Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Hovia, een stad vol verrassingen. Meeslepend tussendoortje

Gestart door julian donderdag 25 februari 2010, 15:56:17

Re: Hovia, een stad vol verrassingen.

Hovia, een stad vol verrassingen!

thnx, lekker luieren. trouwens, jij als vaste volger moet 'm zeker 'n keer op bezoek krijgen... maar dat komt nog wel ;)

laatste vraag voordat ik ga vakantievieren, gaat dit zo? op deze manier? morgen graag reactie
het zou in theorie kunnen...

ok, thnx. dan gaat de praktijk-testopstelling het uitwijzen  ;)
hou er wel rekening mee dat als je op een 3-rail spoor met massadetektie rijdt, je licht kan uit gaan als je toevallig op de "onderbroken" rail  terechtkomt.
Welkom terug, goede vakantie gehad O:-D.

Tijd voor de Hoviaanse pers om weer eens wat nieuws te drukken toch???

groeten Martin

thnx

nop, eigg nog niet. ga er wel aan werken.

eerst 1089 foto's bekijken en draaien, mailbox doorwerken, garantiehalen op mijn luidspreker (grom, hield ermee op na 2 weken), boekhoudinglijsten bijwerken (DD, geld, nr's) en natuurlijk de dingen aanschaffen voor de verlichting.

en nog afspraken maken voor tienertour, dagje Driehoven met de burgemeester van Maarsdrecht. dus druk druk druk.  :D

maar er komt vast snel wat nieuws
Zo dan, nou als je daar klaar me ben kan je weer met vakantie ;)

groeten Martin

zo, nieuwe foto's voor de oude/nieuwe certificaten. het enige verschil is de foto linksonder en de naam.

hierbij is ook duidelijk de Promo-optie's te zien.

1) pakket     (+animatie/informatie team)
2) trein
3) coupé      (+animatie/informatie team)

het eerste en het tweede uitstapje is al bekend, waarschijnlijk is i 1 of 2 september terug. als iemand naar TNT bij de VSM komt en hij/zij wil de trein/pakket/coupé dan kan hij daar gelijk overgedragen worden voor de 3e rit in (nieuwe) samenstelling.

graag in dit topic of per pb melden dat je 'm dan op bezoek wil hebben!

voor de duidelijkheid, de kwaliteit van het certificaat is beter maar door printen, scannen, compimeren, (verkeerd bestand) heropslaan in ander bestandsformatie (voor uploaden hier) en daarna weer comprimeren doet het geen goed voor de afbeelding

vandaag een dagje Driehoven met myron namens het MGJ en de bandenonderhouding. wordt vast gezellig. een verslagje vind je in het draadje van;
Gerard
Myron
en hier

ben weer thuis, was erg gezellig en snel nog eens, (bij iemand anders?)

mijn fotogedeelte komt eraan   :thumbup:

het was me een dagje, week koeler slechter weer, kiezen we ervoor om de hele dag op de zolder te zitten met 30C, maar 't was 't waard. hieronder een verslag. de top van MGJ en tevens de 3 burgemeesters van Hovia, Driehoven en Maarsdrecht.

hieronder mijn verslag van de dag (de J van MGJ en de burgemeester van Hovia)

het begon met de reis naar Nijmegen

vindt het leuke bordjes, zet ze vanaf amf. vaker op de foto. misschien ooit 'n quizz doen met "waar staat dit verbodsbord?"

deze was er ook

we waren eerder dan gepland in Ehv. want ik kende het station al en myron had het verkend al wachtend op mij. na de bosche bollen te hebben gehaald voor even later en voor (mijn) thuisfront gingen we naar Ehv. er was een SLT die 4x optrok en vol in de remmen sloeg. nadat alles goed en wel reed vroegen we aan de Hc wat er was, "de trein wilde te snel optrekken, de computers waren er nog niet klaar voor" (leve de elektronica). onze IC reed binnen en zijn toen vertrokken vanuit Ht

ze worden zeldzaam! de 923

nog eens

postzegel nodig?

