Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Citaat van: Michel15 op dinsdag 14 maart 2017, 08:19:26
Mooie aanwinsten . Onze kraanmensen laden deze kisten en trailers niet zo graag. Is altijd een heel gedoe om deze te grijpen met de piggyback en om ze juist en voorzichtig te laden . Deze hangen soms volledig door . In een banaan  :( Containers gaan veel vlotter .
MVg Michel

Dank je wel Michel. :thumbup:
Begrijpelijk dat men liever containers laad dan wagons die doorgezakt zijn want snelheid is toch belangrijk in het beladen van wagons / containers.
Bedankt voor wat uitleg wat betreft het laden van deze wagons. :)
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Schitterende treinen, strak en modern.
Gewoon af en toe even uitpakken en er van genieten Mies, dan hou je het bouwen nog wel ff vol.
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Citaat van: iTom op woensdag 15 maart 2017, 06:39:52
Schitterende treinen, strak en modern.
Gewoon af en toe even uitpakken en er van genieten Mies, dan hou je het bouwen nog wel ff vol.

Dank je wel Tom voor je compliment omtrent de treinen. :)

Aankomende vrijdag gaan wat locjes en wagons hun asjes strekken bij René op zolder. :) :)
Ik verheug mij er erg op. :)
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Hoi Michel, ben je de griep al weer te boven? Ben benieuwd naar den vorderingen van je modelbaan.
Groetjes, Maarten.
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Citaat van: Maarten Marklin op donderdag 16 maart 2017, 11:31:11
Hoi Michel, ben je de griep al weer te boven? Ben benieuwd naar den vorderingen van je modelbaan.
Groetjes, Maarten.

Hallo Maarten,

Helaas is de griep toegenomen en ga ik zo meteen naar de drogist om wat oplap middeltjes te halen en daarna even horizontaal staan op de bank want de vermoeidheid is wel heel erg deze keer.

Door onze lees mijn drukke agenda op de zaterdag zal er pas weer aan het begin van april weer begonnen worden met de bouwwerkzaamheden helaas maar niks aan te doen want René en ik willen eigenlijk iedere zaterdag wel werken aan de baan. :)
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
 :) Michel, dat is een hele mooie Willie sleep, ziet er gaaf uit. B) :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Sterkte met de griep, laat Karin maar goed voor je zorgen. O:-D >:-D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Mooie aanwinsten Michel maar ik dacht dat je niets meer ging kopen, buiten wat sporen?
Tja, de griep.... Is bij ons ook gepasseerd en het enige wat je kunt doen is uitzieken. Na een paar dagen is het ergste wel voorbij maar de vermoeidheid duurt nog wel even. Sterkte Michel.
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Veel beterschap toegewenst Michel  @citaat

Ik zie dat je een nieuw alternatief gevonden hebt voor de aankoop van locs en het omzeilen van de aankoop van rails .... een mooie creatieve oplossing :) Je zal nog veel geld verdienen aan al die gewonnen weddingschappen  @citaat @citaat @citaat @citaat

En wedden dat je die investeert in nieuwe locs  >:-D >:-D >:-D
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 17 maart 2017, 16:20:45
:) Michel, dat is een hele mooie Willie sleep, ziet er gaaf uit. B) :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Sterkte met de griep, laat Karin maar goed voor je zorgen. O:-D >:-D
Dirk-Jan

De Willie sleep is zeker mooi maar zal nog mooier als worden als er nog 3 heel misschien 4 wagons bij komen. :)
Dank je wel ondanks dat de griep erger wordt zorgt mijn echtgenote heel goed voor mij. :) :)

Citaat van: stafmarklin op vrijdag 17 maart 2017, 23:14:45
Mooie aanwinsten Michel maar ik dacht dat je niets meer ging kopen, buiten wat sporen?
Tja, de griep.... Is bij ons ook gepasseerd en het enige wat je kunt doen is uitzieken. Na een paar dagen is het ergste wel voorbij maar de vermoeidheid duurt nog wel even. Sterkte Michel.

