het was me een dagje, week koeler slechter weer, kiezen we ervoor om de hele dag op de zolder te zitten met 30C, maar 't was 't waard. hieronder een verslag. de top van MGJ en tevens de 3 burgemeesters van
Hovia,
Driehoven en
Maarsdrecht.hieronder mijn verslag van de dag (de J van MGJ en de burgemeester van Hovia)

het begon met de reis naar Nijmegen

vindt het leuke bordjes, zet ze vanaf amf. vaker op de foto. misschien ooit 'n quizz doen met "waar staat dit verbodsbord?"

deze was er ook
we waren eerder dan gepland in Ehv. want ik kende het station al en myron had het verkend al wachtend op mij. na de bosche bollen te hebben gehaald voor even later en voor (mijn) thuisfront gingen we naar Ehv. er was een SLT die 4x optrok en vol in de remmen sloeg. nadat alles goed en wel reed vroegen we aan de Hc wat er was, "de trein wilde te snel optrekken, de computers waren er nog niet klaar voor" (leve de elektronica). onze IC reed binnen en zijn toen vertrokken vanuit Ht

ze worden zeldzaam! de 923

nog eens

postzegel nodig?

sprinter naar Nm? echtniet, ben er net

zoek de trapauto
na een dakloze rit kwamen we aan in Dhv. met de handige filmarmen die ze daar hebben krijg je leuke perspectieven

hier kruist de G2000 uit Hovia de stoptrein naar Luntershoven

die muur is een echte mooie fotoplek, jammer is er een grote flat neergeplempt

omlopen, de hulp v.d. machinist wilde ook een in beeld

en aan de andere kant er weer aan

kennen we deze nog? jep, die uitgebrande auto, gezien de MGJsloopwerktop bijeen is. En in Hovia ook auto's afgevoerd worden

en eraan

en de platte wagen op, daarvoor was de G2000 er dus! dure kilometers, maar de top was bijeen, dus moest er wat geshowd worden. anders was deze in de buurtgoederen naar Hovia opgenomen

Aanhangers van Hovia, ouderen met een dagje over, en vrouwen. alle in de trein voor een excursie naar Driehoven

wauw, op het nieuwe station

voor al het museum en Promotie geweld werd deze aan de kant gerangeerd (er was verschillend museum materieel te zien)

daar isie dan! al de 6494 met het Promotie gebeuren, deze trein zal later deze dag solo terugkeren naar Hovia. dit is sinds vandaag de nieuwe thuisbasis van de 6494. Na vele jaren op het depot van Driehoven te hebben gewerkt en gerust gaat de lok naar Hovia

de nieuwe lok voor Hovia, met de nieuwe Promocoupé

wauws, dat nieuwe station staat er goed bij. top klasse daar in Driehoven

het animatieteam

hé, een man met microfoon?

ja, de plaatselijke omroep was er ook

en nu mag het hulpje het zelf doen, omlopen en richting Hovia ermee
de 6494 hoefde de promotietrein niet mee terug te nemen gezien deze meteen doorreist naar Maarsdrecht

prachtige ligging dat station

de bus van Maarsdrecht naar .... jah, waar gaat die heen

, ondertussen gaat de 6494 er weer vandoor

die kennen we uit.... jaha, die is er ook!

de 3railvrachtwagen ging met de buurgoederen mee omdat de platte wagon nog gebruikt moest worden

staat die dan

na de buurtgoederen te hebben gedaan werd de 2433 voor onderhoud binnengebracht op een zeer aparte wijze. Driehoven en Hovia wilde even opscheppen over hun spullen en Maarsdrecht stond er niet zo blij naar te kijken (hé, wat doet mijn lok daar)
gelukkig had de Shortlines op een zijspoor staan wachten

en dat ding kan van mijn part de bok op, en dat gebeurde ook!

daaaag, en daar ging de excursietrein weer

en in de verte doemde er 3 gele lampjes op

weer een G2000, en wat museum materieel

ah, het zijn de buurtgoederen. de kleine werd aan de andere kant beladen

en de rest werd volgeladen -na wat steekwerk- met cementzakken van de Cement Industrie Driehoven.

sta je dan te wachten.....

en het certificaat, de trein is nu naar Maarsdrecht. ik verwacht 'm rond 1 of 2 september weer terug. klaar voor wat onderhoud en een nieuw avontuur.
het was erg gezellig en warm, snel weer met z'n 3-en? bij een andere stad dan? maar als er weer wat vast staat horen jullie het weer.

van Ehv-Ht nog erin gezeten, hopelijk winnen we nog wat....
(myron zat er van Ehv-Utrecht)
ennu ff bijkomen en het verslag van myron lezen

heb weer zin om te knutselen. weer wat erbij met dit bezoek. dus kan ik weer los