Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Hovia, een stad vol verrassingen. Meeslepend tussendoortje

Gestart door julian donderdag 25 februari 2010, 15:56:17

Re:Hovia, een stad vol verrassingen. Decals zijn gelukt, hoera!

Hovia, een stad vol verrassingen!

en zo wasie eerst.

hij staat er nu als indruk voor de mensen. Hovia wil binnenkort deze treinstellen bestellen -lees: fictief-
Grappig gedaan ;)

Alleen moet je misschien de volgende keer de letters erop plakken, dan komt het net wat netter enzo

Groeten,
Martijn

Citaat van: Marklin5 op maandag 16 mei 2011, 21:31:12
Grappig gedaan ;)

Alleen moet je misschien de volgende keer de letters erop plakken, dan komt het net wat netter enzo

Groeten,
Martijn

ik heb gekeken voor plak en/of wrijfletters, allemaal te groot, en om er een heel A4 papier doorheen te halen vind ik een beetje overdreven. zodra ik meer heb doe ik 't zeker.

zoals je ziet neemt Hovia het ov in eigen handen (net als Driehoven, broederstad)
ook zijn er 2 midi-bussen en 2 geledebussen van hetzelfde merk in bestelling.
één van elk komt bij de 'show' te staan todat alles in dienst is.

de stadstrein is klaar voor vertrek.

doos geplakt (wit A3 papier eromheen en een laag tape tegen TNT schade)
en de inhoud bepaald

de inhoud:
1 lok
1 wagon
1 3rail vrachtwagentje

de eerste halte is Driehoven, als broederstad en sponsor de eerste aan de beurt. foto's komen in deze draad te staan.

1e foto: de inhoud
2e foto: ingepakt
3e foto: brief die erbij gegeven wordt *
4e foto: certificaat (met voorbeeld erdoor om vervalsing te voorkomen  ;) )*

* zullen zich bevinden tussen de spullen in of onder de schruimrubberen mat op de bodem

men kan zich inschrijven door het aanvragen van de trein in deze draad of door benadering door mij
Re:Hovia, een stad vol verrassingen. Hovia Promotietrein, (wie wil 'm op de baan?)
Wat een leuk idee man!

Nou als burgemeester van Bergersdam Heet ik de promotie trein ook van harte welkom in onze gemeente om zo de banden tussen onze steden aan te dikken. Opdat we van elkaar kunnen aanvullen en van elkaar kunnen leren. Opdat onze steden dan welicht met goedkeuring van de ns een nieuwe spoorverbinding kan geopend worden tussen onze steden. En daarbij zal de promotie trein en goede start en een teken van vriendschap zijn naar elkaar. Opdat onze steden dichterbij elkaar kunnen komen.

Hoogachtend

Reinder H.
Burgemeester van Bergersdam en omgeving

ps ik zal wel wat tussen de loc en rijtuigen doen bij versturen met tnt

mvg
Reinder
Re:Hovia, een stad vol verrassingen. Hovia Promotietrein, (wie wil 'm op de baan?)
Leuk idee! Maar wie betaald de port?

Maar natuurlijk is deze trein welkom! In eind oktober begin november hou ik samen met mijn hobby club een tentoonstelling die 3 dagen zal duren ! Als je wil kan hij mee rijden met mijn andere loc's zoals o.a. "Nagemaakte" Marklin Thalys, Big Boy, Santa Fee , Tee, ...

Ik heb nog een ideetje voor je:

Als je nu een goedkoop 2 rail onderstel . Waar je de sleper met een schroef ofzo geplaatst onder een andere 2rail wagon dat hij demonteerbaar is voor 2rail... Je plaats dat onderstel bijvoorbeeld in een wagon of als je het zelfde als de loc hebt in de loc bijvoorbeeld. Dan hoeft niemand hem te duwen!

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=21466.0
Hier gebruikt Romar zo'n goedkope aandrijving die ook compact...

Het is maar een idee...