Dank je maar er is iets een eigen leven gaan leiden namelijk dat ik helemaal niks meer ga kopen maar dit jaar worden er GEEN locs meer gekocht behalve de 3railforumloc want die moet je als forumlid gewoon hebben vindt ik en de insider loc van dit jaar komt er nog bij.
En af en toe zal er een wagon bij komen die achter een sleep aangesloten kan worden dus de Willi Betz en DHL en de grootvolume schuifwandwagon met het woord Märklin erop.

Citaat van: bengali op vrijdag 17 maart 2017, 23:24:13
Veel beterschap toegewenst Michel  @citaat
Ik zie dat je een nieuw alternatief gevonden hebt voor de aankoop van locs en het omzeilen van de aankoop van rails .... een mooie creatieve oplossing :) Je zal nog veel geld verdienen aan al die gewonnen weddingschappen  @citaat @citaat @citaat @citaat
En wedden dat je die investeert in nieuwe locs  >:-D >:-D >:-D

Dank je wel Pascal voor je beterschapswens. :thumbup:
Ach af en toe een wagonnetje kan geen kwaad ook de rails aankopen staat op een laag pitje mede omdat we nu met de baan bezig zijn gaat er best wat geld in hout en andere materialen zitten.
Misschien heel misschien ga ik op 15 april weer naar houten maar alleen om rails te kopen wat handjes te schudden en weer snel weg zodat ik niet in de verleiding kom om een loc te kopen. ;)
Volgens bookmaker Dirk-Jan kan er geen geld verdient worden aan de weddenschappen alleen maar de eer en daar ga ik voor nog maar 9 maanden en 2 weken en ik heb de weddenschap gewonnen. :D :D
En als mijn lieve vrouw mij een loc voor mijn verjaardag wil geven dan kan ik die natuurlijk niet weigeren toch. :) 
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Beterschap aan alle griepelingen, ik behoor zelf tot de risico patienten en krijg jaarlijks een anti grip prik en nog wel volledig terug betaald door de mutualiteit. Ik begrijp niet waarom men dat niet aanbeveelt aan iedereen die antigriep prik.
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Citaat van: Johnnytrein op zaterdag 18 maart 2017, 07:34:10
Beterschap aan alle griepelingen, ik behoor zelf tot de risico patienten en krijg jaarlijks een anti grip prik en nog wel volledig terug betaald door de mutualiteit. Ik begrijp niet waarom men dat niet aanbeveelt aan iedereen die antigriep prik.

Hallo Johnny,

Omdat ik mij steeds beroerder ga voelen zal ik morgen de receptie van het gezondheidscentrum bellen of ik ook aanmerking kom voor deze prik.
Maarten had het er ook al over geschreven toen zou ik het vragen als ik weer eens bij de huisarts was maar nu ben ik het zat en ga morgen bellen.
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Hey Mies,

Minder dat de griep je nog steeds parten speelt, de prik zal ( denk ik ) nu niet meer helpen ben ik bang.
Ik dacht dat de griepprik meestal rond oktober aangeboden wordt.

Beterschap.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
 @citaat Klopt Peter. Ik heb de anti-griepprik in begin november gekregen
en was rond de kerst ruim twee weken uitgeteld door een hevige griep.
Zo erg heb ik de griep nog niet meegemaakt, 'k Kon op zeker moment zelfs niet meer
lopen.
Maar nu weer het mannetje hoor.
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.

Hoi Michel,

Toch maar eens goed uitzieken, zou ik zeggen.
Hier hebben we het allebei al 2 keer gehad dit jaar  :(

Misschien heb je toch te weinig loc's gekocht en ben je vatbaarder geworden  :D

Beterschap !

Grtz Tony
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
 @citaat @citaat

Het is dit jaar een vervelende maar vooral lange variant Wim, ik heb zelf na de griep een kleine maand totaal geen energie in mijn lijf gehad.

