Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Retro M-rail baantje

Gestart door Lapjeskat maandag 17 november 2025, 19:36:56

Re: Retro M-rail baantje

@citaat welke sfeer?  8o

@citaat en voor mij blijft het hoe dan ook nog altijd "spelen"; trouwens (buiten budget) DE reden, dat ik nog steeds analoog en op M-rails blijf rijden.

Die laatste post (#46) van @Lapjeskat moet ik wel nog even bestuderen...;)  :thumbup:

Snap het wel hoor Franky.
Dat exact op schaal is de hele andere kant van het spectrum zullen we maar zeggen, hoeft van mij ook niet persé.
Al vind ik een station met rechte doorgaande sporen wel mooier, zelfs als je wat aan lengte moet inleveren of een spoortje minder kwijt kan.
De Retro M-plannen gingen wel uit van zo veel mogelijk wissels, goed voor de verkoop.
Volgens mij heb je het zelf in de vele baanplannen die je gepost hebt ook wel eens aangehaald.
Lapjeskat
gast

Ik heb er geen enkele moeite mee me in te leven in diverse soorten banen, maar heb nu even de retro M-rail pet op. Morgen kan dat weer iets helemaal anders zijn.
Je moet je er gewoon kunnen bij neerleggen dat je me met M-rails niet kunt wat je met flex en slanke wissels kunt doen.
Bovendien bouw ik de baantjes gewoonlijk toch niet, dat maakt het voor mij nog makkelijker, maar het kan dat weer interessant zijn voor anderen, denk ik dan.

Citaat van: Lapjeskat op dinsdag 25 november 2025, 16:00:56Niettegenstaande het gebruik van M-rail is het door gemengd gebruik van 51xx en 52xx wissels en bochten toch mogelijk de stationsporen heel dicht bij elkaar te leggen ten voordele van bredere perrons.
DAT wordt dan serieus testen, eens ik eindelijk kan beginnen bouwen.
Alhoewel de eerste sessie allicht alleen maar één of misschien twee sporen gaat worden, kwestie van terug te kunnen "spelen', na maanden op non-actief... ;)

@citaat  @citaat Ik heb al je plannen van deze draad gedownload en ga daar (hopelijk binnenkort) mee kunnen spelen.
Zelf ontbreekt het mij aan de nodige kennis van de Märklin geometrie, en daar ben ik alleen verantwoordelijk voor, want te lui om te leren en daardoor bouw ik gewoon een baan (of banen) losjes met de hand, met de nodige problemen uiteraard.

En dan is het wel prettig om deze draad te volgen...  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup: