Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) Nog meer filmpjes met geluidseffecten

Gestart door firstborneagle zaterdag 20 augustus 2011, 14:19:59

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) water rimpeling met gel
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) water rimpeling met gel
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) water rimpeling met gel
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) water rimpeling met gel
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) water rimpeling met gel
Bedankt voor de aanvullende informatie :thumbup: Ik heb gisteravond nog wat schilderwerk geleverd aan de branding, bij deze weer een foto.
Ondertussen wat bootjes opgezocht om op te pimpen zodat ze komend weekend klaar zijn voor de tewaterlating...
Groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) trein met vrachtwagens(filmpje!)
Het maken van water ga ik binnenkort weer opstarten, momenteel weer wat aan het rijden....
Tijd voor een filmpje met de camera van mijn vrouw O:-D
Het is nu een hd filmpje, bedankt schat :)

Veeeeeeel kijk plezier
Groet Arend
klik hier
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) trein met vrachtwagens(filmpje!)
Hoi Arend, dat is het mooie als je veel ruimte hebt en dus een lange baan.
Wat een lengte heeft die vrachtautotrein, prachtig.
Goed weergegeven met dit filmpje.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) trein met vrachtwagens(filmpje!)
Helaas een kort filmpje  ;) maar wel een mooi filmpje. :P
Prachtig de lange trein met de vrachtwagens erop heel mooi Arend. :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) trein met vrachtwagens(filmpje!)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) trein met vrachtwagens(filmpje!)
Hoi Arend,

Geweldig die lange sleep vrachtwagens, ik zag er zelf een combinatie van Jo van Beek er tussen zitten.
Dat was een vervoerder hier uit het dorp, hoe lang is die sleep wel niet ?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) trein met vrachtwagens(filmpje!)
Ha die Arend.
Geweldig mooi om hier vanuit een bosrijke maar mistige omgeving van jouw prachtige branding te kunnen genieten! :D
En nu ook nog een prachtig filmpje van jouw geweldige sleep wagons met daarop allemaal (bekende) vrachtwagens! :thumbup:

Iedere update is een waar genot en ik kijk alweer uit naar de volgende! :P

Veel plezier en succes met al jouw prachtige spoor- en bouw activiteiten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)Sandite installatie onder sgm monteren
De loc in het filmpje moest behoorlijk trekken en als je goed oplet kun je zien dat de wielen op sommige momenten slipten!
Onderzoek heeft uitgewezen dat dit veroorzaakt wordt door bladeren op de rails! :D

Hier moet uiteraard onmiddelijk wat aan gedaan worden. Vorig jaar had ik een sandite-installatie gemaakt (klik ) maar deze heb ik verkocht.

Momenteel rijd er bij ons in de provincie een 3-delige vlaflip rond met zo'n installatie, na het inwinnen van wat studie materiaal meteen aan de slag. De bak is al bijna gereed en bestaat uit 47 onderdelen (hoofdzakelijk styreen).
Met een heftruck kan de bak onder de trein gehangen worden.
Vriendelijke groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)Sandite installatie onder sgm monteren
Creatief bedacht :)

Met vriendelijke groet

Danny
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)Sandite installatie onder sgm monteren
De Sgm is klaar. Foto's komen nog.

Gister in Assen geweest. Een leuke gezellige beurs bezocht aldaar samen met mijn dochter.
Samen met haar wat paarden en pony's aangeschaft. En eindelijk een ongevallen kraan gevonden.

foto 1 voorgrond: Afgelopen week nog wat waterlelies geschilderd :) En op het spoor de kraan :D
foto 2 De pony's staan nieuwsgierig te kijken wat daar nu weer op het spoor staat ;)
(pony met veulen staan bij mijn dochter in de wei)
Vriendelijke groet Arend

Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)Sandite installatie onder sgm monteren
Beste ik heb naar het bericht  Rob Schatborn(link staat in bericht 257) gezocht maar vind het niet ik ben ook op zoek naar de 1.87 schaal containers waar kan ik deze nog vinden voor af te printen op de juiste grote

Grt alex 
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)Sandite installatie onder sgm monteren
probeer het eens met google. Toets dan: Norbtach's pages. Succes!
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)Sandite installatie onder sgm monteren
Ha die Arend.
Leuk om samen met je dochter naar de modelspoorbeurs te gaan.
Maar pas wel op, hier begon het ook met wat onschuldige paarden en pony modelletjes, natuurlijk kwamen de echte daarna, nu zijn de grote in de meerderheid en kan Pappa fluiten naar zijn vroegere modelspoor maatjes.
Hoewel als voordeel dat alle paarden modellen nu weer zijn eigendom zijn! O:-D

Veel plezier met dochter en modelspoor en succes met de baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)Sandite installatie onder sgm monteren
bedankt gevonden alleen beetje moeilijk ze op de juiste schaal te krijgen

grt alex
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.)Sandite installatie onder sgm monteren
Graag gedaan Alex. Succes.
AlbertJan, Die grote paarden hebben wij ook hoor (mamma's hobby) Dochterlief kijkt daar (nog) niet naar om.