@citaat

Goede diagnose Tony, dat moet het zijn  :)
Misschien kun je op doktersvoorschrift een locje kopen Mies  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Hoi Michel,

Beterschap en ik hoop dat je snel weer opgeknapt bent.
En een loc kopen op doktersadvies is zo gek nog niet. :P

Gr.
René
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
 @citaat Dien je wél een "platina" aanvullende verzekering te hebben... :D
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.

Karin morgen maar snel een loc laten halen en kijken, of je sneller beter wordt.

Baat het niet, dan schaadt het niet !
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Michel, ik wil je de moed niet ontnemen maar deze griepvariant blijft inderdaad een paar weken in je lijf zitten. (Moe, futloos en voor niks goesting).
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Ik was heel lang niet ziek geweest maar vorig jaar kerst was een beste griep waar ik weken last van heb gehad. Dat was geen gezellige kerst en oud jaar. Rust nemen en uitzieken, meer kun je niet doen.
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Helaas heb ik dezelfde ervaring met deze griep.

Ik ben bijna 2 weken uit de roulatie geweest, wat ik niet gewoon ben.
Maar het uithoudingsvermogen is zelfs na 4 weken nog steeds naadje.

Doe rustig aan, de lente zal vanzelf weer energie geven.

Groeten,

Jan
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Citaat van: degeluidsman op zondag 19 maart 2017, 08:49:32
Hey Mies,
Minder dat de griep je nog steeds parten speelt, de prik zal ( denk ik ) nu niet meer helpen ben ik bang.
Ik dacht dat de griepprik meestal rond oktober aangeboden wordt.
Beterschap.
Mvg,
Peter Degeluidsman

Ja helaas wordt het niet minder inderdaad zal de prik nu niet meer helpen maar misschien de volgende keren wel.
Zal vandaag de gezondheidscentrum bellen dan hoor ik wel wanneer ik mag komen.

Citaat van: nobody op zondag 19 maart 2017, 08:54:47
@citaat Klopt Peter. Ik heb de anti-griepprik in begin november gekregen
en was rond de kerst ruim twee weken uitgeteld door een hevige griep.
Zo erg heb ik de griep nog niet meegemaakt, 'k Kon op zeker moment zelfs niet meer
lopen.
Maar nu weer het mannetje hoor.

Blij dat je weer het mannetje bent. :thumbup:

Citaat van: Tony op zondag 19 maart 2017, 09:14:15
Hoi Michel,
Toch maar eens goed uitzieken, zou ik zeggen.
Hier hebben we het allebei al 2 keer gehad dit jaar  :(
Misschien heb je toch te weinig loc's gekocht en ben je vatbaarder geworden  :D
Beterschap !
Grtz Tony

Ben niet zo van het ziekmelden bij mijn werkgever het nadeel is zo denk je in ben er vanaf en hup daar begint het weer het gesnotter gehoest enz enz. :(
Dat zou de oorzaak kunnen zijn te weinig locs gekocht zal het volgend jaar als er weer locs komen in de gaten houden. :)
Dank je wel. :thumbup:

Citaat van: degeluidsman op zondag 19 maart 2017, 09:19:00
@citaat @citaat
Het is dit jaar een vervelende maar vooral lange variant Wim, ik heb zelf na de griep een kleine maand totaal geen energie in mijn lijf gehad.
@citaat
Goede diagnose Tony, dat moet het zijn  :)
Misschien kun je op doktersvoorschrift een locje kopen Mies  >:-D
Mvg,
Peter Degeluidsman

Dat is nog het ergste Peter dat je geen energie hebt en heel gauw moe bent.

Die diagnose van Tony zou kunnen alleen ga en wil ik hem niet uitproberen. :D
Zal een ander medicijn kopen rails misschien helpt dat. ;)

Citaat van: Lokkie op zondag 19 maart 2017, 09:26:11
Hoi Michel,
Beterschap en ik hoop dat je snel weer opgeknapt bent.
En een loc kopen op doktersadvies is zo gek nog niet. :P
Gr.
René

Dank je wel René. :thumbup:
Hoop ook dat ik mij weer snel wat beter voel.
Hebt gechat met mijn zorgverzekeraar en helaas die ging er niet in mee. :confused:

Citaat van: nobody op zondag 19 maart 2017, 09:28:14
@citaat Dien je wél een "platina" aanvullende verzekering te hebben... :D

En die heb ik net niet.