Groeten Dylan

ik hoorde net slecht nieuws over Romar, maar ik zal 't in m'n achterhoofd houden.
tot die tijd moet i geduwd of getrokken worden.

jullie staan genoteerd.

1e stad is Driehoven, morgen gaat hij er (persoonlijk) naartoe, naja, gerard komt naar de vervanging van mijn bak kijken en dan geef ik 't meteen (scheelt port  :D )
de stadstrein is nu opweg naar zijn eerste bestemming.

Driehoven.

ik zie vanzelf de foto's verschijnen uit Driehoven!
Citaat van: julian op dinsdag 24 mei 2011, 19:59:30
ik hoorde net slecht nieuws over Romar, maar ik zal 't in m'n achterhoofd houden.
tot die tijd moet i geduwd of getrokken worden.

jullie staan genoteerd.

1e stad is Driehoven, morgen gaat hij er (persoonlijk) naartoe, naja, gerard komt naar de vervanging van mijn bak kijken en dan geef ik 't meteen (scheelt port  :D )

Hoe bedoel je slecht nieuws?

groeten Dylan
lees zelf maar

nu kan ik geen motortjes vragen, en natuurlijk rot voor 't forumlid

Edit Gerard: link leesbaar gemmaakt
Citaat van: julian op woensdag 25 mei 2011, 18:10:44
de stadstrein is nu opweg naar zijn eerste bestemming.

Driehoven.

ik zie vanzelf de foto's verschijnen uit Driehoven!
Nou, hier zijn ze dan :biggrin:.
De afgelopen dagen bracht de Hovia-Promotietrein als eerste stad buiten Hovia een bezoek aan de partnerstad Driehoven.
Hieronder vind je een kleine fotoreportage van dit bezoek.

Een amateur maakte deze 2 helaas niet zo duidelijke foto's bij het spoor langs het industrieterrein van de nadering van de Hovia Promotietrein:

<de trein nadert Driehoven, de loc...>

<... en het rijtuig>

De "Hovia-trein" rijdt het station van Driehoven binnen.

<de laatste meter langs het perron van spoor 11...>

<... en daarna kan het officiële gedeelte beginnen: B&W van Driehoven verwelkomen de meegereisde B&W van Hovia>

<de complete "Hovia-trein"?>

<... en nogmaals, maar dan in heli view>

Na het officiële gedeelte wordt de "Hovia-trein" naar het terrein van NedTrain Driehoven gerangeerd, waar de trein opengesteld zal worden voor het publiek. Er is hiervoor gekozen om de dienstregeling en het treinverkeer op het station van Driehoven tijdens het bezoek van de "Hovia-trein" niet al te veel te ontregelen.

<de koeien doen waar ze goed in zijn: grazen en zich nergens druk over maken...>

<... terwijl de ?Hovia-trein? langzaam passeert>

Er is een industrieloc ingehuurd om te assisteren bij het op zijn plaats zetten van de "Hovia-trein".

<het laatste overleg tussen machinist en rangeerder>

En dan staat de trein op het terrein van NedTrain.

<het rijtuig staat op zijn plaats en er wordt nog wat materiaal aangevoerd terwijl op de achtergrond een Syntus Lint passeert>

<de loc op de voorgrond: deze zal straks verplaatst worden naar het spoor ?achter? het promotierijtuig>

De 3-railpromotieteams van Hovia en Driehoven maken ook gebruik van het evenement om zichzelf in de schijnwerpers te plaatsen.

