Hallo allemaal,
Fred en alle anderen, bedankt voor het meedenken maar ik heb het helemaal gehad met die USB-Serial-converters. Om te voorkomen dat m?n PC door de raam naar buiten gegooit wordt

, zet ik hier een dikke rode streep doorheen en ga een tweede compoort inbouwen. Harry(yrrah40), een goede collega van me, heeft nog een ISA compoortkaart voor me liggen. Voor de leken, waaronder ikzelf

, heb ik een foto gemaakt waarop duidelijk het verschil te zien is tussen een PCI en een ISA aansluiting. Mijn PC had gelukkig beide aan boord:

De bovenste witte is PCI en de onderste zwarte is ISA.
Ondertussen heb met een tweede PC liggen experimenteren en mijn ervaringen wil ik jullie niet onthouden. Op deze PC stond windows 2000 en ook hier DDW en Koploper geïnstalleerd. Ook onder windows 2000 werd het download gedeelte van DDW niet goed weergegeven dus ook hier eerst Netscape 7.2 geïnstalleerd waarmee dit probleem opgelost was. Na installatie DDW kreeg ik de foutmelding ?geen idriver aanwezig? maar na een PB?tje naar Peter(Freak), waarvoor opnieuw mijn dank, was ook dit probbleem zo opgelost. Deze driver staat nl ook op de
DDW site, zie "Treiber für Windows NT (für den Betrieb des unter Windows NT/2000/XP notwendig".
Je moet het maar weten. Het installeren van Koploper ging probleemlooos.
Omdat er een hoop shit op deze PC stond heb ik hem opnieuw leeggemaakt en nu voorzien van een officiële versie van windows XP. Via bijbehorende Internet Explorer 7 gaf het weergeven van het DDW downloadgedeelte hier geen enkel probleem. Installatie van Netscape was dus niet nodig. Na installatie DDW werd ook hier naar bovenstaande io-driver gevraagd. Na deze gedownload te hebben werkte DDW zoals het zou moeten werken. Installatie koploper was ook hier geen enkel probleem.
Heb dus nu 2 oude PC?s, 1x windows 98 en 1x windows XP, met daarop DDW en Koploper. De volgende stap is dus het inbouwen van een tweede compoort.
Gelukkig is mijn frustratie nu langzaam omslagen naar optimisme en zie dit nu als één groot leerproces. Ben er nog steeds volledig van overtuigd dat de ingeslagen weg, DDW en Koploper, de juiste is.
Jullie horen weer van me.
Groetjes, John