Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

Märklin Neuheiten 2026

Gestart door RMW zondag 14 december 2025, 17:30:03

VC en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin Neuheiten 2026

Persoonlijk voor mij niet veel soeps.. Eeuwig blijven ze hangen op de 1100/1200 modellen voor nl, heel saai... :? 

https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/3501/marklin-neuheiten-2026_pdf

gr. Rob

Windhoven

Oef 2x Kbs met container 100 euro. Zit zeker goud in de containers.
Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1969-1980)

Benieuwd of de vrachtwagen met afstandsbediening populair wordt. Denk zelf van wel.

hoge bergen, het liefst zwitsers

Een gouden USA Big Boy voor 2000 euri.

En een replika schaal 0 van een krok voor 3000 euri.

Marklin is weer ouderwets commercieel bezig!

Wiki Redactie

Citaat van: pinkf op woensdag 07 januari 2026, 13:49:04Marklin is weer ouderwets commercieel bezig!
Als je dat denkt loop je denk ik achter de feiten aan. De populatie hobbyisten vergrijst, aan de bovenkant valt er af, maar er komt aan de onderkant nauwelijks bij. De oplages worden navenant kleiner, de kosten blijven gelijk, dus de prijs per stuk stijgt. C'est ça.
Maar eens dat het wel steeds lastiger financieel te behappen is voor de gewone mens.
Toch respect over hoeveel functies M* in een BR80 heeft weten te proppen... Telex, rookgenerator, geluid.
Maar vooruit, ESU heeft deze ook in het assortiment.

En ik had de conducteur goed gegokt  :D
Voor de rijders naar Nederlands voorbeeld is ook de volgende locomotief interessant: artikelnummer 36217 Diesellokomotive Baureihe 216. Het betreft hier de 216 021-6, die eind jaren zeventig en begin jaren tachtig in het Noorden van Nederland werd ingezet als zijnde huurlocomotief van de DB.

mooie 44er bij de VSM

Helaas is deze loc niet in de jaren 70 en 80 uitvoering en betreft het hier een hobby model. Deze loc is gezet in tp 5 en wel in 1995.
Groet, Jasper
Speciale Gast

Tsja, wat zal ik er van zeggen. Op naar de Sommer-Neuheiten dan maar! :D

Zonder flauwekul, ik denk dat er voor veel mensen wel iets leuks bij zit, ik had echter op een paar andere locs gehoopt. Alleen over de CFL 1600 ga ik misschien nog nadenken, dat blijft een hele mooie loc. Ook goed trouwens dat ze bijna elk nieuw model van een Pufferspeicher blijven voorzien. :thumbup:

Groet, Marc
De schade blijft voor mij beperkt dit jaar. 44254 koelwagon Bluna, 45908 catalogus wagon 1937 en 48884 Smiley wagon. Misschien ook de BR80 stoomlok.
Jammer dat de baureihe 216 tijdperk 5 is.
Nu afwachten waar de andere fabrikanten mee komen.

Heb nog geen 1200 in de collectie, dus grote kans dat ie er nu wel komt. Heeft de 1210 met ICR rijtuigen gereden voor de facelift?
Jaren op zoek geweest naar de 218 Citybahn lok, nu brengen ze hem weer uit hahaha. Zou hem bijna weer kopen. :D
Citaat van: 1200Blauw op woensdag 07 januari 2026, 13:53:54
Citaat van: pinkf op woensdag 07 januari 2026, 13:49:04Marklin is weer ouderwets commercieel bezig!
Als je dat denkt loop je denk ik achter de feiten aan. De populatie hobbyisten vergrijst, aan de bovenkant valt er af, maar er komt aan de onderkant nauwelijks bij. De oplages worden navenant kleiner, de kosten blijven gelijk, dus de prijs per stuk stijgt. C'est ça.
Maar eens dat het wel steeds lastiger financieel te behappen is voor de gewone mens.

Dit hoor ik al 15-20 jaar maar PB Models heeft toch een behoorlijk gat in de markt gezien.
Wiki Redactie

@citaat Ondanks dat "toch" lijkt het erop dat je het met me eens bent. PB Models is even duur, zo niet duurder dan de rest. PB Models krikt de marge op door de detailhandel over te slaan en levert uitsluitend direct aan consumenten. Het kan zodoende nog relatief kleine oplagen laten maken zonder er financieel bij in te schieten.
Nee klopt. Hoewel ik wel meer dacht dat je het over het aanbod had dan over prijs. Maar qua prijs en hoe dat komt, zijn we het eens, behalve dat er ook nog flinke inflatie bij is gekomen.

