Hallo allemaal,
De kogel is door de kerk, de knoop is doorgehakt, en weet ik welke uitspraken nog meer van toepassing zijn. Het schaduwstation is 10cm verlaagd. Zie hier het verschil (let a.u.b. niet op de rommel

) :

Zoals je kunt zien, maakt 10cm erg veel uit bij onder het schuine gedeelte van een zolderdak. Verder ga ik de stijgspiraal ook iets minder steil maken na wat testjes hoe verschillende treinen boven (of juist niet) kwamen. (Vandaar dat de stijgspiraal nu weer ver ontmanteld is). Als ik nu alles goed heb berekend, kan ik het station gewoon maken zoals origineel gepland tussen de balken door met alle sporen.
Ik had vanmorgen natuurlijk weer hulp van mijn lieftallige assisent :

Voorts heb ik het sporenplan van het schaduwstation nog 1 keer aangepast, zodat ik het schaduwstation toch volledig op 2 manieren kan gebruiken. (OF met 8 opstelsporen, OF met 7 opstelsporen en 1 'doorrijdspoor'). Ook heb ik 3mm dik isolatie materiaal al onder de sporen gelegd, en het verschil is duidelijk hoorbaar.

Hier heb ik ook een extra mangat gemaakt voor er later evt nog bij te kunnen komen.

Hier wil ik in het midden van de bogen ook nog een mangat maken voor er naderhand nog bij te kunnen. Ook heb ik de dubbelsporige boog met 4 bochtwissels vervangen door een enkelsporige boog met 2 bochtwissel, daar die twee extra wissels alleen functie hadden voor het onderste opstelspoor. Beetje zonde dus, vandaar de vereenvoudiging.

Duidelijk te zien dat het 'gat' tussen de balken nu ineens veeeel en veeel groter is, en dat door 'maar' 10cm te zakken met het schaduwstation.

En hier een overzicht van het 'last minute' gewijzigde sporenplan. Ik heb de aftakking wat eerder gemaakt, en mee laten lopen met de andere 3 rechtse sporen, zodat een mangat beter haalbaar is, maar ook als ik geen gebruik wil maken van het zogenaamde 'doorrijdspoor' dat ik er een trein kan opstellen.
So far weer deze update.. Niets schokkends nieuws, of verder gekomen, wel een probleem uit de wereld geholpen

See you next time!