sprinter naar Nm? echtniet, ben er net

zoek de trapauto

na een dakloze rit kwamen we aan in Dhv. met de handige filmarmen die ze daar hebben krijg je leuke perspectieven

hier kruist de G2000 uit Hovia de stoptrein naar Luntershoven

die muur is een echte mooie fotoplek, jammer is er een grote flat neergeplempt

omlopen, de hulp v.d. machinist wilde ook een in beeld

en aan de andere kant er weer aan

kennen we deze nog? jep, die uitgebrande auto, gezien de MGJsloopwerktop bijeen is. En in Hovia ook auto's afgevoerd worden

en eraan

en de platte wagen op, daarvoor was de G2000 er dus! dure kilometers, maar de top was bijeen, dus moest er wat geshowd worden. anders was deze in de buurtgoederen naar Hovia opgenomen

Aanhangers van Hovia, ouderen met een dagje over, en vrouwen. alle in de trein voor een excursie naar Driehoven

wauw, op het nieuwe station

voor al het museum en Promotie geweld werd deze aan de kant gerangeerd (er was verschillend museum materieel te zien)

daar isie dan! al de 6494 met het Promotie gebeuren, deze trein zal later deze dag solo terugkeren naar Hovia. dit is sinds vandaag de nieuwe thuisbasis van de 6494. Na vele jaren op het depot van Driehoven te hebben gewerkt en gerust gaat de lok naar Hovia

de nieuwe lok voor Hovia, met de nieuwe Promocoupé

wauws, dat nieuwe station staat er goed bij. top klasse daar in Driehoven

het animatieteam

hé, een man met microfoon?

ja, de plaatselijke omroep was er ook

en nu mag het hulpje het zelf doen, omlopen en richting Hovia ermee
de 6494 hoefde de promotietrein niet mee terug te nemen gezien deze meteen doorreist naar Maarsdrecht

prachtige ligging dat station

de bus van Maarsdrecht naar .... jah, waar gaat die heen  :D, ondertussen gaat de 6494 er weer vandoor

die kennen we uit.... jaha, die is er ook!

de 3railvrachtwagen ging met de buurgoederen mee omdat de platte wagon nog gebruikt moest worden

staat die dan

na de buurtgoederen te hebben gedaan werd de 2433 voor onderhoud binnengebracht op een zeer aparte wijze. Driehoven en Hovia wilde even opscheppen over hun spullen en Maarsdrecht stond er niet zo blij naar te kijken (hé, wat doet mijn lok daar)
gelukkig had de Shortlines op een zijspoor staan wachten

en dat ding kan van mijn part de bok op, en dat gebeurde ook!

daaaag, en daar ging de excursietrein weer

en in de verte doemde er 3 gele lampjes op

weer een G2000, en wat museum materieel

ah, het zijn de buurtgoederen. de kleine werd aan de andere kant beladen

en de rest werd volgeladen -na wat steekwerk- met cementzakken van de Cement Industrie Driehoven.

sta je dan te wachten.....

en het certificaat, de trein is nu naar Maarsdrecht. ik verwacht 'm rond 1 of 2 september weer terug. klaar voor wat onderhoud en een nieuw avontuur.

het was erg gezellig en warm, snel weer met z'n 3-en? bij een andere stad dan? maar als er weer wat vast staat horen jullie het weer.

van Ehv-Ht nog erin gezeten, hopelijk winnen we nog wat....
(myron zat er van Ehv-Utrecht)

ennu ff bijkomen en het verslag van myron lezen ;) heb weer zin om te knutselen. weer wat erbij met dit bezoek. dus kan ik weer los  :thumbup:

NS jaren '90

Hallo allemaal,
Vandaag ben ik dus een dagje samen met Julian naar Gerard toe geweest.
De dag begon met een wandeling naar Station Soest-Zuid. Vervolgens naar Utrecht, daar had ik een overstap. Daar bleef ik in de intercity zitten tot 's Hertogenbosch. Daar hadden Julian en ik met elkaar afgesproken. Toen we elkaar hadden gevonden, moesten er eerst natuurlijk Bosche bollen worden gekocht. Toen die waren gehaald, nog even op het station rondgekeken. Deze SLT ging 3 keer op de rem, wat bleek, de ''computer was nog niet klaar voor vertrek'':

We kwamen ruim optijd in Eindhoven aan, we hadden nog tijd om een half uurtje rond te kijken:

Toen gingen we maar eens kijken of Gerard er al was, en jahoor 8o, zoek de Kever ;):

Nadat we waren aangekomen, en wat hadden gedronken, gauw Driehoven opgezocht, en gevonden! Wat foto's van Gerard's baan:

Het nieuwste project:

De LINT bij station Driehoven:

Een bus uit Maarsdrecht:

Uiteraard hebben we veel gereden:

Plan V en G2000 door de bocht:

De locwerkplaats:

Wat materieel van mij over de baan:

Helaas zit het hekje scheef ;):

De Hovia sleep door de bocht:

Het welbekende CJAG-locje:

De 2433....:

......Wordt naar de locwerkplaats gebracht:

Dit waren mijn foto's, waarschijnlijk zal er morgen ook een filmpje komen. Gerard, bedankt voor de gastvrijheid, voor de spullen, voor het drinken, het eten ;). Julian bedankt voor de Bosche bol :-).
Het was een zeer leuke dag :thumbup:

Gr, Myron
Leuk verslag! Zo te zien was het een erg geslaagde dag geweest!  :D
Speciale Gast

Leuke verslagen!!  :thumbup:
Het was zo te zien een welbestede dag geweest.

Groeten, Lesley
Zoals ik als in het Maarsdrecht-topic zei was het een zeer geslaagde dag, zonder meer voor herhaling vatbaar.

Bedankt voor de Bossche Bollen -inmiddels een traditie al je komt- en de "klets".
(Alleen moeten we het nog even hebben over de kreet "trapwagen" :sad:.)
Citaat van: Gerard op woensdag 01 augustus 2012, 22:01:02

oei oei, onrust binnen de 'Raad van 3'. daar gaat iemand gefunctioneerd worden. >:-D
Zoals je hierboven hebt kunnen lezen en zien zijn de burgemeesters van Hovia en Maarsdrecht/Maarsbeek voor topoverleg op 1 augustus jl. op bezoek geweest in Driehoven.
Ze zouden met de trein van 10:29 uur op Eindhoven aankomen, dus was ik met de dienstauto naar het station gereden om ze op te halen.

Ruim op tijd stond ik op het perron en wie / wat zie ik ineens de trap opkomen :eek:, jawel de 2 burgemeesters. Ze waren een paar treinen (= 30 minuten) eerder gekomen. En toen ze na het maken van een paar foto?s buiten gingen kijken zagen ze mijn wagen al staan:
dus gingen ze terug naar het perron van spoor 1.

Het weer en de temperatuur nodigden uit voor een dakloze rit naar Driehoven, waar we een klein kwartier later arriveerden. Na een drankje werd het tijd om naar tropisch Driehoven (30oC) te verkassen.

Na de gebruikelijke ruilbeurs konden we van start gaan. Julian had o.a. de vernieuwde en verlengde Hovia-Promotietrein meegenomen en Myron had een goederentrein met als trekkracht de 2433 in zijn tas zitten en een RN 204, net als een NZH-streekbus met als bestemming Driehoven.
Ik had mijn nieuwste aanwinsten klaar staan: de Plan V en de 1008. Verder reden ook nog de BR 81 en BR 52 en de Syntus Lint. De RN 1601 keek vanaf de zijlijn (zijspoor) toe.
De RN 6494 reed zijn laatste rondjes op Driehoven, die is vanaf 1 augustus gestationeerd in Hovia.

Foto?s zeggen meer dan woorden en Myron en Julian hebben samen meer dan 300 (!) foto?s gemaakt en een kleine selectie daarvan in hun verslagen gezet. Ik ga er gemakshalve maar van uit dat jullie die al gezien hebben. Myron heeft ook nog een paar filmpjes gemaakt, die na bewerken wel ergens geplaatst gaan worden.

Ergens in de loop van de middag hebben we een pauze ingelast om de door Julian in Den Bosch gekochte Bossche Bollen naar binnen te werken.

Rond 16:30 uur zijn we gestopt. Na nog wat gedronken te hebben in de tuin werd het tijd om Julian en Myron weer naar het station van Eindhoven te brengen. Ook dat gebeurde weer met de open auto. 
Op het perron aangekomen kwam de trein van 17:47 uur naar Schiphol voorrijden.