Citaat van: Tony op zondag 19 maart 2017, 09:45:34
Karin morgen maar snel een loc laten halen en kijken, of je sneller beter wordt.
Baat het niet, dan schaadt het niet !

Helaas Harlaar is vandaag gesloten dus mijn lieve echtgenoot hoeft niet te gaan. :)

Citaat van: stafmarklin op zondag 19 maart 2017, 09:55:07
Michel, ik wil je de moed niet ontnemen maar deze griepvariant blijft inderdaad een paar weken in je lijf zitten. (Moe, futloos en voor niks goesting).

Nee hoor Staf je ontneemt mij de moet niet ik heb hem al een flink aantal weken. :(
Steeds denk ik ben er vanaf en ja hoor daar is hij weer. :(

Citaat van: Maarten Marklin op zondag 19 maart 2017, 11:35:40
Ik was heel lang niet ziek geweest maar vorig jaar kerst was een beste griep waar ik weken last van heb gehad. Dat was geen gezellige kerst en oud jaar. Rust nemen en uitzieken, meer kun je niet doen.

Ja volgens mij heeft bijna iedereen hem wel gehad de laatste tijd.
Als ik thuis ben neem ik mijn rust moet ook wel want ik ben dan erg moe en veel slapen helpt dan goed.

Citaat van: i_m_johny op zondag 19 maart 2017, 11:40:22
Helaas heb ik dezelfde ervaring met deze griep.
Ik ben bijna 2 weken uit de roulatie geweest, wat ik niet gewoon ben.
Maar het uithoudingsvermogen is zelfs na 4 weken nog steeds naadje.
Doe rustig aan, de lente zal vanzelf weer energie geven.
Groeten,
Jan

Wat je schrijft je uithoudingsvermogen is gewoon niks meer en dat voel je behoorlijk gauw moe en kan wel blijven slapen.
Ik die heel rustig aan en ja laat het de lente zon maar komen ik/wij kunnen de energie wel gebruiken. :)
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Wat je als grieppatiënt vooral veel moet doen is drinken en vooral rusten.
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Citaat van: Johnnytrein op maandag 20 maart 2017, 10:37:40
Wat je als grieppatiënt vooral veel moet doen is drinken en vooral rusten.

Bedankt voor de tip Johnny. :thumbup:
Ga mij hier zeker aanhouden. :)
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Vooral veel alcoholische dranken, want dat dood de bacteriën Michel ;) :P

Ik zit je draadje net even terug te lezen, maar die grootvolume wagons zijn wel erg tof, zeker met zo'n zwarte loc er voor. mooi, mooi, mooi.
Leuk je weer eens even gesproken te hebben tijdens de gastendag in St. Niklaas. Tot in Den Bosch dan maar weer?
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Daarom schreef ik elders drinken uit en fles met sterretjes. Waarom werken bij mij die smileys niet ?
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
-Johnny:
Gebruik je EDGE als browser, indien ja dan zal het niet werken, bij de andere browsers wel. >:-D
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
snif snotter snuif inderdaad ik gebruik edge uit windhoos 10 miserie miserie
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } 2 nieuwe wagons gearriveerd.
Citaat van: PaT op dinsdag 21 maart 2017, 07:40:55
Vooral veel alcoholische dranken, want dat dood de bacteriën Michel ;) :P
Ik zit je draadje net even terug te lezen, maar die grootvolume wagons zijn wel erg tof, zeker met zo'n zwarte loc er voor. mooi, mooi, mooi.
Leuk je weer eens even gesproken te hebben tijdens de gastendag in St. Niklaas. Tot in Den Bosch dan maar weer?

