Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Passagiers in OV-bussen

Gestart door Gerard dinsdag 18 december 2007, 19:38:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Passagiers in OV-bussen
Zoals jullie allemaal weten wordt het OV betaald door de overheid (rijk, provincie, gemeente). Als er voor bepaalde lijnen niet genoeg passagiers zijn, wordt op zo'n lijn zonder pardon de frequentie verlaagd of de lijn wordt zelfs helemaal opgeheven :(.
Dat zal hier in Driehoven niet zo gauw gebeuren, de inwoners onder de 12 en boven de 65 jaar mogen gratis gebruik maken van de stadsbussen :P. Zoals je kunt zien wordt daar druk gebruik van gemaakt, en dan is het nog geeneens spitsuur :mrgreen:.

Ik heb ooit eens bij Vemi 4 bouwpakketten besteld en deze aangepast aan mijn eigen wensen: geschilderd en een Hermes-logo achterop geplakt, de bedrijfsdeuren er uit gesneden, chauffeur en passagiers er in en een lijn- en bestemmingsfilm achter de voorruit geplakt.
Klik hier
om te zien wat het resultaat is geworden en doe er eventueel je voordeel mee. Succes.
Re: Passagiers in OV-bussen
modelspoorlover
gast

Re: Passagiers in OV-bussen
hallo gerard
leuk gedaan,bedankt voor de link!

tijs
Re: Passagiers in OV-bussen
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Passagiers in OV-bussen
Heey Gerard,

De foto's zelf had ik al maar het ziet er echt super uit!
Erg mooi gemaakt en leuk voor bij dee bushalte!
Ook leuk dat je ze voor het leven een kaart hebt gegeven, Aangezien je met lijm ze vast hebt gemaakt. :D
Maar erg mooi gedaan en ga zo door!!!

Groetjes Antal.
Re: Passagiers in OV-bussen
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Passagiers in OV-bussen
Mooi gedaan gerard.
Het is alsof ik op de buffer sta met m'n bus in Ein....sorry Driehoven.

Charlie
Re: Passagiers in OV-bussen
gerard,

netjes en mooi gedan.

groetjes,
mark
Re: Passagiers in OV-bussen
Lid sinds: 2007

offline
Re: Passagiers in OV-bussen
Het komt zo veel meer tot leven, ik heb de RET citaro bus gepimpt.
Ik heb er ook passagiers ingezet en een chauffeur in zijn RET pak, is inmiddels wel verouderd. Na lang speuren ben ik via via aan het kenteken van deze bus gekomen en heb deze erop gesleuteld...
Re: Passagiers in OV-bussen
Citaat van: vriend op donderdag 31 januari 2008, 21:04:40
Het komt zo veel meer tot leven, ik heb de RET citaro bus gepimpt.
Ik heb er ook passagiers ingezet en een chauffeur in zijn RET pak, is inmiddels wel verouderd. Na lang speuren ben ik via via aan het kenteken van deze bus gekomen en heb deze erop gesleuteld...

voel ik dat er een fotoke aan gaat komen ?
Re: Passagiers in OV-bussen
Lid sinds: 2007

offline
Re: Passagiers in OV-bussen
Hierbij de foto's van mijn "gepimpte" RET citaro bus.



Re: Passagiers in OV-bussen
Citaat van: Gerard op dinsdag 18 december 2007, 19:38:18
Zoals jullie allemaal weten wordt het OV betaald door de overheid (rijk, provincie, gemeente). Als er voor bepaalde lijnen niet genoeg passagiers zijn, wordt op zo'n lijn zonder pardon de frequentie verlaagd of de lijn wordt zelfs helemaal opgeheven :(.

Bijna goed...

OV wordt door de provincie europees aanbesteed.
Daarna is het gewoon een commerciele aangelegenheid. Krijg je Arriva of Connexion of welk bedrijf de aanbesteding ook maar gewonnen heeft...

Wat betekent dat nu voor jouw en je driehoven ? Zodra je contract met je huidige vervoerder is afgelopen moet je dus aanbesteden.
Het is goed mogelijk dat je dan een heel nieuwe maatschappij over de vloer krijgt. (met een eigen kleurstelling e.d.).
Wel is het zo dat de preiser-chauffeurs meestal gewoon meegaan naar de nieuwe maatschappij , vaak zelfs met behoud van arbeidscondities. Dit wil overigens wel eens een punt van discussie zijn (lager inschrijven/aanbesteden moet tenslotte ergens van betaald worden) . Ik zou ze nu nog niet ongerust maken als ik jou was.

Nog een toevoeging; raak dus niet te gehecht aan de bussen. Vandaag of morgen moeten ze dus echt weg. (ze zijn namelijk niet van jouw als je dat soms dacht)

Nou, tot zover een korte uitleg over modern aanbesteden.

Succes
Gr
Arjan

Re: Passagiers in OV-bussen
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Passagiers in OV-bussen
Heey J&J Vriend,

Erg netjes gedaan die bus!!
Erg netjes gedaan ook de antennes zijn fraai!
Hoe hebben jullie dit voor mekaar gekregen zo kan ik het op een proef vemi bus proberen waar ik toch het één en ander moet veranderen.

Groetjes Antal.
Re: Passagiers in OV-bussen
Knap knap knap knap............ :P
Dat is het enige dat ik kan zeggen
Gr Jan
Re: Passagiers in OV-bussen
Lid sinds: 2007

offline
Re: Passagiers in OV-bussen
Antal,

De antennes op deze bus heb ik gemaakt van dun koperdraad wat ik met een vilstift zwart heb gemaakt.
Het koperdraad komt uit een netsnoer.

Op de plek waar de antennes kwamen heb ik met een boortje een klein putje gemaakt.

Met twee componenten lijm / secondelijm vastplakken.
Re: Passagiers in OV-bussen
Citaat van: vriend op dinsdag 12 februari 2008, 11:33:46
De antennes op deze bus heb ik gemaakt van dun koperdraad wat ik met een vilstift zwart heb gemaakt.
Het koperdraad komt uit een netsnoer.

Die antennes zijn een very nice touch :idea: Erg leuk gedaan, Vriend 8)
Re: Passagiers in OV-bussen
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Passagiers in OV-bussen
Heey J&J Vriend,

Bedankt voor de uitleg!
Ik ga het eens op 1 proef bus proberen. (waarschijnlijk in het weekend)
Het ziet er echt super uit!
Ook ga ik even kijken of ik lijnnummers kan vinden en dorpsnamen zodat die ook meteen op de bus geplakt kunnen worden. :)

groetjes Antal.