Weekend is weer gekomen, dus weer aan de gang met de TEE.
Heb nu twee dingen getest, de originele decoder lijkt de geest te hebben gegeven, de trein wil niet meer rijden. Heb nog wel geprobeerd om CV8 met 8 weg te schrijven. Dat geeft een reactie met een blinkend licht op de trein maar verder niet. Dus dat lijkt een dood spoor. Voor de zekerheid weer even de nieuwe decoder erin om zekere te weten dat trein nog rijdt. Dat is het geval, niets veranderd.
Volgende stap, ombouw naar analoog. Heb twee draadbrugjes nodig en er is er maar een. Dus draadbrugje maken van een stukje ijzerdraad van Faller Car System, dat was fijn genoeg om in de printplaat te krijgen en kon ik met wat tangen en pincetten buigen.
Trein rijd op analoog, maar verlichting deugt ook nu niet, voor brandt rood en wit. Omschakelen, Wit licht schakelt maar rood blijft branden aan de andere kant. En... wil niet rijden! Weer omschakelen en rijdt weer dezelfde kan op. Dus achteruit rijden werkt niet in analoog. Er is echt iets mis met deze print. Ook nog even de draadbrugjes omgewisseld om dat ook uit te sluiten,
Lijkt erop dat er nog maar twee opties over zijn:
1) Nieuwe decoder terug erin, draad brugjes weer naar digitaal en maar accepteren dat verlichting niet deugt
2) Kijken of verlichting misschien direct op de decoder kan worden aangesloten.
Voor optie 2 lijkt dat in de motorwagen misschien nog wel te doen, echter hoe werkt dat voor de sluitwagen? Kan de bestaande bedrading gebruikt worden?
Iemand al eens geprobeerd om de verlichting te vervangen of rechtstreeks op decoder aan te sluiten? Enig idee wat het schema zou moeten zijn? De LS Model draad kleurtjes zijn niet de ESU kleurtjes volgens mij.
Geel en blauw lijken de LS Model kleuren voor de verlichting, maar er is geen derde aansluiting voor de wisseling van de lichten. Lijk erop dat logica voor dat op de printplaat zit ofzo. Hele verlichting printplaatje vervangen is ook nogal een karwei dat een beetje te ver gaat voor mijn kunde denk ik. Andere ideeën?