Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Sta er mooi op tijdens evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Shop

Opstart nieuwe baan na 50 jaar

Gestart door Ep maandag 02 december 2024, 21:22:16

50 jaar geleden met me vader een marklin trein gehad.
Nu weer opgestart, digitaal c rails. Probeer alles buiten bouwdozen alles zelf te maken. Rails ligt er maar zal nog wel x veranderen. Nu berg maken, poging 2. Karton en gips, verven en veel uit proberen.
Hou van water dus dat zal veel voorkomen.
Hou jullie per week bij.
Re: Opstart nieuwe baan na 50 jaar
Ik ben niet zo'n scenery man, maar als ik dan toch jouw berg in opmaak zie.... misschien moet ik er toch maar eens aan beginnen... ik heb ook zo'n hoek, waar ik makkelijk aankan...
De berg ademt wel wat Old Skool sfeer door de boompjes en het wel heel blauwe water. Het heeft zeker een charme.

Wil je (onverhoopt?) meer realisme dan zou ik je aanraden de waterpartijen donkergroen en donkerbruin te schilderen en met witte verf de stroming en het gebruis van de watervallen te imiteren. Maar wil je dat niet, dan gewoon doorgaan, want zoals ik al schreef: dit heeft een herkenbaar karakter!

Groet,

Peter
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Dat old skool heeft wel wat, ik ga het volgen  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman
Dank voor de berichten.  Ga kleur water aanpassen.
Ben inmiddels wat verder. Kasteel wat mooier gemaakt.
Kabelbaan van satéprikkers en keukendeur schroefbeglijders. Tevens wat garen.
N
Ga het nog veel meer aankleden met poppetjes, gras,struiken, herten enz. Ook bijwerken.
Iets van mijnbouw komt er ook bij. Ook blokhutten.
Dus nog even bezig.
Tot volgende keer maar weer.
Ondertussen weer wat verder. Het water moet ik nog aanpassen, maar groen en bomen. Verlichting in behuizingen. Ook wat uitlopen maken vd berg.
Alles wat natuurlijker maken.
Dus nog effe bezig. Hou jullie op de hoogte

Eigenlijk klooi ik maar wat an

Leuk gedaan hoor Ep. Je bent het nog niet verleerd.  :)
Moest een overgang maken. Geen ruimte ervoor. Dus optie voor een tunnel gedaan. Van hout gemaakt, geschilderd en wat aangekleed. Eenvoudig maar staat prima. Nog wat groen en bomen er om heen. Aardig gelukt al zeg ik het zelf

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Lekker sfeertje, Ep :thumbup:  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Ben weer even bezig geweest. Een uitloop vd berg gemaakt.  Weet dat de molen niet helemaal in het landschap past, maar allee is wel mooi.
Café erbij gemaakt met bezoekers, wandelpad, bomen, bloemen en kleuren aangebracht.
Verlichting en lantaarnpalen doe ik later. Nu op naar station met tussen paron.
Gr.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Die molen staat er toch best leuk, het gaat erom dat je het zelf leuk vind of het nu klopt of niet het is jou baan  :)
Succes met je station.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Ep.

Fraaie invulling van de scenery heb je aangelegd  :thumbup:

Groeten,

Erik.

Fantasietjes op de baan

Je gaat vooruit als een trein... :-)

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.