<de auto?s van de 2 teams>

<close up van de 3-rail promotiewagen van Hovia...>

<... en een close up van die van Driehoven>

Tot slot nog een overzichtsfoto:

<heli view van de Hovia Promotietrein en de 3-rail promotieauto?s>

De trein is inmiddels alweer op de terugweg naar Hovia. Meer foto?s van het bezoek kun je hier zien. Veel kijkplezier.
 :cry: wordt emotioneel, snotter. -pink-

dat was z'n eerste bezoek aan Driehoven en het B&W zijn weer heel wat wijzer en hebben samen tips uitgewisseld en ge-OH't  :D

Ziet er mooi uit Julian en Gerard! Erg leuk.
Is er ook een Trein uit Hovia van een jaar of veertig geleden? Mijn baan "speelt zich af in die tijd". De Trein uit Hovia van toen mag uiteraard met terugwerkende kracht graag eens een aantal rondjes rijden over m'n baan :-)

Wel leuk gedaan trouwens!
Groeten Jake
 :) Lachen die Hovia promotietrein on tour!

groet,
Michiel
Ik meende te weten dat een behoorlijke rivaliteit bestaat tussen de bevolking van Hovia en Driehoven, hetgeen twee keer per jaar resulteert in relletjes tijdens de voetbalderby tussen de clubs uit beide plaatsen. >:-D

Gezien de artistieke kwaliteiten van de lokale bevolking van Driehoven (zie het station) vrees ik dat de trein ernstig zal worden besmeurd.

Als dat maar goed gaat....

Groet,
Ronald
(die het wel een leuk initiatief vindt)

mooie foto´s hoor van het bezoek.

@roland het lijkt erg op het idee van bnsl van de rondreizende goederenwagon

mvg
Reinder
Citaat van: Reinder op vrijdag 27 mei 2011, 09:45:20

@roland het lijkt erg op het idee van bnsl van de rondreizende goederenwagon

Inderdaad. Maar dit project vind ik leuker en beter, Als mijn baan rij klaar is hou ik me aanbevolen.
Ps kan er nog een filmpje gemaakt worden van het Hovia promotietrein bezoek.
Citaat van: rorail op vrijdag 27 mei 2011, 09:13:59
Ik meende te weten dat een behoorlijke rivaliteit bestaat tussen de bevolking van Hovia en Driehoven, hetgeen twee keer per jaar resulteert in relletjes tijdens de voetbalderby tussen de clubs uit beide plaatsen. >:-D
Ach, 2 keer per jaar een beetje knokken moet toch kunnen op zijn tijd?
CiteerGezien de artistieke kwaliteiten van de lokale bevolking van Driehoven (zie het station) vrees ik dat de trein ernstig zal worden besmeurd.
<foto>

Dit zie je toch even helemaal verkeerd :biggrin:: deze "artistieke kwaliteiten" zijn aangebracht met toestemming en medewerking van het gemeentebestuur om de muur achter en bij de hangjongerenplek annex skatebaan op te fleuren.
Citeer(die het wel een leuk initiatief vindt)
En wat helemaal voor rekening van Julian komt.

Citaat van: pixon op vrijdag 27 mei 2011, 09:56:19
Ps kan er nog een filmpje gemaakt worden van het Hovia promotietrein bezoek.
Dat gaat helaas niet meer lukken v.w.b. het bezoek van de "Hovia-trein" aan Driehoven. De trein is namelijk enkele uren na het maken van de reportage alweer vertrokken naar de thuisbasis Hovia.
Heb de diashow in "mijnalbum.nl", schermvullend, bekeken. Erg leuk.  :thumbup:
Julian & Gerard bedankt  :important:
Citaat van: Gerard op vrijdag 27 mei 2011, 12:40:27
Citaat van: rorail op vrijdag 27 mei 2011, 09:13:59
Gezien de artistieke kwaliteiten van de lokale bevolking van Driehoven (zie het station) vrees ik dat de trein ernstig zal worden besmeurd.
<foto>
Dit zie je toch even helemaal verkeerd :biggrin:: deze "artistieke kwaliteiten" zijn aangebracht met toestemming en medewerking van het gemeentebestuur om de muur achter en bij de hangjongerenplek annex skatebaan op te fleuren.
Ik bedoelde de "artistieke kwaliteiten" ook niet sarcastisch, de muurschildering ziet er prachtig uit! Je mag als burgemeester van Driehoven maar wat blij zijn met dergelijk talent in huis. Maar wat als ze deze keer zonder toestemming aan de slag gaan, om te oefenen als het ware. Uiteraard hoop ik er het beste van. O:-D

Groet,
Ronald
Citaat van: rorail op vrijdag 27 mei 2011, 13:27:22
Ik bedoelde de "artistieke kwaliteiten" ook niet sarcastisch, ...
Dat begreep ik wel, vandaar ook de toevoeging van :biggrin:.