Als het maar Zwitsers is.

Ik ga voor de:

Märklin 46805 Rothaus wagonnetje
Märklin 47475 Sdggmrss Hupac met de Planzer opleggers
En de Trix 24475 Sdggmrss Hupac met de Schöni opleggers.

Groet Michel
Vind het een mooi programma. Voor mij de 55500 en 55501.  Klopt ook wel dat deze hobby vergrijst. Denk zelf dat spoor 1 over 10 niet meer word geproduceerd. Deze markt is zo klein en erg duur. Bij KM1 hebben ze de Br 143 aangekondigd, het spande erom of deze ook daadwerkelijk in productie zou worden genomen. Nog geen één model uitverkocht. Net als de Br E04. Een firma die alleen deze schaal levert heeft volgens mij niet lang meer te bestaan.  Net als Spur 1 Austria waarbij nieuw aangekondigde Spoor 1 modellen zijn geschrapt door te weinig interesse. Vraag me af wat het gemiddelde leeftijd is van deze schaal.
Spoor 1 heeft bijna geen instroom meer wat nieuwkomers aangaat. De Rote Pfeil van Marklin  blijft ook achter qua bestellingen.  Denk ook dat een pb, Ls,ree, en b-Models etc, geen lang bestaan zal hebben en dat binnen 10 jaar hier ook wel wat van gaat verdwijnen.

Hoe sneller, hoe mooier!

En daar is eindelijk de Inoui uitvoering van de TGV! Dat gaat weer serieus centen kosten. Ik ben hier heel blij mee en hoop dat Marklin dan ook met de OuiGo versie gaat komen over een tijdje.

1400 euro voor een complete set. De vorige Duplex kostte in 2021 1100 euro...dat is toch een stevige inflatie.

Citaat van: HarrySpur1 op woensdag 07 januari 2026, 19:12:30Vind het een mooi programma. Voor mij de 55500 en 55501.  Klopt ook wel dat deze hobby vergrijst. Denk zelf dat spoor 1 over 10 niet meer word geproduceerd. Deze markt is zo klein en erg duur. Bij KM1 hebben ze de Br 143 aangekondigd, het spande erom of deze ook daadwerkelijk in productie zou worden genomen. Nog geen één model uitverkocht. Net als de Br E04. Een firma die alleen deze schaal levert heeft volgens mij niet lang meer te bestaan.  Net als Spur 1 Austria waarbij nieuw aangekondigde Spoor 1 modellen zijn geschrapt door te weinig interesse. Vraag me af wat het gemiddelde leeftijd is van deze schaal.
Spoor 1 heeft bijna geen instroom meer wat nieuwkomers aangaat. De Rote Pfeil van Marklin  blijft ook achter qua bestellingen.  Denk ook dat een pb, Ls,ree, en b-Models etc, geen lang bestaan zal hebben en dat binnen 10 jaar hier ook wel wat van gaat verdwijnen.

Het assortiment in deze schaal bij Märklin is anders juist steeds verder uitgebreid. En wat die andere merken betreft: ga eens in Maarn kijken hoe druk het daar elke keer is.
Er lijkt juist eerder sprake van een groeiende markt.

Je opmerkingen aangaande PB Models, LS Models, REE Modelle en B-Models lijken mij een slag in de lucht en gespeend van realisme.
Juist dit soort middelgrote merken blijkt het nu al weer jaren goed te doen. Ze zijn flexibel en hebben minder last van overhead.

mvg,
Gert

Citaat van: PaT op woensdag 07 januari 2026, 19:56:541400 euro voor een complete set. De vorige Duplex kostte in 2021 1100 euro...dat is toch een stevige inflatie.

Dat is een inflatie van 5% per jaar.
Volgens het CBS was de inlatie in die jaren respectievelijk 2,7 - 10,0 - 3,8 - 3,3 - 3,3
Laten we die percentages los op 1100 euro, dan krijg je 1376 euro. Dus geen extreme prijsstijging.

mvg,
Gert

Hoe sneller, hoe mooier!

Citaat van: Gert1 op woensdag 07 januari 2026, 20:49:19
Citaat van: PaT op woensdag 07 januari 2026, 19:56:541400 euro voor een complete set. De vorige Duplex kostte in 2021 1100 euro...dat is toch een stevige inflatie.