Het is een heel gezellige (maar ook plakkerig warme) dag geweest die ?afgezien van de temperatuur- zeker voor herhaling vatbaar is. Waar en wanneer dat gaat gebeuren zien we nog wel, maar er zal vast wel weer een keer een reden zijn voor topoverleg :biggrin:.

Julian en Myron wil ik langs deze weg nogmaals bedanken voor de gezelligheid, de Bossche Bollen en de meegebrachte spullen die een nieuw onderkomen hebben gevonden in Driehoven.

Citaat van: Maarten de Regt op woensdag 01 augustus 2012, 21:41:06
Leuk verslag! Zo te zien was het een erg geslaagde dag geweest!  :D
zekerste weten, hopelijk morgen ook!

Citaat van: lesley001 op woensdag 01 augustus 2012, 21:50:40
Leuke verslagen!!  :thumbup:
Het was zo te zien een welbestede dag geweest.
thnx, het was inderdaad de moeite waard. alleen jammer van het mooie weer :(

Citaat van: martjo op woensdag 01 augustus 2012, 23:30:03
Citaat van: Gerard op woensdag 01 augustus 2012, 22:01:02
oei oei, onrust binnen de 'Raad van 3'. daar gaat iemand gefunctioneerd worden. >:-D
hm, ik hoop dat ik 't niet ben. ik ben namelijk de grootste van de 3 vestigingen  O:-D kunnen me weinig maken.

Citaat van: Gerard op donderdag 02 augustus 2012, 00:04:12
verslag van gerard
bedankt voor het verslag, en ik ben al begonnen aan de huisjes die ik heb gekregen die dag. dus zo de foto update's ervan.

1 vervallen hollandscale huis, 1 nieuwbouwhuis, en het verbouwen van de DHL loods van myron (die er stukken van heeft gemaakt  8o :-( )

en morgen met myron, maarten, lesley op pad door het ganzeland met tienertoer. zelfs nog gastbezoeker(s) geregeld onderweg uit de "bekendere personen van 3rail"

hierna wat posts met de huisjes waar ik mee bezig ben/was

Hoviaansdagblad verschijnt ook weer een dezer weken (max. 2 weken nog)  ;)

van gerard heb ik een hollandscale huisje gekregen, maar alles zat dichtgetimmerd, dat kan natuurlijk niet en is eigenlijk ook niet echt waarschijnlijk. ik heb 'm verbouwd naar een vervallen pand, en hollandscale gemaild met hetvolgende verhaal (met white lies)

CiteerHallo

Ik heb een Hollandscale huisje tweedehands gekocht op een beurs. Van dichterbij te zien was het niet meer in een al te beste staat.
Voor de opknap dus, ik zie de meest prachtige huisjes langskomen, mooi opgemaakt en netjes gedetailleerd.
Altijd maar lijken ze nieuw of prachtig gerestaureerd, maar huizen worden nu eenmaal ook oud en gaan teveel aan de bankrekening knabbelen.
Daarom heb ik in deze crisistijd het huisje maar verwaarloosd. De bewoners die er nog wonen zijn een stelletje sch*t vogels.
Ook is er nog iets geprobeerd om te restaureren, maar het lijkt alsof het net door een beunhaas is gedaan.
Ondertussen hebben de jeugd en de festiviteiten mensen zich erover ontfermd en hebben ?t overgeplakt, overgespoten en de ruiten stuk gegooid.
Het huisje staat op de monumentenlijst waarvoor een lege pot ter beschikking is, dus het kan nog tijden duren voordat ?t uit armoe in elkaar zakt.
Een treurig einde voor zo?n mooi huisje.