Citeer...de muurschildering ziet er prachtig uit! Je mag als burgemeester van Driehoven maar wat blij zijn met dergelijk talent in huis.
Dank je.

CiteerMaar wat als ze deze keer zonder toestemming aan de slag gaan, om te oefenen als het ware. Uiteraard hoop ik er het beste van. O:-D
Dan grijp ik in, keihard en rechtvaardig :wink:.
Citaat van: Gerard op vrijdag 27 mei 2011, 13:53:11
...Dan grijp ik in, keihard en rechtvaardig :wink:.
:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dat levert vast nog eens een kabinetspositie op. :D

Maar genoeg gedold, back to topic.

Groet,
Ronald
Citaat van: rorail op vrijdag 27 mei 2011, 14:51:10
Maar genoeg gedold, back to topic.
Precies mijn idee.

Citaat van: julian op donderdag 26 mei 2011, 21:18:48
:cry: wordt emotioneel, snotter. -pink-
Als ik TNT mag geloven is de trein inmiddels weer "thuis" :lol:.
Citeerdat was z'n eerste bezoek aan Driehoven en het B&W zijn weer heel wat wijzer en hebben samen tips uitgewisseld en ge-OH't  :D
Inderdaad, en niet alleen tips uitgewisseld en ge-OH'd, maar ook nog eens lekker gelunchd.

Citaat van: NS-Daniel op donderdag 26 mei 2011, 21:27:46
Ziet er mooi uit Julian en Gerard! Erg leuk.
Dank je.

Citaat van: Nobody op vrijdag 27 mei 2011, 12:53:23
Heb de diashow in "mijnalbum.nl", schermvullend, bekeken. Erg leuk.  :thumbup:
Julian & Gerard bedankt  :important:
Dank je.
hij is er weer, terug van weggeweest de Hovia trein.

Na al het goede overleg tussen de B&W's over het ov *(dat Hovia ook in eigen hand heeft) om ook midi-bussen aan te schaffen.

de midi-normaal versie is meteen ingezet, de gelede versie gaat eerst op proef omdat Driehoven er nog geen ervaring mee heeft.

hierbij van voor en na de ombouw naar de wensen van Hovia. de gelede bus blijft voorlopig in deze steil om te kunnen testen e.d. (zitten 2 popnagels i.p.v. schroeven, moeilijker open te krijgen.)

de bussen gaan deze avond nog in dienst. (helaas en raar genoeg zonder chaffeur wegens de kleine stoelen voor de chaffeur  :?, Hoe lost men dat op in Driehoven?)

uiterraard zijn ze voorzien van 'lichten' en kentekenplaat
ook de koersborden worden vanavond in werking gezet.

hier is een mooi overzicht van het wagenpark van de ov in Hovia

'wild foto's ' komen later deze avond (hoop ik)
Re:Hovia, een stad vol verrassingen. OV in Hovia in aanpak

ook is met begonnen met het afvoeren van de oude banken uit de te slopen bussen.
(met de nieuwe heftruck) ik ben nu op zoek naar een container om alles in te dumpen.

de kisten staan bij de overslag en op 1 pallet staat een motorblok en op de andere liggen ruiten uit de koploper die eveneens op het terrein staat
Citaat van: julian op vrijdag 27 mei 2011, 18:54:42
hij is er weer, terug van weggeweest de Hovia trein.
Mooi zo, dat is weer gelukt. Ik zag het vanmiddag al op de site van TNT.

