Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Hovia, een stad vol verrassingen. Meeslepend tussendoortje

Gestart door julian donderdag 25 februari 2010, 15:56:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotrein in revisie. 14-4-14
Ik hoop dat deze modificaties (of in spoorwegtermen "constructiewijzigingen") het gewenste effect zal hebben. Aan jouw inzet zal het in elk geval niet liggen; jij hebt je best gedaan :thumbup: :thumbup:.
Bij de modelspoorclubs zal men blij zijn: geen geratel over de dwarsliggers, dus geen moeilijke gezichten meer.

Veel succes en plezier met deze trein in het komende seizoen.

Dat de trein in Hovia niet door de wissels kan zou betekenen dat je in Driehoven hetzelfde zal krijgen? En bij elke baan met C-rails? Nouja, we zien wel :wink:.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotrein in revisie. 14-4-14
Tijd voor een tweede promotieteam lok dus! En de bijbehorende promotieteamdames. Hovia komt naar je toe deze zomer?  ;)
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotrein in revisie. 14-4-14
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotrein in revisie. 14-4-14
@Gerard, Dat wordt dan eens uittesten onder het genot van een onderweg meegenomen Bosche Bol ;)

@Frank, zeker en ik zal eens kijken of de dames in de zomermode naar je toe kunnen komen deze zomer  >:-D O:-D
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotrein in revisie. 14-4-14
Dat is pure chantage :mrgreen:.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotrein in revisie. 14-4-14
De dames zijn van harte welkom, als ze zich maar niet met de treinenloop bemoeien, om hachelijke situaties te voorkomen.....   ;)



(Roco z21 meisje, Intermodellbau Dortmund 2014)
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotrein in revisie. 14-4-14
"Je moet hier linksaf, euh nee, rechtsaf, euh, of toch... ach, laat maar." :mrgreen:
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotrein in revisie. 14-4-14
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotrein in revisie. 14-4-14
Was even het spoor kwijt door die dames  :oops: :mrgreen:
Maar ik ga 't spoor de draad weer oppakken  O:-D
Nu, op het moment in de maak, een Promotripverslag van............... MiniworldRotterdam B)
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
 :) Ik heb deze dame ook zien rondlopen op de stand van Roco ... ik vrees dat ze heel weinig afweet van de werking Z21 systeem ...


Groeten Freddy
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
De promotietrein is weer de asjes wezen strekken op een modelbaan, en niet zomaar een. De grootste van Nederland namelijk MiniworldRotterdam!


Dit was de eigenlijke reden dat ik er samen met Bart was. De CTA hing er al jaren en hing er maar, door onze hulp is hij nu werkend en wel in dienst gesteld en MRtm heeft er leuke plannen mee! Die ik later ook op mijn bak kan gaan toepassen als het eenmaal zover is.

De toer over de baan is een tweedaagse toer geworden, hierbij heeft de trein twee keer een stoptreindienst gereden en een keer 'n goederendienst.
Vanuit Hovia kwam er een helikopter mee om mooie foto´s te maken. Helaas had de camera wat moeite met de belichting aldaar en zijn de beste kiekjes eruit gevist.


De trein komt net boven de grond bij Zuid.


Het nieuwe systeem voor de stroomvoorziening van de lichten werkt  O:-D


Na een korte stop dook de trein de boog in naar de Hef ? om zo door te gaan naar Station Blaak.


Waarbij onderweg de kubuswoningen worden gepasseerd.


Een korte stop op Blaak, 't omaatje valt al om van de verbazing.


Tis rustig op het plein beneden terwijl boven de trein met veel herrie stil staat.


Hierna werd er snel koers gezet naar Rtm Cs


Het station is nog maar pas geopend door het koninklijk paar en nu is er weer hoog bezoek.


Na een wat uitgebreidere stop waar de paparazzi en de helikopter niet snel bij konden komen per cameralens is er koers gezet naar Dordrecht.


Hier bleef de trein lang stil staan en werden de luchtbedden in de wagon opgepompt. Het personeel had de tijd om de omgeving te ontdekken.


De Volgende dag was men al vroeg op Rtm Cs om dezelfde slag van gister teruguit te maken en 'm daarna opnieuw te doen.


Hierbij werd ook Blaak weer gepasseerd.


Na weer gedriehoekt te zijn werd er weer koers gezet naar Dordrecht. Hier staat de trein even stil op Zuid.