De onlangs aangeschafte ongevallen kraan is aan het werk gezet op het BW, gelukkig geen ongeval maar voor het opbouwen van een
takelbrug voor onderhoud aan loc's e.d
Werkzaamheden zijn gister gestart (aanleiding was de bouw en voltooiing van de "heizlok "  En zullen nog de gehele nacht duren....
Vriendelijke groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) ongevallenkraan in actie
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) ongevallenkraan in actie

Hoi Arend !

Mooi verslagje  :thumbup:

Een vraagje; kun je met die kraan ook wisselstraten en krappe bochten berijden op je C-rails ?
Ik heb zo'n Jouef kraan gehad en op mijn -toendertijd metalen rails- lag het hele zaakje regelmatig erlangs.

Grtz Tony
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) ongevallenkraan in actie
Ik heb geen idee Tony. Ik zie de kraan als scenery en heb er nog geen meter mee gereden!
Maar als ik die verbindingen tussen de kraan en de extra transport wielen zo zie gaat dat vlot mis,
Ik denk dat hij gewoon op het BW blijft ;)

Ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en ben weer met mijn haventje begonnen.
Ik was nog niet geheel tevreden met de waterkleur, en heb het nu iets aangepast met acryl verf.
Wel heb ik hier lang over na moeten denken, maar onlangs vond ik op you tube een filmpje van Dave Frary,
toen wist ik het: met deze methode ga ik het ook proberen.
Dave gebruikt eerst zwart en vervolgens cerulean blauw en een beetje medium groen. Ook gebruikt hij wit, maar in zijn voorbeeld laat hij een kusthaven zien met diep helder zeewater. In mijn binnenhaventje lijkt het mij beter het iets rustiger en donkerder te houden, daarom heb ik(nog) geen wit gebruikt,Tenzij jullie anders oordelen :D
Omdat ik bovengenoemde kleuren niet had liggen heb ik iets andere kleuren gebruikt maar de verschillen zijn niet schokkend
(permanent groen en mangaan blauw) uit de serie van Amsterdam/Talens
Vriendelijke groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
dat ziet er heel netjes uit
mooi hoor

gewoon zo laten dit is netjes

Gr Ed
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
Mooi gemaakt Arend! :thumbup:
Die tweede foto lijkt net echt ...  :eek:

Groeten,

Erik.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
Hallo Arend.

Ziet er goed uit.Moet er nog een afwerklaag over en zo ja wat ga je daarvoor gebruiken?

Harald & Alex
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
Prachtig geworden!
Hoe de kleuren blauw in elkaar overlopen op de tweede foto is heel mooi en realistisch gedaan.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
Dat is tenminste nog eens een haven Arend  8o. Mooie basis van je water, nu maar vullen met blanke lak B),

vr gr Arie
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf

Mooie overgangen in kleur, Arend  :thumbup:

Ik heb met een foto van echt water in de rijn zitten vergelijken; de kleuren zitten er allemaal in  :)
Die zijn in het echie erg veranderlijk, trouwens.
Mooi, dat je het lef hebt, om met het materiaal wat voor handen is, aan de slag te gaan !
Ook denk ik dat je aardig wat foto's bekeken hebt. Je haven maakt een rustige indruk zo, ik zou er geen wit meer aan toevoegen.

Grtz Tony
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
Het is dat ik weet dat het modelbouw is, amar anders zou ik soms echt denken naar een echte foto te zitten te kijken.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
Beste modelliefhebbers, bedankt voor de mooie woorden, u brengt mij in verlegenheid :thumbup:
Stiekem ben ik zelf ook wel heel erg blij met het resultaat, hieronder nog een foto nadat de acryl mooi is opgedroogd.
Deze laat ik nog een paar dagen drogen!

Ondertussen ga ik verder op mijn "test" plankje...Hier heb ik gisteravond de eerst laag Heavy gel medium (gloss!)
Aangebracht. Om te proberen wat het beste bevalt en het mooiste resultaat geeft, twee verschillende penselen gebruikt (een ronde en een platte)
Deze laag moet minstens 24 uur drogen en dient tevens als opsluitlaag en bescherm laag voor je onderliggende acryl.
Geadviseerd wordt om nu eerst de scenery volledig af te werken rondom het water!

Daarna kun je nog ongeveer 10 lagen van deze gel aanbrengen, iedere laag ongeveer 24 uur laten drogen.