Ik hou het liever bij water Patrick. :)
Ja die grootvolume wagons zijn heel mooi en inderdaad met een zwarte loc ervoor is het zeker een mooi gezicht.  :thumbup:
Het genoegen was geheel wederzijds Patrick altijd leuk om een maken van een topic in jouw geval een module bak te ontmoeten. :)
Ik zeg tot de volgende gasten dag waar dan ook. :thumbup:

Citaat van: Johnnytrein op dinsdag 21 maart 2017, 07:47:25
Daarom schreef ik elders drinken uit en fles met sterretjes. Waarom werken bij mij die smileys niet ?

Ik had het gelezen in die andere topic Johnny. :)
Wat betreft je smiley's daar heb ik geen verstand van maar ik zag Jørg wel. :thumbup:

Citaat van: Jørg op dinsdag 21 maart 2017, 08:22:44
-Johnny:
Gebruik je EDGE als browser, indien ja dan zal het niet werken, bij de andere browsers wel. >:-D

Ik zie het al jij hebt er veel meer verstand van als ik. :) :thumbup:

Citaat van: Johnnytrein op dinsdag 21 maart 2017, 15:01:58
snif snotter snuif inderdaad ik gebruik edge uit windhoos 10 miserie miserie

Ook hier snif snotter snuif. :(
Zie je wel Jørg is een topper op het gebied van pc's en laptop's. :)
Michelstadt } weer verder met de bouw.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } weer verder met de bouw.
Vandaag zijn René en ik weer verder gegaan met de bouw van de schaduwstations.
maar eerst gingen we bij de MSVA (ModelSpoorVereniging Almere langs die een open dag hielden.

Leuke club mensen die in een klaslokaal zitten waar 2 banen staan 1 rijdende baan en 1 baan is in opbouw en er staat een proefbaantje opgesteld de rijdende baan en het proefbaantje worden beiden aangestuurd met Itrain.

Helaas waren ze nog volop bezig met de grote baan aan het bouwen want op deze locatie zitten ze nu één jaar en de afgelopen 5 jaar zijn ze vier keer verhuist hopelijk blijven ze nu wat langer zitten zodat ze niet weer hoeven te verhuizen en lekker verder kunnen werken aan de grote baan.

Na een half uurtje hadden we het wel gezien en gingen we naar mijn huis om verder te gaan met de bouw van het schaduwstations aan de korte kant muur.
En ja een mijlpaal bereikt de schaduwstations zijn klaar althans het frame voor de 3 etages is klaar.
Van de week als ik avond dienst heb zal ik overdag de mdf platen erop doen en heel maar dan ook heel misschien wat rails neerleggen kijken hoe het er nu eigenlijk eruit ziet met rails erbij/erop.

Voor de rest hebben we weer lekker zitten kletsen over alles en nog wat en zijn we weer dik tevreden met het behaalde resultaat.

De vorige keer hadden we al een schuine balk op de onderste schaduwstation gemaakt dit voor de bocht naar het schaduwstation vandaag hebben we de andere 2 verdiepingen ook voorzien van zo een schuine balk waar de MDF plaat op kan rusten/steunen.
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
-Michel:
Dat ziet er weer een topprestatie uit,  :thumbup:
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Lekker opgeschoten !  :thumbup:

Ik ben vanmiddag even naar MSVA Parkwijk geweest...
Was leuk en gezellig,
even met de meneer van de Marklinbaan gesproken...
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Hoi Michel,

Het was weer gezellig en de tijd vloog om. :)
Maar we zijn wel weer lekker opgeschoten.

Gr.
René
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

online
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
-Michel,
Jawel, eerst even de 'club' bezoeken en daarna als de bekende speer aan het werk. Nou, dat is heel duidelijk te zien. Ondanks de 'griep' bent jij heel goed bezig geweest. De tafel lijkt mij heel stevig, dus nu kan jij er zelfs op gaan slapen  >:-D. Dan is dus het tweede bed jouw treintafel geworden.
Maar die bladen gaan er echt wel op deze week. 8) En ik zie er zelfs van komen, dat jij er al de eerste stukken rails op ga leggen. Ja, onze Michel is niet te stuiten. Inhalen de verloren (ziekte)tijd en met sprongen vooruit!
Zo kennen we jou weer! ;) :-)
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Hé Michel.