De paparazzi laat zich niet afschrikken door brugpijlers.


Om vervolgens weer op Dordrecht te eindigen.


Je dacht al, waar is dat vrachtwagentje? Nou, na even zoeken kom je 'm ineens overal tegen.


De promotrein rijdt ondertussen nog enkele snelle slagen zonder stoppen.


Pas maar op bij de Haaienbek van Rotterdam, voordat je het weet wordt de wagen opgegeten in de menigte.


Zelfs in het klein en met groothoek blijft het lastig.


De bestuurders hadden denk ik de verkeerde afslag, of ze hadden even zin om ook eens in de belangstelling te staan.


Onder de hef door, wel per straat.


Langs de rommelmarkt in Blaak.
De chauffeur vertelde trots dat hij een zelfde lokje heeft teruggevonden die hij in zijn jeugd kwijtraakte bij de verhuizing.


Ook de vrachtwagen verstopte zich ´s nachts even in een loods.
Daar werden echte Feijenoordballen ingeladen voor verkoop in Hovia.


In het holst van de nacht werd er vast koers gezet naar een deel waar de trein niet zou komen, de polder.
Het promotieteam van de vrachtwagen wilde namelijk naar het strand om daar even lekker bruin te worden.


In alle vroegte werden de molens gepasseerd in de polder.


Helaas stonden de parkeerplekken al vol bij aankomst, na veel pijn en moeite hebben ze op de Franse wijze bumpertje bumpertje kunnen inparkeren en het picknick mandje mee kunnen nemen naar ´t strand.


Ondertussen heeft de promotietrein een slag door de havens gemaakt, waar hij hier voor vertrek klaarstaat.
De diesel van Hovia zal het konvooi onder de draad rijden.


Ik liet me vertellen dat hier een boel van de bloemen in Hovia vandaan komen.


De trein neemt ondertussen de bocht richting de brug, terwijl een andere trein gescand wordt voor verdere toelating in de havens. De bloemetjes worden intussen geladen voor Hovia, Rotterdam, Bedankt fur die Bloooeeeemen.  :thumbup:


Al snel kwam het eerste water in zicht.


Dordrecht werd vaak aangedaan deze toer en was ook het vaste via/station, zo nu ook.


Een klein deel van het enorme emplacement.


Het einde van de toer alweer, wegens veiligheid niet veel foto´s van de haventoer.

Zelf vond ik het een erg leuke dag, erg vriendelijke, vrolijke, melige mensen en ´n hoop lol gehad. MiniworldRotterdam, I´ll be back!

Ik hoop dat jullie ´t een leuk verslag vonden en ik hoop wat vaker nieuws uit Hovia te brengen. Bijvoorbeeld dames bij de zomermode show.

vragen, reageer, geinen mag altijd ;)
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Gefeliciteerd met het feit dat je de Promo-trein mocht laten rijden bij Miniworld Rotterdam :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
Het is een hele reportage geworden, ik heb er met plezier en verbazing naar gekeken. Bedankt voor het maken en het plaatsen.
(Is het omaatje al van haar verbazing bekomen?)
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Top gedaan!  :thumbup:
Leuk verslag heb je gemaakt. En dubbel reclame rijden :)
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotrein in revisie. 14-4-14
Citaat van: frank-103 op dinsdag 15 april 2014, 22:55:15
De dames zijn van harte welkom, als ze zich maar niet met de treinenloop bemoeien, om hachelijke situaties te voorkomen.....   ;)



(Roco z21 meisje, Intermodellbau Dortmund 2014)

Gelukkig staat dezelfde trein niet zo bij mij op de baan.  :D

Leuk verslag van het bezoek aan Rotterdam.  :) :thumbup:
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Supertof!
Echt heel leuk ook van t miniworld team dat je daar mocht rijden!!
Dat is iets om met plezier op terug te blikken.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
IK vind het geweldig wat jij zo allemaal voor elkaar krijgt
geweldig leuk om te zien
en ik vind het echt een pluim voor miniworld natuurlijk krijgen zij er rook iets voor terug maar dit is gewoon heerlijk om te zien
ik heb in het begin van railz veel contact gehad met mark en ik moet zeggen ik vind het ook heel aardige mensen

ik vind het geweldig wat jij voor elkaar krijgt ik zou zeggen ga zo door en blijf ons verbazen (zometeen ook nog in ene een verslag van Miwula?)