Dat is een inflatie van 5% per jaar.
Volgens het CBS was de inlatie in die jaren respectievelijk 2,7 - 10,0 - 3,8 - 3,3 - 3,3
Laten we die percentages los op 1100 euro, dan krijg je 1376 euro. Dus geen extreme prijsstijging.

mvg,
Gert

Maar het is wel 'maar' een kleurvariant van de 37796, dus de ontwikkelkosten zijn aanzienlijk lager dan destijds bij de toen volledig nieuwe 37796.

Marklin heeft 3 locs in een prijsklasse van 129 euro tot 249 euro. Van die laatste gaat nog 10% af. Voor de rest in deze tijden van crisis en oorlog veel klassieke modellen uitbrengen nu met condensator voor stroomloze stukken is wel zo veilig. Ik ga denk ik die nieuwe vormvariant br 80 wel bestellen denk ik. Ook die andere tenderloc is een juweel. Maar de prijs is geen commentaar. Wel mis ik goede nieuwe betaalbare startsets.

Bij de laatste reactie vraag ik me serieus af:
Wat hebben tijden van crisis en oorlog te maken met het inbouwen van een condensator voor stroomloze stukken te maken?
Als de stroom langdurig uitvalt gaan die condensators niet helpen hoor David.
Märklin kan in de toekomst "noodpakketlocomotieven" gaan leveren.....op batterijen.
Deze worden overigens niet meegeleverd maar dienen apart aansgeschaft te worden. Maar alleen originele M* batterijen gebruiken hoor!

Ok genoeg  :offtopic:
Zeer terughoudend wat NL betreft, de 1100 van vorig jaar word weer "schaamteloos" meegenomen in deze folder.
Er kan idd wel eens weer wat geheel nieuws komen.
Van de 3 grote fabrikanten kunnen NL liefhebbers nu alleen nog afwachten waar Roco meekomt.
Citaat van: 1200Blauw op woensdag 07 januari 2026, 17:44:58PB Models is even duur, zo niet duurder dan de rest. PB Models krikt de marge op door de detailhandel over te slaan en levert uitsluitend direct aan consumenten. Het kan zodoende nog relatief kleine oplagen laten maken zonder er financieel bij in te schieten.

Detailhandelaren mogen wel bij PB bestellen. Alleen PB heeft bewust gekozen om de detailhandel geen handelsprijzen te geven. Dit omdat ze goedkoper naar de consument willen leveren. Dan is het voor de detailhandel niet meer interessant om te willen leveren. Goed, ze kunnen daardoor een nette prijs leveren voor hun modellen. De stijging van de prijzen wordt door alle fabrikanten gedaan. Al moet ik nog steeds wennen aan de huidige prijzen.

Wat opvallende zaken:
- In sets hebben veel rijtuigen standaard LED-verlichting ingebouwd. De prijs wordt daardoor wel hoger voor een standaard rijtuig. De sets zijn behoorlijk aan de prijs voor bijvoorbeeld de citybahnset van drie rijtuigen voor 299 euro.

- De Citybahnset: De oude set was de stuurstand een set met twee rijtuigen en de barrijtuig apart. Ze zitten net als de oude set in allemaal losse verpakkingen met een kartonnen "sleef" / "doos" er omheen. Nu zit er standaard verlichting in de wagons ingebouwd. De stuurstand heeft nu standaard een decoder. Daar zit dan wat verbetering. Je moet dus op de tweehandsmarkt goed gaan kijken welke set aangeboden gaat worden. De citybahn bagagewagen is wel leuk. Trouwens de lok is in TRIX een kanshebber. Nu nog hier een oude Fleischmann uitvoering.

- De USA GE ES44AC (NS / Southern-historische uitvoering: Heeft een adviesprijs van 499 euro. Voor Märklin is dit echt voor de Europese markt gericht. Want de echte Amerikaanse liefhebbers zullen gaan voor de Scaletrains uitvoering. Deze heeft ook een uitvoering aangekondigd. Dit is exact dezelfde locomotief. De versie van Scaletrains is voor een bedrag van 330 dollar (in de voorbestelling en 370 dollar "normaal) te krijgen. Dit is dan een fullsound met ESU-decoder. Met de huidige dollarkoers met de transportkosten en importkosten is het lonend om zelf te importeren. (Daar ervaring mee.) De Scaletrains mist dan alleen de rookgenerator. De Märklin / Trix-uitvoering is echt voor de "Europese markt" dit omdat waarschijnlijk niet de minimaal bochtstraal van 460 (22 inch) - 560mm (22 inch) van Scaletrains nodig hebben.