Tot slot nog 1 laag meubel -of boten lak (jachtlak) aanbrengen. Deze zorgt voor een gladde toplaag die bovendien makkelijker is om schoon te maken (stof afnemen)
   ;) inderdaad Tony foto's en youtube filmpjes
Vriendelijke groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
Hoi Arend,

De kleur die je nu gebruikt ziet er mooi uit, het ligt er natuurlijk aan uit welke hoek je het bekijkt, op de derde foto is het blauw achterin natuurlijker dan op de voorgrond.
De kijkhoek is dus mede bepalend.

Heavy gel ziet er natuurlijk uit, de linkerkant heeft op dit moment mijn voorkeur  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
Graag wil ik voor de duidelijkheid benadrukken dat ik een "haventje" heb en een proefplankje. Beide zijn blauw-groen maar niet hetzelfde, het moge soms enigszins onduidelijk zijn wat ik laat zien hiervoor mijn excuus.
Op het proefplankje loop ik enige dagen voor op de ontwikkelingen in het haventje  ;)
Maar ik toon de ontwikkelingen hier "door elkaar" :D
Vriendelijk groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
Wij gaan ook voor links  ;)

Harald & Alex
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
Ik heb de derde laag aangebracht en is ook droog (proefplankje) Het verschil tussen links en rechts is ondertussen te verwaarlozen.

Wat ik ook nog gedaan heb is een heel klein stukje voorzien van een dikkere laag, dit moet een dag langer drogen maar persoonlijk vind ik het effect wel mooi. Hierdoor kom ik wel aan het twijfelen.
Links van de stijger zie je de kleine golfjes ( 3 lagen) en rechts de dikkere laag. Bij de kleine golfjes wordt er steeds meer licht weerkaatst waardoor je steeds minder van de waterkleur ziet. Dit vind ik wel jammer :(
Nu heb ik ontdekt dat er verschillende soorten gel zijn (licht normaal en dik ) Misschien moet ik ook eens een poging ondernemen met de normale variant om de golf vorming enigszins te temmen, kortom: wordt vervolgd
Groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
Arend de golfjes kun je het beste wat drybrushen met witte acrylverf.

Staan goede voorbeeld filmpjes op Youtube
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
Ik zou voor de dikke laag gaan, ziet er nu al mooier en ook rustiger uit. En in mijn ogen realistischer  :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
Hoi Arend,

Beide golfjes zijn goed gelukt, maar ook ik zou kiezen voor de wat grotere golfjes.

Groeten,
Ton.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
De wat grotere golfjes zijn mooier/beter, Arend.
Sucsez met verder experimenteren.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
Naar mijn mening, zijn de grotere golfjes fraaier.
'k Zou het dry brushen met witte verf nalaten, tenzij je windkracht 7 Bft (of hoger) wilt uitbeelden. ;)
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) havenwater opnieuw in de verf
Persoonlijk vind ik de grote golfjes mooier :thumbup:
Ik ben benieuwd naar je verdere updates !

Met vriendelijke groet

Danny
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) helix voor R-1 gebouwd.
Bedankt voor de reacties :thumbup:
Omdat ik eerst een "dunnere" gel variant wil uitproberen, en deze niet in huis heb even wat anders:

Al langere tijd was ik op zoek naar een goede locatie voor wat opstelsporen voor enkele korte goederen treinen. Aangezien ik nog een doosje R-1 had staan ben ik gister avond aan het knutselen gegaan.

Eerst heb ik 3 platen gezaagd 100x105cm, 4hoekjes er afgezaagd en een "baan"van 12 cm breed afgetekend en vervolgens het gat uitgezaagd.
Tot slot nog een halve boog gezaagd. Ik weet dat het behoorlijk onvoordelig zagen is zo maar wel lekker stevig :D
Vanmiddag laag na laag er een geheel van gemaakt, de rondes zo doorgezaagd dat ze telkens op de vorige laag aansluiting vinden.

In de spiraal zitten boven en onder een 188 en aan de linker en rechter kant een 229. Tussen afstand, tussen de lagen is 8,5 a 9 cm. Ik heb geen idee wat de helling is maar dat vind ik niet zo belangrijk omdat het een enkel en doodlopend trace wordt.
wordt vervolgd
Groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) helix voor R-1 gebouwd.
Dag Arend,

het ziet er allemaal prachtig uit, professioneel zou ik zeggen. Ik heb vrijdag je draadje voor een deel zitten bekijken (met alle youtube filmpjes erbij), maar er was zoveel dat aandacht verdiende dat ik de rest nog even moest laten.

Heb je onlangs nog een overzichtsfilmpje gemaakt van hoe het er nu uitziet? In januari ben je twee jaar bezig met deze baan nietwaar? Ik zou wel benieuwd zijn hoe het er nu voor staat en welk materieel je nu allemaal hebt rijden.