nou ik geniet er van

ga zo door


Gr Ed
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Leuke repotage, Julian, van de promo trein in rotterdam. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Heel erg leuk, dat ze daar aan mee gewerkt hebben. :thumbup:

Moet zeggen is weer erg veel nieuws te zien daar. Tijd voor een CJAG uitje naar  MiniworldRotterdam?

gr.  Charlie   die zeker al 5 jaar niet meer bij  MiniworldRotterdam geweest is.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Hoi Julian.
Bijzonder leuk verslag met mooie foto's van deze geweldige promotoer! :thumbup:

Erg leuk gedaan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Leuk verslag Julian en met prachtige foto's erbij. :thumbup:
Moet ook meer eens naar Miniworld ben der namelijk nog nooit geweest.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Geweldig verslag van het bezoek aan Railz Julian!   :thumbup:

Enorme eer voor de mensen daar natuurlijk dat je daar met je Hovia promotietrein rond wilde rijden, daar zullen ze nu vast gebruik van maken in al hun reclame uitingen!  Hovia was here!  :)
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Hee Julian,

erg leuk verslag van je bezoek aan Mini world. Leuke foto's en bijzonder leuk om de promotietrein daar ook te kunnen zien rijden.

En voor de rest.....dames modeshow????? :P :lol: laat maar komen ;)

groeten Martin
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Bedankt voor de leuke reactie's

Citaat van: Gerard op dinsdag 29 april 2014, 12:36:24
(Is het omaatje al van haar verbazing bekomen?)
Ik denk van wel.

Citaat van: frenkievee op dinsdag 29 april 2014, 13:18:15
En dubbel reclame rijden :)
^.^

Citaat van: eddyflame op dinsdag 29 april 2014, 14:52:02
IK vind het geweldig wat jij zo allemaal voor elkaar krijgt
geweldig leuk om te zien
en ik vind het echt een pluim voor miniworld natuurlijk krijgen zij er rook iets voor terug maar dit is gewoon heerlijk om te zien
ik heb in het begin van railz veel contact gehad met mark en ik moet zeggen ik vind het ook heel aardige mensen
ik vind het geweldig wat jij voor elkaar krijgt ik zou zeggen ga zo door en blijf ons verbazen (zometeen ook nog in ene een verslag van Miwula?)
nou ik geniet er van
:oops: :thumbup: ik zie er een uitdaging in.

Citaat van: Charlie op dinsdag 29 april 2014, 17:39:02
Moet zeggen is weer erg veel nieuws te zien daar. Tijd voor een CJAG uitje naar  MiniworldRotterdam?
Ben er nu 3 maal geweest in 3 jaar (afgelopen jaar 2x) dus mag ergens anders evt ook?

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 29 april 2014, 17:46:23
Moet ook meer eens naar Miniworld ben der namelijk nog nooit geweest.
Foei, hup, de trein of auto in!

Citaat van: frank-103 op dinsdag 29 april 2014, 18:47:26
Enorme eer voor de mensen daar natuurlijk dat je daar met je Hovia promotietrein rond wilde rijden, daar zullen ze nu vast gebruik van maken in al hun reclame uitingen!  Hovia was here!  :)
Zekers, wacht nog op het weekverslag ;) Maar dat loopt wat vertraging op wegens de vakantiedrukte.

Citaat van: martjo op dinsdag 29 april 2014, 20:19:08
En voor de rest.....dames modeshow????? :P :lol: laat maar komen ;)
Vandaag gekeken bij Interhobby, 't was of jaren 90 of 't waren nonnen........ Laat de keuze even in 't midden ;)

Komende Houten neem ik mijn Promotrein mee, wie 'm wil hebben kan 'm meekrijgen. 12:30 M&G in 't restaurant
t'is voor mij de eerste keer houten dus kan later zijn door het verdwalen in koopjes en mensen. Gelukkig ben ik onder begeleiding van gevordere bezoekers.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Doe maar jaren 90 dan >:-D. Zijn dat dan de raveteefjes in h0? :D.

En natuurlijk nog veel plezier in Houten. Ben er zelf nu twee keer geweest, maar als ik dichterbij had gewoond ging ik vaker.