- Jammer dat de SChienen-LKW Vomag er niet in H0 komt. Dat is wel een leuk dingetje om op de baan te laten rijden.

- De RC-vrachtwagen is wel leuk. De Carson is een onderdeel van de Samba-Dickygroep waar ook Märklin deel van uitmaakt. Logisch dat ze nu gaan samenwerken. Bij de Trix uitvoering van de set zit "gewoon" de Märklin opschrift van de vrachtwagen. Dat is wel apart.
- Lijkt erop dat niet alle loks, rijtuigen en wagons ook voor het zustermerk Trix nu uitkomen. Mogelijk zal dat pas later zijn. Want de AC/DC-lok die vorig jaar voor Märklin beschikbaar was is er nu voor Trix.

Groet Ronald.

Citaat van: ronaldk op woensdag 07 januari 2026, 21:46:49Detailhandelaren mogen wel bij PB bestellen. Alleen PB heeft bewust gekozen om de detailhandel geen handelsprijzen te geven.

De economische realiteit is dat detailhandelaren niet van de lucht kunnen leven. Dus dan hebben ze in theorie de keuze om zo'n model duurder aan te bieden dan wat PB Models er voor vraagt of het model zonder meerkosten door te leveren aan hun klant. In het eerste geval haakt hun klant natuurlijk direct af en in het tweede geval werkt de detailhandelaar voor de kat zijn jeweetwel. Misschien zet jij je geheel belangenloos in voor je baas en zie je af van een salaris?

Overigens niets ten nadele van PB Models, want ze maken prachtige modellen en ik ben fan van dit merk.

mvg,
Gert
Citaat van: Huib84NL op woensdag 07 januari 2026, 17:00:45Heb nog geen 1200 in de collectie, dus grote kans dat ie er nu wel komt. Heeft de 1210 met ICR rijtuigen gereden voor de facelift?
De NS 1210 kun je situeren in de periode eind 1972 tot medio 1978. Van ICR rijtuigen was toen nog geen sprake. Bijpassende rijtuigen van Märklin zijn de TEE rijtuigen of de groene 2e klas rijtuigen en de blauwe 1e klas rijtuigen van de DB. Een alternatief zijn de Plan E rijtuigen van Artitec en de Plan W rijtuigen van Artitec om een passende Nederlandse stam achter de locomotief te hangen.
Citaat van: Gert1 op woensdag 07 januari 2026, 21:59:16De economische realiteit is dat detailhandelaren niet van de lucht kunnen leven. Dus dan hebben ze in theorie de keuze om zo'n model duurder aan te bieden dan wat PB Models er voor vraagt of het model zonder meerkosten door te leveren aan hun klant. In het eerste geval haakt hun klant natuurlijk direct af en in het tweede geval werkt de detailhandelaar voor de kat zijn jeweetwel. Misschien zet jij je geheel belangenloos in voor je baas en zie je af van een salaris?

Dat van het werken voor geen salaris heeft er niets mee te maken. Het is een keuze van PB om het niet te doen. Die keuze van PB heeft tot gevolgen dat de handelaar inderdaad het niet voor dezelfde prijs kan leveren. Als handelaar heb je ook een keuze of je het wel moet doen. Al doe je een kleine vergoeding vragen ben je die al weer kwijt als er iets is met het model. Want als er iets met het treintje dan mag jij het afhandelen. Dat is de wet in Nederland. Dan werkt de handelaar voor niets inderdaad. Of wil de handelaar het als "service" voor een hele goede klant doen? Persoonlijk zou ik het niet zo snel doen ook niet als "service". Zeker als je weet dat klanten zich niet altijd aan de afspraken houden. Daar heb ik ook gevallen van gehoord. Dan blijf je als winkelier met de bestelde artikelen zitten. Dan heb je helemaal een verliespost. Dat wil je ook niet. Directe handel door fabrikanten zal steeds meer gaan voorkomen. Het heeft voordelen voor de fabrikant. Ze schakelen alle "tussenhandel" uit. Daardoor kunnen de marges omhoog. De nadelen zijn voor de consument. Zoals dat modellen niet meer in een winkel liggen om te bekijken. Dat je eigenlijk mag hopen dat een fabrikant op een beurs aanwezig is om een model te bekijken. Of als je garantie wil claimen of reparatie dan zal je hem moeten opsturen. Het gaat steeds meer die kant op.