CiteerNa al het goede overleg tussen de B&W's over het ov *(dat Hovia ook in eigen hand heeft) om ook midi-bussen aan te schaffen.

de midi-normaal versie is meteen ingezet, de gelede versie gaat eerst op proef omdat Driehoven er nog geen ervaring mee heeft.

hierbij van voor en na de ombouw naar de wensen van Hovia. de gelede bus blijft voorlopig in deze steil om te kunnen testen e.d. (zitten 2 popnagels i.p.v. schroeven, moeilijker open te krijgen.)
Tja, dat van die popnagels wist ik niet, in Driehoven wordt dit type niet gebruikt.

Citeerde bussen gaan deze avond nog in dienst. (helaas en raar genoeg zonder chaffeur wegens de kleine stoelen voor de chaffeur  :?, Hoe lost men dat op in Driehoven?)
Er zijn wat benen geamputeerd en er is enigszins licht gepast geweld gebruikt om de chauffeurs op hun plaats te krijgen...
Citaat van: Gerard op vrijdag 27 mei 2011, 19:23:18
Er zijn wat benen geamputeerd en er is enigszins licht gepast geweld gebruikt om de chauffeurs op hun plaats te krijgen...

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Gr.  Charlie

Citaat van: Gerard op vrijdag 27 mei 2011, 19:23:18
Mooi zo, dat is weer gelukt. Ik zag het vanmiddag al op de site van TNT.
PostNL tegenwoordig, ben ik blij dat ik niet die dure TNT vrachtwagens heb gekocht  :D

en de foto's van in 't wild

1e lijn 55 naar 't station hij staat net bij een halte
2e lijn 7 centrum
3e lijn 23 busstation
4e lijn 57 naar Driehoven Centraal, dit is een bus die buiten de stad rijd naar Driehoven.
Nu moet er dus heel snel een bus van Driehoven naar Hovia komen :eek:.

Ik zal eens driftig op zoek gaan naar een mooi en geschikt exemplaar.
Wat een leuke bussen!
:thumbup:
Groeten Jake

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

Wat grappig Julian, dat je lijn 57 uitgekozen hebt voor een lijn naar Driehoven.
Lijn 58 rijdt namelijk al een ruim een jaar vanaf Neustadt naar Driehoven.  :D

Gr.  Charlie
 Geweldig

Erik
Citaat van: jakeman op donderdag 26 mei 2011, 23:35:08
Is er ook een Trein uit Hovia van een jaar of veertig geleden? Mijn baan "speelt zich af in die tijd". De Trein uit Hovia van toen mag uiteraard met terugwerkende kracht graag eens een aantal rondjes rijden over m'n baan :-)

Groeten Jake

trein uit de toekomst?
Als bij mij de eerste rails er ligt (en dat zit er aan te komen) is de Hovia-promotietrein natuurlijk welkom!
(Als je dat leuk vindt)

groet, Koen
Hoi Julian.
Met héél veel plezier jouw draadje met bouw (en sloop!) werkzaamheden eens doorgekeken.
Vooral de sloop werkzaamheden baren mij grote zorgen! 8o
Het leek er even op dat al het materieel onder de slopershamer ging lijden maar gelukkig wordt er tussendoor toch weer mooi verder gebouwd.
Erg leuk is de Hovia promotie trein en de reportage van Gerard en jou is een prachtige "proloog" geworden van een grote tour! B)

Veel succes en plezier met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   
Hallo Julian,

Heel leuk idee van de Hovia-promotietrein !
Veel succes!

Mvg Rene

Citaat van: SEIN op zondag 29 mei 2011, 10:02:27
Hallo Julian,

Heel leuk idee van de Hovia-promotietrein !
Veel succes!