Groeten Martin
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Hoi Julian,

hoe staat het ervoor in Hovia??? Is al meer dan een jaar stil :(

groeten Martin
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Ik heb mee gekregen dat er een update aan gaat komen.....
meer weet ik niet.
ik denk dat de Burgemeester het op dit moment druk heeft met zijn examens.

groet Winno
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Tis idd al erg lang stil hier  :(

Wat Winno inderdaad zegt, eerst examens en daarna zie ik wel.
Er zijn plannen om modules te gaan bouwen, wat handiger is als ik eenmaal op kamers zit.
Nu hobby ik af 'n toe met wat huisjes opknappen, op het moment wordt drie keer station "Zwolle" (Pola dacht ik) omgebouwd tot één blok van 3 huizen met studentenkamers. Tot nu toe heb ik wel braaf foto's gemaakt, dus (nu je me er weer aan  herinnert  :oops: ) misschien dat er binnenkort het archief afgestoft gaat worden.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promotoer bij MiniworldRotterdam!
Tja examens zijn natuurlijk erg belangrijk. Heel veel succes alvast :thumbup: :thumbup:. Misschien een heel klein updatetje als je een gaatje kunt vinden :help: :P
Ik wacht gewoon nog ff af.

Groeten Martin
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Eerst "blokken" voor de examens
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Eerst "blokken" voor de examens
Vooruit, een kleintje dan. 1:87, is dat groot genoeg?

Gezien ik ook afleiding zoek tijdens het leren (zij het niet in gamen) is er wel het een en ander verandert en gebeurd.
De baan is bijna niet aangeraakt, maar kleinere dingetjes als poppetjes verven en huisjes opknappen is wel gebeurt.
Wat ook veranderd is (op 't merk na) het fototoestel (kun je wel zien op de foto's) van S9300 naar D5200
En foto's zijn er genoeg gemaakt! Ook van de miniprojectjes. Dus in het snelle reanimeren van het topic zal het niet gaan zitten  :P

Maar dan is er een van de grootste dreigingen voor een hobby, SCHOOL!  :-( :-(

Maar zoals je hier ziet ben ik de laatste tijd heel hard aan het blokken voor de examens ;) Blokken, en voor de afleiding, nog meer blok
Maandag is de start en het gaat drie weken durenduim voor me, dus een MEGA update zal er in die tijd niet komen.
Zelf hoop ik dan ook over een half jaar ook in zo'n studentenwoonblok te zitten, 1:1, dat wel ;)


Van 3 losse gebouwen


naar één gevoegd 3-onder-1-kap studentenwoningen (6-7 studenten per woning)


en natuurlijk complete inrichting! De zelfgemaakte bouwpakketjes liggen nog op de voorgrond (één stuk is in spiegelbeeld ivm de trap). Licht komt/zit er ook in. De binnenwanden staan en het licht brand al bij één woning. De rest volgt langzaam. Daarna mogen de studenten intrekken en de boel gaan inrichten.

De bedoeling is dat deze  met een best diepe tuin en garageboxen naar het spoor toe staan. Aan de voorzijde komt een doorgaande weg. Zoals je uit de tekst kunt opmaken zal dit niet op de huidige baan komen te staan, waarover later meer.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Eerst "blokken" voor de examens
Citaat van: julian op zaterdag 09 mei 2015, 23:54:25
Maandag is de start en het gaat drie weken durenduim voor me,
Dat zal ik zeker doen, 3 weken lang tot de rook van mijn vingers komt :wink:.

CiteerDaarna mogen de studenten intrekken en de boel gaan inrichten.
Niet verbouwen? :D

Maak er iets moois van. Niet alleen van dit gebouw, maar ook van je examens.
Ik ben benieuwd naar (in willekeurige volgorde) de eindresultaten van gebouw en examens.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Eerst "blokken" voor de examens
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: Hier alvast een hele berg duimpjes. Ik zal je ook niet vermoeien met het volwassengeleuter over hoe belangrijk het wel niet is voor de toekomst. Dat weet je toch wel :P :D :D. Echt veel succes. Ik vond het zelf een gave tijd met LSD enzo (je weet best wat ik bedoel :-))

En bedankt voor de mini update natuurlijk. Leuk project dat studenten woonblok. Een heel verschil tussen foto 1 en de andere 2.  :thumbup: :thumbup:

groeten Martin
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Eerst "blokken" voor de examens
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Eerst "blokken" voor de examens
Jaaaaa. Geslaagd!

Na het bezoek aan Robert vandaag, begint het toch een beetje te kriebelen.
Nu ik op kamers zal gaan zal er opnieuw orde op zaken gesteld worden. Hovia zal (zo is het idee) weer tot leven komen, zij het in een andere vorm.

