Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

welke S88?

Gestart door pollak maandag 17 maart 2008, 23:32:20

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
welke S88?
pollak
gast

welke S88?
ik wil ook beginnen net een baan  waar ik met terug meldingen ga werken.
maar ik kom er niet helemaal uit welke  s88 module ik het best kan gebruiken.
ik ga met márklin aan de slag.
het gaat mij om  prijs en  betrouwbaarheid
Re: welke S88?
Lid sinds: 2018

offline
Re: welke S88?
Hoe zo is dat een stuk moeilijker? Twee knipjes zetten met een kniptang zetten en klaar is kees, naast het aanbrengen van de isolatiestukjes, maar dat mag bij K rail ook gebeuren.

Groet,
Leendert
Re: welke S88?
Lid sinds: 2018

offline
Re: welke S88?
Citaat van: leendert op dinsdag 18 maart 2008, 14:14:24
Hoe zo is dat een stuk moeilijker? Twee knipjes zetten met een kniptang zetten en klaar is kees, naast het aanbrengen van de isolatiestukjes, maar dat mag bij K rail ook gebeuren.

Groet,
Leendert

Als je zelf nog een beetje handig bent met een soldeerbout, dan zijn de bouwpakketten van LDT een aanrader. Die kosten bij Jaap Kramer (hij staat altijd in Houten) zo rond de 25 euo. RM-DEC 88 B, heet dat ding en daarmee krijg je 16 terugmeldingen. Deze is gebaseerd op de massa detectie en voldoet prima voor K en C rail. Voor M-rail is het geen aanrader, omdat daar massadetectie moeilijk te realiseren is.

Groet,
Leendert
Re: welke S88?
^Rook
gast

Re: welke S88?
Hallo,

Dacht in een ander draadje iets gelezen te hebben over een zogenoemde "hoge snelheids-" S88 :?: Geloof dat dat ding HSI-88 genoemd werd...? Klopt het dat er dus meerdere soorten S88 met verschillende snelheden in de handel zijn :?:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: welke S88?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: welke S88?
persoonlijk zie ik het voordeel niet van de HSI-S88, hier worden voornamelijk de Conrad/Viesmann s88 modules gebruikt. In mijn baan zit ook een stuk rails waar 2 klassieke m-rail boogbruggen worden gebruikt op dit stukje wordt dan stroomdetectie toegepast. Dit wordt dan wel weer aangesloten op dezelfde ingang als de rest van het spoor en omheen (c-rail). Met deze methode ben ik dan niet mijn trein een tijdje kwijt over de 72cm van de bruggen.
Re: welke S88?
pollak
gast

Re: welke S88?
ik wil zelf  k rails gebruiken.
dus zou ik met massadetektie gaan werken.

welke kan ik dan nemen?
zelf bou wil ik wel gaan doen maar heb er geen ervaring mee.
Re: welke S88?
Lid sinds: 2018

offline
Re: welke S88?
Citaat van: ^Rook op dinsdag 18 maart 2008, 14:51:22
Hallo,

Dacht in een ander draadje iets gelezen te hebben over een zogenoemde "hoge snelheids-" S88 :?: Geloof dat dat ding HSI-88 genoemd werd...? Klopt het dat er dus meerdere soorten S88 met verschillende snelheden in de handel zijn :?:

Vriendelijke groeten,

Rolf

De HSI-88 is een ding om de decoders via een COM poort op je computer uit te lezen. Het is niet zelfstandig in staat om detectie te doen, maar biedt de mogelijkheid om je Intellibox te ontlasten, hoewel dat laatste nooit nodig is.

Wil je bv. met MDirect gaan rijden (da´s een MS-DOS PC die een Intellibox nabootst), is dit de ideale manier om de bezetmeldingen binnen te krijgen, zonder dat je een printerpoort omsoldeert tot S88 interface.

Wat ook nog een aardige optie op zo´n HSI-88 is: je kunt daar 3 aftakkingen maken. Vooral bij een grote baan, waar je met je PC zo ongeveer in het midden zit, kan je op die manier een handige indeling maken.
Wel even op letten of ook je softwarepakket het ding ondersteunt. Koploper doet dat zeker. Maar alleen de COM poort versie, niet de USB versie. Wat weer wel werkt is om een COM poort aan je USB te hangen en de HSI weer aan die COM poort te hangen.

Groet,
Leendert
Re: welke S88?
Leon
gast

Re: welke S88?
Ik zelf gebruik de conrad s88 module (bestel nr 212628 ).
Dit is een viessman module, maar zonder behuizing. (Viessman staat op de print gedrukt)
Ik heb voor deze modules zelf een behuizing gemaakt van een kunstof doosje waar schroeven in hebben gezeten. Een eenvoudige oplossing

Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Kosten 26,95

Gr Leon