Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Promoot ons mooie forum op evenementen, stamtafels en op beurzen : Stichting 3rail Shop

wisseldecoder rosoft

Gestart door Klaas Jonkmans vrijdag 23 augustus 2024, 18:54:00

wisseldecoder rosoft

wisseldecoder rosoft
Een ruime tijd geleden heb ik 2 soorten wisseldecoders gekocht bij Wim Ros. Nu ben ik na jaren weer aan een nieuwe baan begonnen en heb de decoders te voorschijn gehaald.
Ik kan echter de handleidingen/aansluit-schema's niet meer vinden.
Kan iemand mij helpen aan de een handleiding en aansluitschema van de decoders op de foto?

Ik heb al op de website van Rosoft gezocht, maar tot nu niets gevonden.

Met vriendelijke groet,
Klaas
Re: wisseldecoder rosoft

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Misschien kan deze post je verder helpen om de vraag te beantwoorden.

KLIK

Welkom op het forum Klaas. Stel je even voor.  :)

Geen idee of de gevraagde decoder erbij staat, maar een groot deel van de Rosoft-gebruiksaanwijzingen wordt op onderstaande site bewaard.
https://archive.traintastic.org/rosoft/

Mocht iemand een daar ontbrekende handleiding hebben. Je kan contact met de eigenaar van de site opnemen en de handleiding laten toevoegen.
https://traintastic.org/en-us/contact

Het gebruiken van bovenstaande wisseldecoders lijkt me ook niet erg ingewikkeld. Waar je de wisselspoelen en de digitale stroom moet aansluiten spreekt voor zich.
De linkerdecoder programmeer je op dezelfde manier als de WDD-8.
De rechterdecoder geef je op dezelfde manier een adres als een oude Märklindecoder met dipswitches.

Ik heb ondertussen met Wim Ros gebeld, hij bleek nog in mijn contacten op mijn telefoon te staan.
Hij heeft de gevraagde handleidingen naar mij gestuurd.
Dank.
Groeten uit Amsterdam,
Klaas

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Citaat van: Klaas Jonkmans op maandag 26 augustus 2024, 16:38:09Ik heb ondertussen met Wim Ros gebeld, hij bleek nog in mijn contacten op mijn telefoon te staan.
Hij heeft de gevraagde handleidingen naar mij gestuurd.
Dank.
Groeten uit Amsterdam,
Klaas

Hi Klaas,

Zou je die handleiding met tijdsinstellingen van deze WDD8 naar mij willen sturen ?

alvast bedankt
groet
Harald
Dag Harald,
Ik heb het niet met Wim Ros over die WDD8 gehad.
Maar over de WDD4 (dcc systeem voor 4 wissels)en een decoder voor 4 wissels met Motorola-formaat.
Zijn antwoord was:

Voor de Motorola decoder kijk in de handleiding van Marklin voor de 6083 (K83) decoder. de aansluitingen komen 1 op 1 overeen, zelfs de componenten opstelling.
De DCC decoder, rechtsboven is de aansluiting voor de digitalerailspanning, rechtsonder is de aansluiting voor de 14..16v trafo, staat ook bij de aansluitingen op de print.  Links zijn de aansluitingen voor de wissels. RZG, RZG, RZG, RZG, R- rund, G-Gerade, Z-gemeenschappelijk bij marklin is dat de gele draad,  de andere 2 zijn blauw. Prrogrammeren knopje drukken. wisseladres (DCC) sturen van de eerste wissel volgens de marklin keyboards. 1 voor de eerste reeks 5 voor de tweede, 9 voor de derde, 13 voor de vierde en zo iedere keer 4 verder.

Ik hoop dat je hier wat mee kan. Ik heb ze uiteindelijk aan de praat gekregen.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Vriendelijke groet,
Klaas