Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Ombouw roco 7410010 dc naar ac

Gestart door MDK193 zondag 12 januari 2025, 06:38:21

hmmglaser en 1 gast bekijken dit board.
Ombouw roco 7410010 dc naar ac
Hi allen

Ik heb al een tijdje een Roco 1700 DC sound liggen in Volkerrail uitvoering, Technisch is dat er 1 van de laatste generatie.

Ik wil deze ombouwen naar AC en heb alle onderdelen binnen die volgens onderdelenblad nodig zijn. Nu lijkt het erop dat niet alleen sommige onderdelen anders zijn, maar ook de ophanging/ frame anders is. In voorgaande modellen was het vaak uitwisselen van wielstellen en bodemplaat, nu is er echt sprake van een dummy draaistel met een hele andere 1 pins ophanging. Daarover staat niets in de handleiding.

Voordat ik foto's plaats, is mijn eerste vraag: heeft iemand hier ervaring met een dergelijke Ombouw? Daarna kan ik kijken of er oplossingen te bedenken zijn.

Alvast dank!
Re: Ombouw roco 7410010 dc naar ac
Welk artikel nummer is dat?
Dat staat toch in de titel  :?
Dat staat zeker in de titel, maar als ik dat nummer invoer in Google kom ik geen locomotief tegen.

En naar mijn idee gebruikt Roco andere nummering voor locomotieven.

Vandaar de vraag, welk artikel nummer is dat?

Ik kan je wel helpen met wielen voor de AC versie, ik wil namelijk naar 2 rail ombouwen, maar Roco heeft niet alle wielen op voorraad. En misschien komen die DC wielen niet eens meer beschikbaar. Misschien kunnen we ook andere onderdelen uitwisselen indien nodig.

Maar daar heb ik het nummer van de locomotief voor nodig om de onderdeel bladen te vergelijken.

graag een glaasje wijn

Excuus, het is de 7510010. Ik heb al een aanbod p, hem om te ruilen naar een AC versie. Maar het lijkt erop idd op dat wat je met de voorlaatste generatie wel kon, dat dat nu niet meer kan.
Je hebt het over een 1700, maar dit artikel nummer is een Volker rail. Geen idee of dat uitmaakt.

Dwarsliggers op de rails sporen niet

Dat is niet merkwaardig, ik heb de vraag ook daar gesteld.

Dwarsliggers op de rails sporen niet

OK. Ik zie dat de vraag daar serieus is beantwoord.
Ik heb contact gehad met Roco, ze hebben mij het volgende artikelnummer gegeven (140825). Ik heb zelf nog niet gecontroleerd of het klopt.
Ik zal deze reactie aanpassen wanneer ik het onderdeel heb en het werkt.
En welk onderdeel bedoel je dan? Ik heb de mijne inmiddels van onderstel laten wisselen met iemand, maar je weet nooit in de toekomst
Speciale Gast

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

Zie het eigen topic van OP. Daar staat een foto.