Be continued.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Geslaagd! Reanimatie&reorganisatie aanstaande.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Geslaagd! Reanimatie&reorganisatie aanstaande.
Gefeliciteerd Julian. :thumbup: :thumbup:
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Geslaagd! Reanimatie&reorganisatie aanstaande.
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Geslaagd! Reanimatie&reorganisatie aanstaande.
Gefeliciteerd!! Wat ga je nu doen als volgende opleiding?
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Geslaagd! Reanimatie&reorganisatie aanstaande.
Gefeliciteerd Julian!!  :thumbup:
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Geslaagd! Reanimatie&reorganisatie aanstaande.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Geslaagd! Reanimatie&reorganisatie aanstaande.
Gefeliciteerd Julian  :thumbup:  :thumbup:


Mvg,

Peter degeluidsman
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Geslaagd! Reanimatie&reorganisatie aanstaande.
Gefeliciteerd Julian

Groeten

Peter
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Geslaagd! Reanimatie&reorganisatie aanstaande.
Gefeliciteerd Julian

Gr Alex 0850
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Geslaagd! Reanimatie&reorganisatie aanstaande.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Geslaagd! Reanimatie&reorganisatie aanstaande.
Van harte proficiat Julian! :thumbup:

Groeten en felicitaties,

Erik.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Studentenhuizen voor op kamers
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Studentenhuizen voor op kamers
Bedankt voor alle felicitatie's.

Om de daad bij het woord te voegen hierbij een (voor jullie ;) ) nieuw project.
Nu ik geslaagd ben, ingeschreven sta, zo goed als een kamer heb, en een arme studielenende student ga worden zal de hobby op een pitje blijven staan. Wegens tijd, interesse en geld.

De baan "Hovia" zal afgebroken worden. De spullen die vrijkomen hierdoor worden gesorteerd op "nuttig" en "kan weg".
:O :O :O :O Ik hoor jullie al denken, neeeeeeee niet stoppen en verkoop je verzameling niet.
Dat ga ik ook zeker NIET doen, want Hovia zal in een nieuw jasje gestoken worden.

In plaats van één grote baan is het plan om met modulebakken te gaan werken. Hierdoor neemt het én minder plaats in beslag (stapelen!) én (als 't past) kan ik één module op kamers zetten. Zo kan ik naast het studeren ook af en toe hobbyen als ik er zin in heb.

De modules en onderwerpen ervan zijn nog te verzinnen maar dit hindert de hobby niet. Hieronder alvast een beginsel van de "Studenten"module. De eerste foto's gaan alweer terug naar 1-3-2015. Vandaar een Nieuw iets voor jullie, maar voor mij alweer lang lang geleden. (toen ik nog scholier was  >:-D )

15 foto's, 15 commentaren erbij, en hopelijk weer als vanouds genieten van (het vernieuwde) Hovia!


Hier de 3 slachtoffers, gekregen op een beurs en van een kennis. 3 keer hetzelfde type gebouw dat zomaar ergens in Nederland zou kunnen staan. Als statig landgoed? Neh te weinig knutselen aan de gebouwen. Als 3 losse 2-onder-1-kap-woningen? Neh, wordt 'm ook niet. Ga ik student worden? Ja! hmmm  :idea:


Eerst puin ruimen! Als het glaswerk en alle kartonnen lichtmaskers eruit. Strippen maar!


Paar simpele garageboxen erbij voor opslag (of je eerste auto), de garagebox met de auto is ook ingericht met fietsen en drankkratten.

Het waren toch 3 huizen?


Nu niet meer! Het wordt één groot blok met 3 studentenhuizen. En een driedubbele muur om je buurstudenten 's nachts niet te hoeven horen als ze druk bezig zijn met gamen. En stevigheid natuurlijk.


Uiteraard wordt het hele pand opgeknapt en opnieuw gevoegd.


De nieuwe ramen zijn geplaatst en een op maat gemaakte lichtmasker keert terug in plaats van de vierkante doosjes.


Een van de studenten heeft de deur open laten staan, misschien gaat hij straks een feestje houden?


En dan kun je zeggen, KLAAAAR! Maar zo snel hou ik niet op met opknappen van gebouwen.


Wat is een studentenhuis zonder kamers? Niets! 2 woningen krijgen dezelfde inrichting, de 3e is gespiegeld.
na één passen model heb ik bouwpakketjes gemaakt voor de andere woningen.