Met vriendelijke groet;

Julian Hofmans

en de volgende 5 foto's meegezonden, hierna de foto's van "het huis in aanbouw" en de DHL-loods
Voor zo'n uitgewoond pandje, ziet het pannendak er nog "als nieuw" uit... Geen kleurverschil (na reparaties) en geen pannetje missend (na storm).  ;)

ik heb die bewuste dag ook een oude DHL loods in brokken gekregen, incompleet en platen die uit elkaar lagen.(behalve het dak, dat had ik net voor de foto uit elkaar gedremeld). ondertussen zijn de ramen gerepareerd en sommige missende muurdelen weer aangebracht. foto's volgen nog. maar niet snel! (lees maar verder)

dat vind ik het leukst! er toch nog wat van maken, en het liefst totaal anders.

doordat ik één zijwand miste heb ik naar minitreintjes (dylan) idee van 2 kanten, één lange te maken. hierdoor krijg je dus veel luiken langs elkaar. het wordt een soort sureguardboxideeachtiggebouw, ook zullen de ergste glazen ruiten dichtgetimmerd worden à la gerards manier.

ook is er een nieuwbouwhuis, de buitenmuur wordt nog geverfd (later als het "afgebouwd" is) om het idee van het duitse huis een beetje weg te werken. er zijn nog losse onderdelen bij die ik ergens eraan had moeten lijmen. maar ik ben eigenwijs en lijm ze lekker ergens anders als 't huisje ingebouwd wordt op de baan.

morgen ga ik op tienertoer met lesley, maaten, myron. en vandaag nog naar 'n neef in Tilburg. dus kleinspoorfoto's komen er even niet. maar er komen wel grootspoorfoto's (in een apart topic)

commentaar, lof, reactie, OH, HO, allemaal welkom. dus schaam niet om op het "reageer" vlakje te klikken of te drukken (met al die touchcreens tegenwoordig)

HEB ER ZIN IN! ;) nog maar 1,5 week vakantie, maar dat komt wel goed  O:-D

Citaat van: nobody op woensdag 08 augustus 2012, 13:26:18
Voor zo'n uitgewoond pandje, ziet het pannendak er nog "als nieuw" uit... Geen kleurverschil (na reparaties) en geen pannetje missend (na storm).  ;)

dat is nog een goed idee! thnx  :thumbup:

NS jaren '90

Dat ziet er goed uit :thumbup:.
Ben  benieuwd naar het eindresultaat van de loods ;)

Gr, Myron
Nieuwbouw, oudbouw, renovatie: er valt altijd wel wat te beleven op bouwgebied in Hovia :thumbup:. Ook ik ben benieuwd naar de uiteindelijke resultaten. GZD.
Leuk gedaan!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes

P.S. dat nieuwbouwhuis heb ik ook :D

NS jaren '90

Hier een verslag van de Hovia promotietrein.
Nadat de Promotietrein in Driehoven was gekomen, was ie klaar voor vertrek naar Maarsdrecht! De Railion 204 zal de sleep naar Maarsdrecht brengen, daar zal de sleep door de 1842 worden overgenomen:

Na een locwissel rijdt de sleep door het mooie nederlandse landschap:

Eenmaal op het station aangekomen, kon de voorstelling beginnen! De dag trok veel kijkers:

Passagiers en het promoteam werden met ander vervoer door de omgeving gebracht:

Ze stopten bij huizen om reclame te maken voor Hovia:

Maar dit persoon vind het veeel te lang duren!:

Ook de vrachtwagenreed rond voor reclame:

Maar toen was het al tijd om te gaan :O :(. Doegie dahaag tot ziens!:

Gr, Myron ;)
hee myron

dat is weer mooi gedaan

mvg gerard-ns
knap bedacht om die promo tieam Preisers op een stukje dun plastic te plakken.  Zo kan je ze kwasi overal meteen een plekje geven (op de baan van anderen bvb) zonder dat ze telkens weer om flikkeren. !!!
Wanneer komt het Hovia team  mij met een bezoekje vereren ?   Daarvoor moet eerst de baan klaar zijn zeker ?
Een mooie reportage van de Hovia-trein in Maarsdrecht. Bedankt voor het plaatsen.

NS jaren '90

@Gerard-ns: Bedankt.