Citaat van: Gert1 op woensdag 07 januari 2026, 21:59:16Overigens niets ten nadele van PB Models, want ze maken prachtige modellen en ik ben fan van dit merk.

Ze maken inderdaad prachtige modellen. Blijkbaar hebben ze Märklin aangezet om standaard in nieuwe rijtuigen binnenverlichting in te bouwen.

mooie 44er bij de VSM

Citaat van: Sanderz28 op woensdag 07 januari 2026, 17:29:59Jaren op zoek geweest naar de 218 Citybahn loc, nu brengen ze hem weer uit hahaha. Zou hem bijna weer kopen. :D
Ik had de Märklin Citybahn loc, maar deze had alleen een middenmotor en geen extra functies zoals cabineverlichting en motorruimte verlichting. Toen ik de loc kritisch bekeek viel het mij op dat de loc geen echte KKK heeft. Dit was voor mij de reden om uit te gaan kijken naar de versie van Roco. Deze heeft namelijk wel een echte KKK maar helaas geen cabineverlichting of motorruimte verlichting. Ik kon op een bepaald moment bij mijn treinenwinkel 2de hands de 2rail versie van Roco aanschaffen. Ik heb toen de loc omgebouwd van 2rail naar 3rail. Nadat ik dit had gedaan kwam dus Märklin met een nieuwe versie van de Citybahn loc. Wel met motorruimte verlichting en cabineverlichting en een buffercondensator. Hmpf! Misschien iets te snel de loc 2de hands gekocht en omgebouwd naar 3rail. Maar goed. Hij past goed bij mijn set van Märklin van de Citybahn rijtuigen + barrijtuig. Misschien dat ik nog een keer bekijk of het mogelijk is om in deze loc motorruimte verlichting en cabine verlichting in te bouwen. Maar dat is van latere zorg. Voor nu vind ik het goed zo.
Groet, Jasper.

De rothaus wagon wekt ook mijn interesse..  O:-D

Citaat van: RodeDuivel op woensdag 07 januari 2026, 22:08:46
Citaat van: Huib84NL op woensdag 07 januari 2026, 17:00:45Heb nog geen 1200 in de collectie, dus grote kans dat ie er nu wel komt. Heeft de 1210 met ICR rijtuigen gereden voor de facelift?
De NS 1210 kun je situeren in de periode eind 1972 tot medio 1978. Van ICR rijtuigen was toen nog geen sprake. Bijpassende rijtuigen van Märklin zijn de TEE rijtuigen of de groene 2e klas rijtuigen en de blauwe 1e klas rijtuigen van de DB. Een alternatief zijn de Plan E rijtuigen van Artitec en de Plan W rijtuigen van Artitec om een passende Nederlandse stam achter de locomotief te hangen.

ff gegoogled, maar de 1210 zoals deze kan met een icr gecombineerd worden.

Als het maar Zwitsers is.

Citaat van: h0_miessie op woensdag 07 januari 2026, 18:35:42Ik ga voor de:

Groet Michel

En alle 3 gereserveerd bij mijn Duitse hofleverancier. :P

Groet Michel
https://nl.wikipedia.org/wiki/Intercityrijtuig De getoonde NS 1210 is uitgevoerd met een A-sein en het model dat Märklin uitbrengt is met omgekeerd L-sein. Betrokken foto, waar je naar verwijst is in 1981 gemaakt. Het enige model dat nog ontbreekt in NS 1200 collectie is hierna de uitvoering met A-sein in zowel de Berlijns blauwe uitvoering als geel/grijze uitvoering.
Wiki Redactie

Kijk en vergelijk:

Bron: Hans WiskerkeBron: Huib84
1971 t/m 8-'778-1977 t/m 7-'82

Voor de duidelijkheid: het model heeft de linker foto als voorbeeld. Uiteraard kan alles op een modelbaan, maar in één trein met ICR-rijtuigen is niet conform voorbeeld.

Citaat van: h0_miessie op Vandaag om 14:25:44
Citaat van: h0_miessie op woensdag 07 januari 2026, 18:35:42Ik ga voor de:

Groet Michel

En alle 3 gereserveerd bij mijn Duitse hofleverancier. :P

Groet Michel

Ik bij de lokale hier in de buurt  :P