Maar het maken van zo'n filmpje is soms veel gedoe en je moet er zelf ook maar net zin in hebben, ik blijf je draadje toch wel volgen!

Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) helix voor R-1 gebouwd.
Bedankt voor je bericht :thumbup:
Januari vier ik mijn3! jarig spoorbaan jubileum. Vaak als ik boven het licht aanknip denk ik bij mij zelf: dat schiet lekker op wat is hier al veel veranderd in 3 jaar! Ik ben er nog steeds heel blij mee en kan er enorm van genieten. Daarbij vind ik het heel leuk in dit draadje verslag te doen (dit is mijn modelspoordagboek) vanaf het begin tot.........................
Januari komt er zeker een filmpje van de hele baan met hopelijk een bijzondere treinsamenstelling die de rondleiding gaat begeleiden.

1. Ik heb vandaag een tube normale gel gehaald voor de haven.... wordt vervolgd.

2. De helix is op de baan aangesloten! Dit gaat het meest spannende stukje spoorbaan worden ooit!!!
Helaas heb ik nog niet voldoende rails om verder te bouwen, maar er is al wel proefgereden.
De helix gaat namelijk gecombineerd worden met een hump yard (zoektermen: hump yard, rangeer heuvel, shunting of rangierbahnhof)
Stel je voor: een ontkoppelrail achter het wissel en dan de losse wagens door de spiraal laten schieten richting de opstelsporen :D :D
Als er belangstelling is voor het filmen van het test rijden hoor ik het wel B)
Groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) helix voor R-1 gebouwd.
Laat maar komen dat filmpje van de test Arend ik zit er klaar voor. :P
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) helix voor R-1 gebouwd.
Even een stukkie uitloopspoor op een latje gelegd. De bedoeling is om hier een opstelterrein te maken van 5 sporen
Het proefrijden ging eigenlijk best wel goed, bij deze het bewijs: you tube  :D :D :D :D
Groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) helix voor R-1 gebouwd.filmpje!!
beste
zeer mooie haven
kan je uitleggen welke producten je gebruikt en de volgorden van wat j moet doen . Ik wil er ook aan beginnen en zie dit als een echt zeer mooi voorbeeld van hoe ik het wil

alvast bedank alex
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) helix voor R-1 gebouwd.
Citaat van: firstborneagle op dinsdag 16 december 2014, 22:28:27
Even een stukkie uitloopspoor op een latje gelegd. De bedoeling is om hier een opstelterrein te maken van 5 sporen
Het proefrijden ging eigenlijk best wel goed, bij deze het bewijs: you tube  :D :D :D :D
Groet Arend

Dag Arend,

ben benieuwd waar je met dit experiment heen wil.   :P

Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Eerst nog wat rails scoren komend weekend, dan gaan we verder met het opstelterrein ;)

De acryl verf is mooi droog en ik heb ondertussen de nodige experimenten met de gel gedaan.
Het proefplankje heeft nu allerlei verschillende stukjes "water". De gewone gel geeft een rustiger resultaat en maakt zelf het eerder gemaakte water met de heavy gel rustiger. Ik heb daarom gekozen de haven eerst met de normale gel te doen, als het water te kalm wordt kan ik altijd nog heavy gel toevoegen. Dit kan natuurlijk ook plaatselijk, bijvoorbeeld langs de kade waar de wind op staat. :D

Het ziet er nu niet uit, ik hoop dat het vannacht een beetje netjes opdroogt......
(De gebruikte gel heeft nummer: 094)
Groet Arend



Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)

Hoi Arend !

Ik ging voor kalm en rust. Veel wind zou ook scheve preisers veronderstellen  :P en bomen enz.....
Denk dat het snel teveel wordt. En wat er teveel opzit, heb je nog niet 1 2 3 weg, de voorzichtige , veilige benadering dus...

Grtz Tony
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Je hebt volkomen gelijk Tony. Daarom heb ik eerst verscheidene proefjes gedaan voor dat ik de haven vol gesmeerd heb.
De eerst laag is zo'n beetje droog......................
Groet Arend
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)


:thumbup: :thumbup: :thumbup: :P
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Dat is erg mooi water geworden! :thumbup:
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Hoi Arend.
Het wordt mooier en mooier!  :thumbup:
De laatste foto's laten goed zien dat het nog mooier kan! (hoe is het mogelijk!?  8o

Als je de eerste foto's bekijkt en daarna alle verbeteringen ziet dan zijn de laatste foto's van het water echt fantastisch.
Het leren gaat, volgens mij, bij jou net zo snel als de uitvoering! O:-D

Veel plezier met het vervolg.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: eindelijk!een grote spoorbaan(3,8 x 7 m.) eerste gel in de haven (water)
Dit water ziet er zo realistisch uit dat ik bang zou zijn dat de preisertjes erin verzuipen...
Gr. Leo