Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Esu locprogrammer werkt deels niet.

Gestart door Har dinsdag 02 maart 2021, 08:42:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Esu locprogrammer werkt deels niet.
Kort geleden heb ik een ESU locprogrammer gekocht en volgens voorschriften en met de bijbehorende kabel op een laptop aangesloten. De laptop heeft Windows 10.

Aanvankelijk was ik heel blij omdat nu mijn locdecoders (locpilot 5 en lager) kon manipuleren. Maar gaandeweg bleek dat sommige functies (waaronder protocollen in CV 47 wisselen) niet-werken. Ook werkten sommige functies ineens tegengesteld.

Ik kan zelf de fout niet vinden:

1. Is de polarisatie verkeerd? In de (summiere) gebruiksaanwijzing staat iets van een stekker en plus en min.
2. Zit er een driver niet goed. Of mist er iets.
3. De twee railaanluitingen zijn niet qua kleur gemerkt. Is dat niet nodig?
4. Ben ik zelf onkundig met instellingen?

Hulp/advies gevraagd.

Waarom wordt er alleen maar een summiere hand-out/start up bij het apparaat geleverd en is er geen volledige gebruiksaanwijzing? Dat voorkomt het hoop gejengel op fora...

Mvg Harry

Re: Esu locprogrammer werkt deels niet.
Hier is een uitgebreide NL handleiding: http://www.tsdbvba.be/handleidingen/53451-NL.pdf Overigens uit 2014 dus nooit helemaal up to date.

Als het programma is geïnstalleerd en je kunt je lok benaderen dan is de driver oké. Polariseren hoeft ook niet.

Over CV47: wat bedoel je met protocollen wisselen? DCC moet altijd aan staan, als je die op welke manier dan ook hebt uitgezet kan het mis gaan in de LokProgrammer.

Gr, Ben.

Re: Esu locprogrammer werkt deels niet.

HEE geweldig Ben! Daar ga ik es lekker in neuzen..helemaal blij!

Ik kan de loc inderdaad gewoon benaderen.

Volgens de CV 47 instellingen zou de lopi5 ook op Motorola moeten werken. Dat doet hij niet.
DCC staat ingeschakeld.

Trouwens dat hele functie mappen moet ik kennelijk nog leren. Zo is er een TEE ram met een schakelbaar cabinelichtje.
Volgens de programmer staat dat lampje via F5 (aux3) geschakeld. En is F1 buitenwerking gesteld.
In koploper echter is dat lampje gewoon via F1 benaderbaar en juist niet via F5.

Hoe dan ook. Zodra ik tijd heb dan keer ik die gebruiksaanwijzing binnenstebuiten..Thanks..