Nieuws:

Kom ook naar de Stichting 3rail gastendag op 23 November!! Lees meer in dit topic of bestel meteen je ticket hier!

Wintrack - Onbekend Bestandsformaat (*.tra) - HELP

Gestart door Starter99 woensdag 06 november 2024, 15:12:58

Wintrack - Onbekend Bestandsformaat (*.tra) - HELP
Hallo,

Ik heb mijn Wintrack 12 (NL) opnieuw geïnstalleerd op een nieuwe PC.
Werkt goed, kan nieuw plan opmaken en bewaren.
echter...

Als ik een bestaand plan wil openen (met *.tra ) laat het programma mij weten "Onbekend Bestandsformaat"

Heeft iemand hier op het forum dat ook al voorgehad en is er een oplossing voor ?

De CD zit in de lade, dus dat kan het probleem niet zijn.
En ik kan de file wel openen met de viewer die ik hier op het forum gevonden heb.

Snap het niet ! HELP
Re: Wintrack - Onbekend Bestandsformaat (*.tra) - HELP

1 rail is genoeg

Ik krijg de melding soms als ik baanplannen open waar een ander railtype in gebruikt is dan in Wintrack op dat moment staat ingesteld, bijvoorbeeld een plan met K-rails en Wintrack gebruikt C-track.
Als ik na het laden van het plan het railtype wijzig en dan bewaar is het probleem opgelost.
Misschien krijg je dat ook als je railstukken zelf hebt aangemaakt in het te openen plan en die railstukken bestaan niet meer in de verse installatie.
Ik heb er nog nooit echt de vinger kunne op leggen maar het gelukkig altijd kunnen omzeilen.
Vroeger misschien een update/service pack voor Wintrack 12 geïnstalleerd waarmee het plan dan bewaard is?
railtype staat juist, maar het zou kunnen zijn van een service PACK, moet ik eens opzoeken of ik die nog heb.
Tx

graag een glaasje wijn

die vind je online