Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Welke rijtuigen achter de IVh Baden?

Gestart door Robert Kpev vrijdag 31 oktober 2025, 00:13:21

Re: Welke rijtuigen achter de IVh Baden?
Gedumpt?!? Daar merk ik werkelijk waar helemaal NIETS van. Er wordt zelden wat aangeboden op Marktplaats, hetgeen ook 1 van de redenen is dat ik nog niet ben overgestapt op 2-rail. Ik vind het veel lastiger om een 2-rail model van bepaalde locs te vinden, dan een 3-rail model. Van Marklin komt er nog wel eens wat voorbij, maar van de andere merken echt slechts zelden. En voor Baden ben je vooral aangewezen op Liliput, dus zó ruim is die keuze helemaal niet.

Gisteren was ik op de beurs in Helmond. Ik denk dat de Epoche I modellen die te koop aan werden geboden op 2 handen te telllen waren, en dan werd er ook gewoon de hoofdprijs voor gevraagd.

Duitsland TP III/IV

Marktplaats gewoon skippen en op Ebay.de kijken! Roco EP I , Brawa EP I , Liliput EP 1 , Fleischmann EP I . Eerlijke prijzen en voldoende aanbod.
Bedankt voor het delen/ de links, maar:

- Bij Brawa zijn er 2 modellen waarbij bieden mogelijk is. Twee.
- Bij Fleischmann zijn dit er al 11. Maar van die 11 is er 1 welke relatief modern is. De rest zijn KPEV-modellen met een "oude" kleurstelling.
- Bij Roco is het alweer wat beter met 17 modellen waarbij bieden mogelijk is. Daar zitten leuke modellen tussen.
- Bij Liliput is het al niet heel veel beter...
- Zelf nog even gekeken bij Trix: daar is het goede opletten om de verschillen te zien tussen modellen van vóór de overname door Märklin en ná de overname. Maar ook daar: zeer beperkte keuze.

Natuurlijk, ze zijn er wel, en je kunt ook zoekopdrachten wegzetten bij ebay.de (doe ik ook al). Maar om nu te zeggen dat Epoche I modellen gedumpt worden? Echt niet...
Ben ook wel benieuwd waar onze David123 zich op baseert.

Maar eigenlijk gaat het daar in dit draadje helemaal niet over...
Voor lastige klusjes gebruik ik Bison Combi snel.Is een epoxylijm die vrij stevig is.
Niet honderd procent maar om een nietje aan een haakje te lijmen,zal het wel lukken denk ik.
Zo hoog zijn de tractiekrachten hierop ook niet.
Proberen zeker waard.
Slecht nieuws. Net antwoord van Liliput ontvangen. Het is niet mogelijk om de mechanieken te leveren. Worden niet meer gemaakt.
Mijn reparatiewerkzaamheden leveren niet het gewenste resultaat op.
Het blijft behelpen voorlopig...
Misschien 3D tekenen en printen?
Dat is een mogelijkheid. Op zoek naar iemand met kennis en een printer dus.
Ik ben er zelf absoluut niet in thuis.
Weliswaar een andere liliput wagen. Maar mij 28ers hebben een bladveer tussen draaistel en bak die de mechaniek op zijn plaats houdt.

Bart
@citaat
Plaatjes zeggen meer dan woorden!