Mooi man.

Is bij het trapgat een spiraal gepland?

Groeten,

Jan
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Michel

Prachtig om te zien hoe bij jou zo een mooie treintafel ontstaat, dat ziet er echt heel erg stevig en deftig uit.
Ben ook benieuwd als de platen en rails er op liggen.
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Hallo Michel en René,

Mooie stappen gemaakt.  :thumbup: :thumbup:
Maar kan je er zo nog bij om de platen vast te maken ?

En Michel alweer een beetje de oude ?

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Citaat van: Jørg op zaterdag 25 maart 2017, 17:16:07
-Michel:
Dat ziet er weer een topprestatie uit,  :thumbup:

Dank je wel je compliment Jørg. :thumbup:
Zo zien wij het ook. :)

Citaat van: Wim op zaterdag 25 maart 2017, 17:17:52
Lekker opgeschoten !  :thumbup:
Ik ben vanmiddag even naar MSVA Parkwijk geweest...
Was leuk en gezellig,
even met de meneer van de Marklinbaan gesproken...

Wim, we gaan lekker vooral nu het zonnetje door het zolderraam begint te schijnen. :)
Met die meneer hebben wij ook even zitten kwebbelen alleen jammer dat hij steeds een storing in het middelste spoortje had maar het reed mooi in te rondte bij hem. :thumbup:

Citaat van: Lokkie op zaterdag 25 maart 2017, 17:19:38
Hoi Michel,
Het was weer gezellig en de tijd vloog om. :)
Maar we zijn wel weer lekker opgeschoten.
Gr.
René

René, altijd als het gezellig is vliegt te tijd om. :)
We zijn zeker lekker opgeschoten gisteren. :thumbup:
Vandaag weer wat materiaal kopen zodat we de volgende keer nog meer meters kunnen maken. :D
Prettige rij dag toegewenst met de module boys vandaag. :thumbup:

Citaat van: GWS op zaterdag 25 maart 2017, 17:20:17
-Michel,
Jawel, eerst even de 'club' bezoeken en daarna als de bekende speer aan het werk. Nou, dat is heel duidelijk te zien. Ondanks de 'griep' bent jij heel goed bezig geweest. De tafel lijkt mij heel stevig, dus nu kan jij er zelfs op gaan slapen  >:-D. Dan is dus het tweede bed jouw treintafel geworden.
Maar die bladen gaan er echt wel op deze week. 8) En ik zie er zelfs van komen, dat jij er al de eerste stukken rails op ga leggen. Ja, onze Michel is niet te stuiten. Inhalen de verloren (ziekte)tijd en met sprongen vooruit!
Zo kennen we jou weer! ;) :-)

Het bezoekje aan de modelspoorvereniging was een leuke begin van een gezellige bouwdag. :)
Wij zijn goed bezig geweest alles doen we wat de bouw aangaat met zijn tweeën. :) :)
Ja ik zou op het fame kunnen slapen maar dat doet miessie niet want dan kan ik niet tegen mijn vrouw aanleggen. :P
Ik heb deze week het "geluk" dat ik avonddienst heb en mijn lieve echtgenote werken is dus tijd genoeg om wat te rommelen op zolder dus ook met de platen en om eventueel wat rails neer te leggen.
Inhalen is een grootwoord maar wij doen ons best zal toch nog wel een hele lange tijd duren voordat de eerste trein door koploper wordt aangestuurd.

Citaat van: i_m_johny op zaterdag 25 maart 2017, 17:21:57
Hé Michel.
Mooi man.
Is bij het trapgat een spiraal gepland?
Groeten,
Jan

Dank je wel Jan. :thumbup:
Het spiraal is bij het raam ingedeeld naast mij bij het commando centrum bij het trapgat komen de keerlussen waar de treinen /locs het schaduwstations in gaan.