Mvg Rene
tnx

Citaat van: AlbertJan op zondag 29 mei 2011, 09:55:48
Hoi Julian.
Met héél veel plezier jouw draadje met bouw (en sloop!) werkzaamheden eens doorgekeken.
Vooral de sloop werkzaamheden baren mij grote zorgen! 8o
Het leek er even op dat al het materieel onder de slopershamer ging lijden maar gelukkig wordt er tussendoor toch weer mooi verder gebouwd.
Erg leuk is de Hovia promotie trein en de reportage van Gerard en jou is een prachtige "proloog" geworden van een grote tour! B)

Veel succes en plezier met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.  
hihi, bedankt
Citaat van: MarklinKoen op zondag 29 mei 2011, 08:36:10
Als bij mij de eerste rails er ligt (en dat zit er aan te komen) is de Hovia-promotietrein natuurlijk welkom!
(Als je dat leuk vindt)

groet, Koen
tuurlijk.

zo, ik weer alleen thuis (hw zowat af) dus ben ik gaan knutselen. de bussen heb ik open moeten boren en breken, maar alles ging goed. (siku, volgende keer weer schroeven aub en losse ramen altijd doen (niet alles op 1 kap gespoten als bij de 'tram' en midibus)
de bestemmingen komen er straks op (gewoon 'tzelfde als eerst)
zie het resultaat (over 2 net na elkaar geposte posten, zie je er één, druk op F5 en zie (waarschijnlijk) de ander)

p.s. de promo-trein is nu op weg naar een baantje in 't dorp hier, niet echt een stad met 'n naam maar 'n ovaaltje van een makker.

en de bussen in dienst

en de reclame van mijn nicht is vervangen, ze heeft nu een officieel bedrijf.

ook is de 'voorbeeld trein/tram' voorzien van de koersborden 'voorbeeld'
Hallo Julian,

Al die bussen zien er leuk uit!  ;)

Misschien kan je even soort mal maken voor de letters 'Hovia' op de bussen.  :help:
Het staat er overal een beetje slordig op, zo maak je geen goede indruk op andere steden.  :D :D :D

Groet, Lesley
Ik breng dat seinhuis niet thuis.
Dat het een woonhuis geworden is okee, maar dan blijft het toch wel op de oude plek staan ?
Een referentie er naar toe, een afgesloten wissel of zo is wel het minste wat je doen kunt.  ;)

Citaat van: Timelord op maandag 30 mei 2011, 15:13:44
Ik breng dat seinhuis niet thuis.
Dat het een woonhuis geworden is okee, maar dan blijft het toch wel op de oude plek staan ?
Een referentie er naar toe, een afgesloten wissel of zo is wel het minste wat je doen kunt.  ;)

dat is een 'verplaatst seinhuis'. als het eigenlijk gesloopt moet worden maar men 't niet wil en het in de weg staat.

pakken ze een kraan en een paar diepladers en hup, daar statie dan  :D :) ;)
Zo makkelijk gaat dat in Hovia :biggrin:.
Citaat van: julian op zaterdag 28 mei 2011, 22:40:08
Citaat van: jakeman op donderdag 26 mei 2011, 23:35:08

Groeten Jake

trein uit de toekomst?

Haha ja dat kan natuurlijk ook! De mensen op m'n baan zouden zich misschien rotschrikken en meteen komen overal de vliegende schotel meldingen vast weer binnen. Ze worden niet opgehangen wegens ketterij, dat haat et wat te ver. Maar ook wel een leuk idee een trein uit de toekomst te laten rondrijden op de baan :thumbup:
Groeten Jake

ok, komt goed  :thumbup:

vandaag.

meneer wat ziet u bleek!
ah, u begint al bij te trekken, was u aan het autorijden?
mooie kleuren ervoor.
naja, zo te zien gaat het weer. ga maar gauw naar 't vrouwtje om de bos af te geven. past u wel op de pincetten?
Holy Schroothoop :eek:, dat heb je snel gedaan.

Het mannetje ziet er nu een heel stuk gezonder uit en die kan zijn vrouw / vriendin een mooi bosje bloemen gaan brengen.

10 minutjes. incl. het poppetje in de verfpot laten vallen, afspoelen en overnieuw verven  :D

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.