Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Digirails DRC2400 lichtset

Gestart door Brigitte donderdag 10 april 2008, 22:07:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Digirails DRC2400 lichtset
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Digirails DRC2400 lichtset
Hoi,

Vanavond heb ik verlichtingssetje DRC2400 van Digirails helemaal zelf in mijn Roco 2410 geplaatst  8)

Na een paar uur prutsen, vele hartkloppingen, trillende handen, draadjes verwisseld  :shock:  ja ze zijn echt verschillend van lengte en zweet op 't voorhoofd, is het me toch maar mooi gelukt de nieuwe printjes in mijn 2410 te plaatsen, draadjes tig keer opnieuw gesoldeerd, dus verdient geen schoonheidsprijs  :?
Resultaat ze branden precies zoals het hoort  :mrgreen:

Pfff wat ben ik blij dat het af is  :oops:

Gelijk maar een paar controle foto's gemaakt :wink:

Frontverlichting met omgekeerd L-sein


Rode sluitverlichting


Re: Digirails DRC2400 lichtset
Hallo Brigitte,

Heel mooi gedaan, een compliment is hier op zijn plaats.

Mvg,
Peter
Re: Digirails DRC2400 lichtset
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re: Digirails DRC2400 lichtset
Ik heb er ook twee setjes van besteld maar nog niets gehoord dus nog even geduld. :lol: :lol: :lol:

Groeten uit Maastricht Brupo-X. 8) 8) 8)
Re: Digirails DRC2400 lichtset
Hoe heerlijk herkenbaar :) Dapper gedaan...en ziet er perfect uit, nicely done...8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Digirails DRC2400 lichtset
Fraai he ! Ik pik ze morgen even snel op als ik naar huis rij.
Re: Digirails DRC2400 lichtset
...en daarna breng ik die 2 van mij wel om even te laten ombouwen :mrgreen:.
Re: Digirails DRC2400 lichtset
heb mijn roco 2400 ook voorzien met zo'n setje

Maar helaas bij mij is het mis gegaan met de kap er op doen heb ik een smd ledje er af geduwd ,niet dat ik de kap er op geperst heb.

Wie kan mij er een nieuw smd ledje op maken of gat dat niet.
De kosten zal ik dan netjes betalen.

Gr.Pascal
Re: Digirails DRC2400 lichtset
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Digirails DRC2400 lichtset
Ik heb de smaak te pakken en vanavond mijn NS 2445 onderhanden genomen  :D Die heeft nu 2 gele pitjes en mooie rode sluitseintjes  8) Ik wilde voor de 2445 geen L-sein in verband met de broodnodige tijdperk variatie onder mijn 2400's, die heb ik gewoon niet aangesloten! Onderstaand weer de controle foto's  :wink:

Frontverlichting alleen 2 gele pitjes  8)


Rode sluitverlichting


Tevens bij de 2410 de lichtgeleiders van het L-sein gescheiden, zoals te lezen is bij de update van Chris zijn bespreking. Geen last meer van lichtlekkage van het L-sein  8)
Re: Digirails DRC2400 lichtset
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Digirails DRC2400 lichtset
Citaat van: Pascal op donderdag 17 april 2008, 20:16:19
Maar helaas bij mij is het mis gegaan met de kap er op doen heb ik een smd ledje er af geduwd ,niet dat ik de kap er op geperst heb.

Wie kan mij er een nieuw smd ledje op maken of gaat dat niet.
De kosten zal ik dan netjes betalen.