Citaat van: peterke33 op zaterdag 25 maart 2017, 19:51:47
Michel
Prachtig om te zien hoe bij jou zo een mooie treintafel ontstaat, dat ziet er echt heel erg stevig en deftig uit.
Ben ook benieuwd als de platen en rails er op liggen.

Dank je wel Peter. :)
Ja het is een stevige constructie die we gebouwd hebben moet ook wel met al dat gewicht van die paar locs die ik heb rijden straks. :D
Zodra ik tijd heb om de platen erop te leggen met eventueel wat rails dan laat ik zeker wat foto's zien aan je / jullie. :)

Citaat van: ikke650 op zaterdag 25 maart 2017, 19:53:38
Hallo Michel en René,
Mooie stappen gemaakt.  :thumbup: :thumbup:
Maar kan je er zo nog bij om de platen vast te maken ?
En Michel alweer een beetje de oude ?
M.vr.gr. Erwin

Dank je wel Erwin. :thumbup:
We hebben er zin in en verheugen ons steeds op de volgende bouwdag. :)
Ja ik kan er goed bij ik heb de platen in 2en gedeeld van 244 naar 122 en ze zijn 65 breed ook kan ik één steunpoot weghalen zodat ik de plaat er makkelijk uit kan halen ook het monteren van de schroeven om de platen vast te maken gaat op deze manier makkelijk.
Helaas nog niet de oude van de week maar weer naar de huisarts ligt de hele nacht te hoesten en dat komt de nachtrust van mij en mijn echtgenote niet te goede. ;)
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Hoi Michel,

Jullie gaan met grote stappen vooruit, met dit tempo rijden voor de zomervakantie de eerste treinen al bij jou  Door het schaduwstation heen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Ziet er weer goed uit! Ga zo door
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Citaat van: i_m_johny op zondag 26 maart 2017, 08:03:08
Há Peter,

Weddenschapje dat we vandaag al de eerste rondes zien?

;)  :D  :-)

Groeten,

Jan

Dat zou leuk zijn Jan, ik ben alleen bang dat het wel iets langer duurt  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

online
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Nou, laten we dan zeggen deze aanstaande week! We weten dat hij niet heel erg lang kan wachten!  >:-D :-)
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.

Heej Mies !

Dat ging hard opeens  :thumbup:
De spiraal er aan maken zal wel ff meer werk zijn, maar als je straks de platen erop legt ( rails volgt waarschijnlijk snel daarna  :D ), begint het er toch flink op te lijken.

Er staat nu al genoeg, om heerlijk bij weg te dromen  :P
Ga je ook nog een achtergrond maken ?

Grtz Tony
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Hoi Michel

Je bent lekker opgeschoten alweer ziet er ook stevig uit  :thumbup:
Van de week wat plaatjes neer leggen en wat rails misschien kan je dan ook wat pendelen ,
van lieve lee wordt de droom dan werkelijkheid .  >:-D

Gr Alex 0850
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Ziet er goed uit Michel :thumbup:

Henk
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Hallo Michel,

Wat ga je hard met het geraamte.
je kan wel zien dat jij met René aardig ingespeeld zijn op elkaar.

Succes met vervolg.

Groet,
Erik
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Citaat van: degeluidsman op zondag 26 maart 2017, 07:40:21
Hoi Michel,
Jullie gaan met grote stappen vooruit, met dit tempo rijden voor de zomervakantie de eerste treinen al bij jou  Door het schaduwstation heen  :)
Mvg,
Peter Degeluidsman

Wij gaan lekker we hebben er zin in. :)
Ja voor de zomervakantie van 2018. :D :D

Citaat van: i_m_johny op zondag 26 maart 2017, 08:03:08
Há Peter,
Weddenschapje dat we vandaag al de eerste rondes zien?
;)  :D  :-)
Groeten,
Jan

