Het ziet er niet naar uit dat ik binnen afzienbare tijd ruimte kan vrij maken voor een tamelijk grote modelbaan, meer nog, ik vraag mij meer en meer af of ik dat ooit wel moet doen...
Ik dacht eerst voorlopig een heel klein baantje te bouwen in afwachting van een grotere baan, maar daar kan ik dan het grootste gedeelte van mijn treinen niet op laten rijden, dat doe ik dus ook maar beter niet.
Ik vind het leuk af en toe treinen te laten rijden, maar heb eigenlijk niet de interesse om een baan te voorzien van scenery, mij gaat het hem enkel om de techniek.
En die interesse in techniek maakt dat ik behalve heel veel modelspoor spullen ook heel veel ander spul heb dat ik ook ergens moet kunnen opbergen, dus is er vooral nood aan kasten en rekken.
Ik heb de indeling van mijn hobby verdiep dan ook vooral voorzien van werkbanken, kasten en rekken en ga enkel plaats over houden voor een eenvoudige baan onder de dakhelling, ineens wel lang genoeg om lange treinen te laten rijden.
En omdat het uitzicht niet belangrijk is zal dat met M-rails zijn, het geluid (lawaai) van treinen die op M-rails rijden doet mijn hart toch nog altijd wat sneller slaan
Als ik ooit met mijn andere bezigheden zou stoppen kan ik nog altijd een grotere modelbaan bouwen, plaats is er genoeg.
Ik ga dus op een rij IKEA kasten die onder de schuine dakhelling staan een heel eenvoudig baantje leggen:

Maar toch met wat opstelruimte in een schaduwstation voor de broodnodige afwisseling:

De indeling van de ruimte zal zo ongeveer zijn:

Ik zie wel wat het wordt.