@Gerard: Dankje
Citaat van: Gerard op woensdag 08 augustus 2012, 19:18:48
Bedankt voor het plaatsen.
Tsja, ik had geen keus, het moest :-)

Gr, Myron
vergis ik me maar zie ik bij dat ''sloop''gebouw op de grafitti staan een woord dat begint met N en eindigt op uken  >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D
ik heb een zieke geest ik weet het  >:-D
Leuke reportage van de Hoviatrein. Grappig om deze trein steeds in wisselende omgevingen waar te nemen.

grt Martin
Leuk verslag van de Hoviatrein, Myron!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Mooi verslag en thanks Julian om mijn idee te gebruiken  :thumbup: de DHL loods zal zo wel goed komen :P

groeten Dylan
Deze foto: Klik

Een Rola wagen is geschikt voor vrachtauto's tot 40 ton, een NS 2400 weegt 60 ton, de rola wagen is dus met 20 ton overbeladen  8o arme kleine wieltjes  :-(

Zal toch het IVW moeten waarschuwen hoor, dit kan echt niet door de beugel  ;)

Mvg, Johan

@myron; ik ook
@gerard; zeker, het is ook een "levende stad"
@lukas; thnx, ik ga er nog 'n plaatsje voor zoeken
@myron; jippie, mooi verslag en foto's  :thumbup: 't certificaat zie ik vanzelf wel verschijnen
@gerardns; vindt ik nou ook
@dani; jep, ik dacht ook "die dingen blijven zo toch nooit staan" en ik heb 't al eens eerder gezien in de videoclip van "sammy deluxe - stumm-. als je 'n leuk stukje baan hebt kan i zo 'n keer langskomen  :thumbup:
@gerard;  vindt ik ook
@myron; idd, dat moest  :D
@michiel; hebben er meer  O:-D
@martjo; en daarom rijdt die idd van stad naar stad
@lukas;  :thumbup:
@dylan; graag gedaan, ik hoop dat 't gaat lukken idd
@johan; hm, ssssssssssst, kan de promotrein 'n keer naar jou als smeermiddel  :mrgreen: ik ben btw nog opzoek naar meer van die wagens, ze zijn erg fijn.

de trein is nu bij lesley, daar zien we vanzelf 'n verslag van. als alles volgens planning loopt isie 24augustus weer terug in Hovia, hier zal hij klaargemaakt worden voor een volgend bezoek. misschien iemand die 'm mee wilt nemen bij TNT bij de VSM?
Speciale Gast

Hallo Allemaal,

Vandaag was de Hoviatrein op bezoek in Heemswijk!  :D

Hij komt aangereden op spoor 2.

De trein heeft de hele dag rondgereden en Hovia goed promoot.

Ook de 3rail vrachtwagen reed rond.  :thumbup:

En na een lange dag, werd het tijd om afscheid te nemen van de Hovia trein.

Groeten, Lesley
A never ending story!

Alweer een baan waar de Hovia-trein zijn (of is het haar?) opwachting gemaakt heeft :thumbup: met een paar mooie foto's tot gevolg.
Mijn reacties zijn weg  8o, snap er nix van :?

@Gerard

weet van schepen dat men het heeft over ze/zij en haar, van treinen weet ik het niet.

@Myron

heb je ook de hekwerken van de loc al gevonden ? 8o

Mvg Gert
Er zijn gewoon berichten weg  8o

Bericht van Myron over de buffer v/d loc ??????

Mvg Gert
Ik zit dus in TWEE topics over de Hovia te klooien :D, geen vermiste berichten, maar geklooi vanaf deze kant :?

Mvg Gert

jippie, weer een geslaagde rit  :thumbup: het was een leuke dag zo te zien  :thumbup:
ben benieuwd wie de volgende gaat worden.

@gert; ik volg 't niet helemaal, maar zullen we die 3 berichten maar over het hoofd zien  ;) kan gebeuren. ook al 'n keer gehad ;)

zo, hehe,

het Hoviase dagblad komt morgen. maar let op! het is komkommertijd geweest  O:-D >:-D
Ik dacht al wat een stilte. Maar ja als de burgemeester steeds reisjes maakt krijg je dat he ;).

Ben benieuwd

grt Martin

snoepreisjes  O:-D helaas niet op het preiserbelastingsstelsel  :-(

had wel 'n trein met machinist met de reisjes, lekker luxe  O:-D
Citaat van: v200marklin op dinsdag 14 augustus 2012, 13:00:33
weet van schepen dat men het heeft over ze/zij en haar, van treinen weet ik het niet.
Uit "de Dikke van Dale":
Locomotief = vrouwelijk
Dus logischerwijze is locomobiel.......? Juist = mannelijk. ;)
Trein = mannelijk.
En waarom is een locomobiel logischerwijze dan mannelijk ?