Dan zit het zo in elkaar geschoven. Trappen moeten nog geplaatst worden.

De inrichting van het rechter en het middelste huis. De linkerwoning is hieraan gespiegeld. De straatzijde is aan de "bovenkant" van de tekening, de tuin de "onderkant". K = Kamer


De begane grond.


De eerste etage.


De zolder. Zoals je kunt zien is er nog twijfel over de inrichting. De bedoeling is om er een groot dakkapel op te zetten.


Van 3 simpele huizen één huisblok maken, met interieur, dat vraagt om verlichting! (en anders zit het lichtmasker er ook voor niets ;) )


In sommige kamers zal er licht branden, in sommige niet.

Be continued (I'm afraid not soon, but still be continued ;) )
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Studentenhuizen voor op kamers
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, ik laat me graag verrassen. Succes!
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Studentenhuizen voor op kamers
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Studentenhuizen voor op kamers
Dag Julian.

Leuk dat je van plan bent om de hobby te blijven uitoefenen tijdens jouw studie :thumbup:
De meeste studenten vinden dan hele andere dingen om de vrije tijd mee te vullen ... :lol:

Je hebt van de drie oude bouwdozen een bijzonder leuke studentenflat gemaakt.
Het valt op dat je nu een stuk netter werkt als een paar jaar geleden, bij de start van Hovia :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Studentenhuizen voor op kamers
Julian leuk project de inrichting gaat al de goede kant op. :thumbup:
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Studentenhuizen voor op kamers
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Studentenhuizen voor op kamers
@Nieuwenhuis, dat is inderdaad de bedoeling. In welke maten en hoe actief durf ik nog niet te zeggen  ;) Thnx. Gossie, ik groei en leer nog eens iets over mezelf  :D

@h0, Thnx.

Gister een dagje (onverwacht) bij Gerard op bezoek geweest in Driehoven. Hier is het verslag van de dag te vinden
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Studentenhuizen voor op kamers
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Studentenhuizen voor op kamers
Onverwacht?? Zeg dat eens zonder te lachen.  :P

Gr.  Charlie
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Meeslepend tussendoortje
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Meeslepend tussendoortje
Zoals aangekondigd blijf ik hobby'en, zei het op een lager pitje.
Even een dingetje tussendoor, waarvan er meer zullen volgen als ik op kamers zit. (hoop ik ;) no warranty)
Het projectje is inmiddels al 'n beetje verouderd maar kan er nog mee door.

Na een dagje Daniël en het NOV-museum had een sleepwagen mij aan de haak geslagen. Tijd om deze eens flink te pakken te nemen.


Want op zo'n regenachtige dag als 13 juli jongstleden.



Ga je maar hobby'en


En terwijl je alles uit elkaar vist.


Plenst het buiten lekker door.



Om uiteindelijk een vieze vrachtwagen af te leveren. Zal ik 'm in de regen zetten zodat i wat schoner wordt?

Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Meeslepend tussendoortje
Zo hoort een autoafsleepauto er uit te zien :thumbup:

Ik zou hem niet buiten in de regen (welke regen? ;)) zetten.
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Meeslepend tussendoortje
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Meeslepend tussendoortje
Ik dacht dat die dingen geel waren?



en ja, die blauwe auto is van mij, evenals die caravan die erachter hangt..... (en in dat blauwe t-shirt ben ik zelf :) )
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Meeslepend tussendoortje
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Meeslepend tussendoortje
Geel zijn ze in inderdaad in Nederland, deze is alleen in particulier bezit ;)

Ik hoop voor je dat dit de foto van de terugweg is 1km voor thuis  :? Sterkte met de reparatie(kosten), zullen zeker een paar treintjes in op gaan.

Citaat van: Gerard op zaterdag 01 augustus 2015, 22:31:19
Zo hoort een autoafsleepauto er uit te zien :thumbup:
'T had schoner gekund zo te zien op de foto  :P
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Meeslepend tussendoortje
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Meeslepend tussendoortje
Citaat van: julian op zondag 02 augustus 2015, 13:09:35
Ik hoop voor je dat dit de foto van de terugweg is 1km voor thuis  :?

Helaas pindakaas. Dit was op de geplande dag van vertrek, ca 70 km van huis. Zie ook mijn post hier. Reparatiekosten vielen mij mee, ofschoon ik daar via Marktplaats zeker een mooi 2e hands treinstel voor had kunnen kopen.  :D