Helaas Jan je hebt verloren. >:-D

Citaat van: rscosworth op zondag 26 maart 2017, 08:51:19
Ziet er weer goed uit! Ga zo door

Dank je wel Richard. :thumbup:
En ja we gaan zeker zo door. :)

Citaat van: degeluidsman op zondag 26 maart 2017, 09:20:13
Citaat van: i_m_johny op zondag 26 maart 2017, 08:03:08
Há Peter,
Weddenschapje dat we vandaag al de eerste rondes zien?
;)  :D  :-)
Groeten,
Jan

Dat zou leuk zijn Jan, ik ben alleen bang dat het wel iets langer duurt  :D
Mvg,
Peter Degeluidsman

Jij bent een wijs man Peter. :)

Citaat van: GWS op zondag 26 maart 2017, 09:22:35
Nou, laten we dan zeggen deze aanstaande week! We weten dat hij niet heel erg lang kan wachten!  >:-D :-)

Gerard,
We gaan het zien wat er deze week gaat gebeuren. ;)

Citaat van: Tony op zondag 26 maart 2017, 09:33:13
Heej Mies !
Dat ging hard opeens  :thumbup:
De spiraal er aan maken zal wel ff meer werk zijn, maar als je straks de platen erop legt ( rails volgt waarschijnlijk snel daarna  :D ), begint het er toch flink op te lijken.
Er staat nu al genoeg, om heerlijk bij weg te dromen  :P
Ga je ook nog een achtergrond maken ?
Grtz Tony

Valt mee hoor Tony hoe snel we gaan we doen het lekker ontspannen alles staat waterpas en stevig zodat de baan zeker een hele lange tijd kan blijven staan. :)
Ja het spiraal zal zeker wat meer werk zijn maar dat gaat goed komen hoeft niet super mooi te zijn als hij het maar doet en als de stijging maar in orde is.
Dromen doe ik er zeker van net als overdag want dan ben ik ook met de baan bezig ik moet dit nog halen en dat en als we dit nu zo doen. :)
Neen er komt geen achtergrond mede omdat de tafel eroverheen komt te staan dus zie je niks van de achtergrond. :(

Citaat van: Alex 0850 op zondag 26 maart 2017, 12:12:27
Hoi Michel
Je bent lekker opgeschoten alweer ziet er ook stevig uit  :thumbup:
Van de week wat plaatjes neer leggen en wat rails misschien kan je dan ook wat pendelen ,
van lieve lee wordt de droom dan werkelijkheid .  >:-D
Gr Alex 0850

Ja we maken lekkere vorderingen. :thumbup:
Hoop inderdaad dat ik deze week de palten kan neerleggen en wat rails dan heb ik een beeld hoe het straks erbij ligt.
De droom(baan) komt steeds dichterbij. :)

Citaat van: Trainhenk op zondag 26 maart 2017, 19:43:21
Ziet er goed uit Michel :thumbup:
Henk

Dank je wel Henk. :)

Citaat van: erik01 op zondag 26 maart 2017, 20:22:35
Hallo Michel,
Wat ga je hard met het geraamte.
je kan wel zien dat jij met René aardig ingespeeld zijn op elkaar.
Succes met vervolg.
Groet,
Erik

Erik,
We gaan lekker René is een expert met gaatjes boren en ik in het zagen. :D
Ja wij zijn lekker op elkaar ingespeeld alles gaat ook lekker vlotjes in een heerlijks ontspannen sfeer. :thumbup:
Dank je wel we doen ons best. :)

Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
-Michel:
Ho zeker, twee experten aan het werk dat gaat wat worden,  >:-D
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Citaat van: Jørg op maandag 27 maart 2017, 08:06:26
-Michel:
Ho zeker, twee experten aan het werk dat gaat wat worden,  >:-D

Dank je wel Jørg voor het vertrouwen in ons timmerwerk. :)
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Michelstadt } weer verder met de bouw.
Toch leuk om te zien hoe zo samen aan een baan gebouwd wordt. Het is een hele constructie geworden mannen die er keurig uit ziet.