Het Hoviase dagblad
Hovia, 27-8-2012,verslag en kort (komkommer) nieuws

vooraf; door een onderbezette fotoredactie zullen er minder foto's in staan dan u gewend bent. Excuses voor het ongemak.

6494 bijna in reguliere dienst
De op 1 augustus overgeplaatste locomotief van depot in Driehoven is bijna in regulieren dienst. De lok is compleet nagelopen en opnieuw getest. Men heeft problemen gevonden bij de buffers. Deze schijnen in het verleden opnieuw gemonteerd te zijn.
Hierdoor moeten twee buffers en de bufferboog vervangen worden door nieuwe exemplaren. Men heeft de onderdelen besteld en is in afwachting van deze onderdelen. Hierdoor mag de trein nog niet in regulieren dienst ingezet worden maar wel voor de kleinere treinen ingezet worden zolang men zeer rustig remt om alles niet te zwaar te belasten. De betreffende kant is de korte huif.
1,2,3) De 6494 in actie met een kleine buurtgoederentrein. foto's onderaan dit bericht

Hoop voor DB ß-bahnstel
Door de steeds beter wordende techniek van het 3D printen is er weer hoop ontstaan voor het DB stel. De gemeente heeft iemand bereid gevonden om na aanlevering van foto's, maten en tekeningen een 3D tekening te maken en deze ook te printen in 3D. Men mist het stel wel op de baan maar de capaciteit is nog hoog genoeg om de reizigers te vervoeren. Mede door het grote werk om alles te demonteren, fotograveren en meten zal dit een langertermijnproject worden. Ook de bezuinigingen en bij het aankomen van het einde van de begroting zal het nog eens lang duren.

Veolia stel op komst
Veolia gaat de nieuwe dienst verzorgen op de lijn naar verschillende buurt en broedersteden verzorgen. De nieuwe diensten zullen vertrekken -wegens capaciteitsgebrek op het station- vanaf Hovia Dick-laan. Maar één dienst zal vertrekken van station Hovia. Door de uitlevering van de nieuwe arriva stellen zal het niet lang meer duren voordat ook het Veoliatreinstel afgeleverd zal gaan worden. Het nummer wordt nog angstvallig geheimgehouden. Wel is bekend dat dit treinstel in tegenstelling van de broertjes op de Maaslijn en Heuvellandlijn niet de kenmerkende 5 ramen zal krijgen maar de nieuwe standaard 4,5 raamindeling. Het treinstel zal eendezermaanden verwacht worden op de baan. Hierna zal het stel ingereden worden en getest op alle functie's.

Kans op uitbreiding van de Hovia-Promotietrein
Alsof er nog niet genoeg is uitgebreid is de gemeente in onderhandeling over een 1600. Nu de NS ze veelvuldig te koop aanbied en de dieselprijzen steigen is een optie om er een e-lok bij te kopen. Het stel zal gespoten worden in de vrolijke lijnenhuissteil van Hovia. De lok zal het wapen van Hovia gaan dragen en het nummer 5434 dragen. Dit is de postcode van Hovia. Het zijn slechts geruchten maar er is een kans dat dit gaat gebeuren. Het is onbekend of en wanneer de lok zal komen.

Stemmen in Hovia
Al het verkiezingsgeweld is weer los gebarsten. Stemwijzers over Diervriendelijkheid, Natuur, Auto's en onafhankelijke op verschillende partij site's. Het volk zal de stemmerspas binnenkort in de bus krijgen. De peilingen op de site van Hovia wijzen uit dat roer nog alle kanten opkan. Maar rechts door zee zal het niet worden, evenals links. De uitslag zal het uitwijzen. Men kan stemmen in de buurthuizen of scholen in de buurt. Hier zal u verder geholpen worden opweg naar het 2e kleine hokje in uw leven.