Pascal, in jouw profiel staat niet waar je woont. Als ik jou was zou ik in m'n buurt zoeken naar iemand die een beetje kan solderen.
Re: Digirails DRC2400 lichtset
Brigitte , erg mooi .
Vraagje , waar haal je die sets en wat kosten ze ??
vrgrg Riender en Max
Re: Digirails DRC2400 lichtset
Lokje , thnx , nu nog waar ??
vrgr Riender en Max
Re: Digirails DRC2400 lichtset
Oa bij MTE, maar op de site van digirails staat precies waar nog meer in het land.

bv een Wapstad, spoorbrug, trein 2000 enz enz.
Re: Digirails DRC2400 lichtset
Chris , thnx
vrgr Riender en Max
Re: Digirails DRC2400 lichtset
Lid sinds: 2006

Werkspoor Amsterdam

offline
Re: Digirails DRC2400 lichtset
Is het ook mogelijk de sluitseinen met een functie knop aan een uit te zetten afzonderlijk van de frontseinen?
Re: Digirails DRC2400 lichtset
Niet zonder de aansluitingen te veranderen of de print.
Re: Digirails DRC2400 lichtset
Lid sinds: 2006

Werkspoor Amsterdam

offline
Re: Digirails DRC2400 lichtset
oke..
is er iemand die weet hoe of weet waar staat hoe dat moet?
Re: Digirails DRC2400 lichtset
Lid sinds: 2006

Werkspoor Amsterdam

offline
Re: Digirails DRC2400 lichtset
oke heb de boel open geschroefd en met mijn locprogrammer al gezien dat er een locpilot v3.0 in zit.
deze heeft 2 functie uitgangen. dan moet ik toch gewoon de massa van de sluitseinen aansluiten zoals beschreven in de beschijving en dan per richting een van de functie uitgangen gebruiken?

en dan de cv's instellen om richting afhankelijk de sluitseinen in te schakelen als er op de bij behoorende functie toets gedrukt word F1bijvoorbeeld??

Heb ik het zo een beetje goed??
Re: Digirails DRC2400 lichtset
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Digirails DRC2400 lichtset
Citaat van: Vinysie op zaterdag 24 mei 2008, 14:04:04
oke heb de boel open geschroefd en met mijn locprogrammer al gezien dat er een locpilot v3.0 in zit.
deze heeft 2 functie uitgangen. dan moet ik toch gewoon de massa van de sluitseinen aansluiten zoals beschreven in de beschijving en dan per richting een van de functie uitgangen gebruiken?

en dan de cv's instellen om richting afhankelijk de sluitseinen in te schakelen als er op de bij behoorende functie toets gedrukt word F1bijvoorbeeld??

Heb ik het zo een beetje goed??

Vinysie, je kunt ook de sluitverlichting voeden met de voeding van het frontsein van de andere kant.
De retour van beide sluitseinen knoop je dan aan elkaar en sluit je op één functieuitgang aan.
Zodra je dan de functie activeert gaat automatisch het juiste sluitsein branden.
Met de andere overgebleven functie kun je dan een rangeersein maken.

Re: Digirails DRC2400 lichtset
Lid sinds: 2006

Werkspoor Amsterdam

offline
Re: Digirails DRC2400 lichtset
Citaat van: Kappa op dinsdag 03 juni 2008, 19:58:22

Vinysie, je kunt ook de sluitverlichting voeden met de voeding van het frontsein van de andere kant.
De retour van beide sluitseinen knoop je dan aan elkaar en sluit je op één functieuitgang aan.
Zodra je dan de functie activeert gaat automatisch het juiste sluitsein branden.
Met de andere overgebleven functie kun je dan een rangeersein maken.


Op deze manier branden bij mij beide sluitseinen tegelijk.. :S
Re: Digirails DRC2400 lichtset
In de nieuwste Rail Magazine staat een aardig verslagje van het plaatsen van het DRC2400 lichtsetje. Daarin ook een tip om de lichtgeleiders bovenaan in de kap te onderbreken om een echt omgekeerd L-sein te maken in plaats van een 4-punts verlichting. Meteen ook maar even gedaan: schroevendraaiertje tussen kap en lichtgeleider en de dwarsverbinding eruit gebroken, de puntjes bleven gelukkig in de kap zitten  :).  Ziet er idd een stuk beter uit.

Herman
(in afwachting van de DRC2200 lichtsetjes)
Re: Digirails DRC2400 lichtset
Beter is, om de seinen even met een sate prikker, of tandenstoker de kap in te duwen.
Breekt er ook niets af.