Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

B-model nmbs set

Gestart door Appermont1991 donderdag 12 maart 2026, 23:19:16

B-model nmbs set

B-model nmbs set
Hallo,

Zijn er leden die deze set hebben ?
- B-models SET 9128.05 type 6250 NMBS/SNCB

Zelf nog niet bekend met dit merk dus geen idee kwa kwaliteit.

Re: B-model nmbs set

Ik heb vorig jaar een set met twee (andere) wagons van B-models gekocht, en daar heb ik de nieuwste koppelingen van M* ingezet, en dat ging niet goed. De buffers waren te lang om ze nog goed door de bochten te laten gaan. Toch wel een teleurstelling. Met de bijgeleverde koppelingen gaan ze wel goed door de bocht.

Dit is dan best jammer denk ik dan. De koppelingen die nu erop zitten passen niet op de M* dan?
De bedoeling was deze loc met 5 wagons te kopen maar dient ook voor nog andere wagons te rijden. Dus koppeling wisselen heletijd zal ook niks worden dan
Speciale Gast

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

Probeer eens Roco universeel koppelingen. Märklin koppelingen op niet Märklin materieel is een bekend probleem, vandaar dat Märklin de eigen kort koppeling toch heeft bewerkt twee jaar terug ofzo.

Citaat van: Laurent op vrijdag 13 maart 2026, 08:19:42Probeer eens Roco universeel koppelingen. Märklin koppelingen op niet Märklin materieel is een bekend probleem, vandaar dat Märklin de eigen kort koppeling toch heeft bewerkt twee jaar terug ofzo.

Das eentje om te onthouden! Thanks man

graag een glaasje wijn

probeer deze eens als je M wil : Marklin 72000 Nieuwste kortkoppeling 1 stuk !! volgens NEM 303 volledig nieuw

Enige opmerking is dat hopelijk de lok aandrijving nu is verbeterd of je moet 50 euro extra rekenen voor definitief herstel van de lok