Burgemeester maakt veel snoepreisjes
De burgemeester van Hovia heeft deze vakantie naast zijn drie weken weg nog een behoorlijk aantal dagen weg geweest. Een dagje Tilburg, en maarliefst viermaal een tienertoer. De burgemeester zegt dat hij het geld even heeft laten rollen na lang sparen. Het lijkt erop dat hij zijn bonus weer heeft gehad. "U weet dat ik voor het volk ben en ik niet snel een bonus verdien. Alles is betaald uit eigen zak." Bij het feit dat hij thuiswoont reageerde hij "Dat is inderdaad goedkoper en ik heb inderdaad sommige dingen van mijn ouders gekregen." Hoe het daar geregeld is is nog onduidelijk. Meer wilde de burgemeester ook niet loslaten.

Man red kat uit boom
Een onbekende man heeft afgelopen dinsdag een kat uit de boom gered. Deze heldendaad mag in deze komkommerende tijden niet ontbreken in de krant. Hij hoorde tijdens het eten rond 18:00 een kat hard mouwen nadat hij de boom in was geklommen. "Ik wilde alleen die rotduif uit de boom jagen. Straks schijt hij mijn eten nog eens vol." antwoordde de norse toch koelbloedige man. Of de kat per ongeluk in de boom is geklommen of dat hij voor de duif ging is onbekend. Wel is bekend dat de studentenvereniging de man een krat bier hebben gegeven. "Wij zijn zo blij dat pielemuis weer terug hebben. Wij zagen al bijna die muizen weer door de keuken lopen." De kat heeft het er ongeschonden vanaf gebracht en is weer op muizenjacht.

Gay-Bar 't pulluke groot succes
Gay-bar 't pulluke zit elke avond lekker vol sinds de opening. De gaybar gevestigd in een flatgebouw aan de rand van het Winkelcentrum is al een aantal maanden open. De gemeente reageerde enthousiast op het idee van eigenaar L. Ullen.
"Men heeft gewoon een plekje nodig voor ons. Hier kun je gewoon jezelf zijn zonder dat iedereen meekijkt." Ook is de stad meer geëmancipeerd sinds de opening. "Ik durf gewoon hand in hand te lopen met mijn vriend" reageerde R. Janssen." terwijl hij aan zijn thee nipt. De gay-bar is elke dag open van 18:00-01:00. Op vrijdag hebben ze een thema-avond. Deze vrijdag is het Maybe, voor de twijfelende bisexueel.
4) Gay-bar 't pulluke op de hoek van de flat.

Opknappen oude seinhuis
Wie met de trein van en naar Steenbergen gaat kent de splitsing van de 2 sporen. Tussen deze sporen bevind zich een oud seinhuis. Dit wordt momenteel opgeknapt tot woning. Het monumentale pand zal straks bewoond worden door een kunstenaar.

Megaboxhire
Een nieuw bedrijf opent de deuren in het oude gebouw van DHL op het westelijke industriegebied van Hovia. Het bedrijf zal een soort garageboxen verhuren. De rolluiken zullen dit jaar nog openen.

Sporen glimmen weer
Na de Zomerdienstregeling is het spoor weer opgepoetst om alle forenzen weer op weg te helpen naar school en werk. Prorail heeft zelfs een boomfluisteraar ingehuurd om de bomen te vragen minder blad op de rails te gooien. Reden genoeg om met kleine problemen door de Herfst te komen.
5)THW met Geleisbauwwagen die voorzien is van 2 poetsschoentjes. De trein heeft de rest van de dag alles sporen afgereden opzoek naar de laatste spatjes.

3 weetjes waar men het bestaan nog niet wist
Deze editie bevat inclusief deze zin 1.196 woorden en beslaat in word 4 pagina's. incl. code's die voor de effecten zorgen
Taures zijn de klontjes poep die in je achterwerkhaar blijven hangen.
Het woord trein vrouwelijk wordt gevonden door mannelijke treinliefhebbers.

Dit was Weer een editie van Het Hoviase Dagblad. Minder foto's dan normaal. De afdeling fotografie zal aankomende editie aan het werk gezet worden om extra foto's te kunnen plaatsen.

Typ en drukfouten voorbehouden. Men kan zijn reactie kwijt in dit topic onder de knop "reageer".

Wij wensen iedereen weer fijne school en/of werkweek toe en een gezonde start met alles weer op de rit te krijgen.

duurde even, maar na 'n uur typen mag dat wel kwa lengte  >:-D

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.