uit zo.
En het spoor dat helemaal achterlangs loopt, komt uit het zicht om magische wisseltrucs te maken?

Groet,

Peter
Re: Eerste stappen banenplan
Lid sinds: 2019

offline
Re: Eerste stappen banenplan
 @citaat
Dat is inderdaad de bedoeling. Maar het landschap zit nog in de denkfase momenteel. Zoals gezegd neem ik ruim mijn tijd om geen overhaaste beslissingen te nemen.
Re: Eerste stappen banenplan
Dat is zeker slim, de tijd nemen. Ook experimententeren met gebouwen of mock ups uit karton geknipt, kunnen helpen om een beeld te krijgen van het eindresultaat.
Bijna iedere scenery-bouwer doet het zo. Heel misschien kun je met veel ervaring en talent een sluitend ontwerp maken en strak volgens plan uitvoeren.  Maar ik schaar dat onder de buitencategorie. Gewoon lekker prutsen is ook het leukst. En het is ook treffend dat Huib Maaskant het altijd heeft over prutsen. En hij is zelf allerminst een prutser!

Ik ben benieuwd naar jouw verdere stappen.

Groet,

Peter